در حال بارگذاری ...
  • مشارکت وزارت نفت در تامین اعتبار احداث راه اصلی جاسک – محمد آباد ریگان

    ۱۸۱ کیلومتر از این محور در حوزه اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان قرار دارد که ۴۵ کیلومتر آن توسط راه و شهرسازی جنوب کرمان در سال های قبل احداث شده که ۲۲۶ کیلومتر از این مسیر در حوزه استحفاظی این اداره کل قرار دارد و ما بقی در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهر سازی شمال استان کرمان است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیر کل راه و شهرسازی جنوب کرمان پس از همراهی با استاندار کرمان و نماینده مردم پنج شهر ستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر نفت ، از مشارکت وزارت نفت در تامین اعتبار برای احداث راه اصلی جاسک – محمدآباد ریگان خبر داد .

    محمد ساردویی پس همراهی با استاندار کرمان و نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر نفت گفت : با توجه به ظرفیت های موجود در زمینه کشاورزی و معدنی و همچنین  نیاز به مسیر ارتباطی بنادر مهم جنوب کشور به نواحی مرکزی بیش از پیش نیازمند توسعه زیرساخت های راهسازی در جنوب کرمان می باشیم که همکاری وزارت نفت در تامین بودجه این پروژه بسیار موثر بوده است .

    وی در تشریح محور جاسک - محمدآباد ریگان اظهار داشت : این محور به طول کلی ۴۷۷ کیلومتر ، بندر جاسک را با عبور از شهرستانهای  قلعه گنج و رودبار جنوب که در جنوب کرمان واقع شده را به محمد آباد ریگان متصل می کند .

    وی افزود : ۱۸۱ کیلومتر از این محور در حوزه اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان قرار دارد که ۴۵ کیلومتر آن توسط راه و شهرسازی جنوب کرمان در سال های قبل احداث شده که ۲۲۶ کیلومتر از این مسیر در حوزه استحفاظی این اداره کل قرار دارد و ما بقی در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهر سازی شمال استان کرمان است .

    سار دویی در خصوص پیشرفت فیزیکی این محور بیان کرد : تاکنون ۱۳۵ کیلومتر آن احداث و به بهره برداری رسیده و عملیات زیرسازی ۱۷ کیلومتر از مسیر با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در دست اجرا می باشد . ۱۹ کیلومتر دیگر از سه راهی چاه حسن نیز عملیات خاکریزی ، ساخت ابنیه و پخش بیس آن انجام شده و آماده مناقصه آسفالت است .

    وی در خصوص اعتبار مورد نیاز این پروژه اظهار داشت : احداث ۱۴ کیلومتر باقی مانده تا انتهای حوزه جنوب کرمان به مبلغ ۲۴۰۰ میلیارد ریال مورد نیاز است .

    در این دیدار دکتر زینی وند استاندار کرمان ضمن برشمردن ظرفیت های استان گفت : توسعه اقتصادی منطقه ایجاب می کند تا حوزه راهسازی بیشتر مورد توجه قرار گیرد و ظرفیت های حمل و نقل در استان با اتصال به بنادر جنوبی کشور رونق بیشتری بگیرد .

    همچنین دکتر شکرالهی اشاره کرد : معادن و حوزه کشاورزی جنوب کرمان بی نظیر است و همیشه در توسعه زیر ساخت ها راهسازی مورد نظر برنامه ریزان بوده ،که این مهم رونق تبادلات بین استانی و ترانزیت منطقه را فراهم خواهد کرد .

    در پایان وزیر نفت ضمن تشکر از پیگیری های موثر مسئولین منطقه ، مساعدت خود را جهت کمک به این پروژه اعلام کرد .




    مطالب مرتبط

    در بازدید استاندار کرمان از پروژه مذکور ، تقاضای اهالی برای احداث محور فوق از سمت تنگ شاه مطرح شد که ضمن اجابت درخواست اهالی منطقه طی دستور صادره از سوی استاندار کرمان به اداره کل راهداری جنوب علیرغم کوهستانی بودن منطقه و زمان‌ بر بودن انجام مطالعات با همتی مضاعف بلافاصله ...

    |

    طول کل پروژه از رودبار جنوب تا سه راهی بهادر آباد ۲۴ کیلومتر است و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن ۲هزار میلیارد ریال برآورد شده است .

    |

    نظرات کاربران