در حال بارگذاری ...

سازمان بنادر و دریانوردی و بخش خصوصی مکمل یکدیگر هستند

سازمان بنادر و دریانوردی سفارش ساخت ۷۶۸ قطعه بندری و دریایی را در مراکز دانش بنیان و کارگاه‌های بزرگ و کوچک در سراسر کشور داده است که این امر در راستای رونق ، جهش تولید و رفع مشکل سازندگان تجهیزات بندری و دریایی بوده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، عضو کمیسیون عمران مجلس شوراى اسلامى با تأکید بر اینکه ضرورت دارد برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ایجاد فضای غوغاسالار پرهیز کنند ، گفت : به سازمان‌های درآمد-هزینه‌ای ؛ بودجه‌ای از سوی دولت تعلق نمی گیرد .

رحمت‌الله فیروزی پوربادی با بیان اینکه بخش خصوصی و سازمان بنادر و دریانوردی مکمل یکدیگر هستند ، اظهار داشت : ضرورت دارد که سازمان بنادر؛ سهم نظارتی خود را بیشتر کرده و و با واگذاری امور به بخش خصوصی بهره وری حوزه بندر و دریا را افزایش دهد؛ هر چند که در این مدت چنین نگاهی بوده است ، ولی امیدواریم با همکاری تمام دستگاه‌ها حرکت به سمت بخش خصوصی بیشتر شود . با توجه به عملکرد مطلوب سازمان بنادر و دریانوردی در دوران تحریم و شیوع ویروس کرونا ، توقع و انتظار از این سازمان بیشتر شده است .

عضو کمیسیون عمران مجلس شوراى اسلامى با بیان اینکه موضوع تحقیق و تفحص از سازمان بنادر و دریانوردی ؛ نظر یک یا دو نفر از نمایندگان مجلس بوده است ، تصریح کرد : این مقوله در حد مصوبه نیست و تاکنون نیز گزارشی به کمیسیون عمران ارجاع نشده که در قامت ایراد گرفتن و محکوم کردن سازمان بنادر و دریانوردی باشد .

فیروزی پوربادی با تأکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی وظیفه نظارتی دارد و سوالاتی را مطرح می کند ، عنوان کرد : هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد و جزو وظایف ذاتی نمایندگان مجلس است .

وی با بیان اینکه ضرورت دارد برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ایجاد فضای غوغاسالار پرهیز کنند ، گفت : تمام مسایل و چالش‌ها را زمانی می توان حل و فصل کرد که تمام مجموعه ها در کنار یکدیگر قرار گیرند و با یکدیگر همکاری کنند ؛ زمانی‌که با گفت و گو و بیان مشکلات می‌توان مسیر سرمایه‌گذاری و توسعه را هموار کرد ، لزومی ندارد که فضاهای ضد تولید و ضد سرمایه‌گذاری شکل گیرد .

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه سیاست کلی نظام بر این است که در سال جهش تولید حداکثر استفاده از توان داخلی را داشته باشد ، گفت : الزامی است تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی در راستای بهبود فضای کسب و کار ، توجه به شرکت‌های دانش بنیان و استفاده از دانش متخصصان داخلی را در دستورکار خود قرار دهند . با سفارش به قطعه‌سازان داخلی و همکاری با مجموعه‌های دانش بنیان ، شاهد برطرف شدن نیاز داخلی خواهیم بود و از سوی بستر مناسبی برای حوزه تولید شکل می‌گیرد و در نهایت میزان وابستگی به خارج از کشور تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می کند .

گفتنی است ، سازمان بنادر و دریانوردی سفارش ساخت ۷۶۸ قطعه بندری و دریایی را در مراکز دانش بنیان و کارگاه‌های بزرگ و کوچک در سراسر کشور داده است که این امر در راستای رونق ، جهش تولید و رفع مشکل سازندگان تجهیزات بندری و دریایی بوده است .

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در مورد فعالیت سازمان‌های درآمد-هزینه ای ، خاطرنشان کرد : بودجه‌ای از دولت به شرکت‌های دولتی درآمد-هزینه ای تعلق نمی‌گیرد و درآمد و هزینه آنها از طریق شرکت مدیریت می‌شود .




مطالب مرتبط

تمامی بخش‌های مرتبط با حوزه دریا باید همانند یک مجموعه واحد در راستای تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری اقدام کنند و در این راستا دولت ، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه نیز باید تمام تلاش خود را به کار گیرند و شرایط را برای اجرا و تحقق سیاست‌های ۹ بندی ...

|

بر اساس آمار سال ۲۰۲۳ ، رشد متوسط اقتصاد دنیا ۳ درصد ، رشد تجارت دریابرد دنیا ۴.۸ درصد و بیش از ۱۱ میلیارد تن بوده و ظرفیت تناژ ۸۰ هزار فروند کشتی‌های اقیانوس پیمای دنیا ، ۲ میلیارد و ۳۳۷ میلیون تن بوده است .

|

ایران می تواند با بهره گیری مدبرانه از ساحل ، پسکرانه و جزایر متعدد و متنوع خود، در آبهای پیرامونی خلیج فارس دریای عمان و دریای خزر و با حضور مؤثر در فراساحل، دریا و اقیانوس و بهره گیری از آنها - به عنوان یک پیشران و محور توسعه - جایگاه شایسته‌ای در منطقه و جهان برای خود احراز ...

|

قطعا اتصال دو شهر سیستان و بلوچستان به صورت بزرگراه ضمن ایجاد امید آفرینی در جامعه نشان خواهد داد که دولت سیزدهم به تعهدی که به مردم شریف سیستان و بلوچستان برای توسعه زیر ساخت‌ها داده بعد از یک وقفه تاریخی پایبند است و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد .

|

باید نیاز مالی و پشتیبانی سازمان بنادر و دریانوردی در راستای تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور برطرف شود و هیچ گونه کمبودی در حوزه نیروی انسانی در حوزه دریایی نداشته باشد و از نیروهای دریایی متخصص در این زمینه بهره‌گیرد و به سمت آموزش تخصص در حوزه دریا حرکت کند .

|

نظرات کاربران