در حال بارگذاری ...
  • نیاز به ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح سنندج - مریوان

    برای اجرای این طرح ۴۱ میلیارد تومان اختصاص یافته که تاکنون ۱۶ میلیارد تومان آن در قالب ۲ قرارداد به پیمانکار واگذار شده و از این میزان نیز ۱۰ میلیارد تومان به پیمانکاران پرداخت شده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سرپرست معاونت مهندسی و ساخت راه و شهرسازی کردستان گفت : تکمیل عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح سنندج - مریوان با هدف تسهیل در تردد خودروها در این جاده ترانزیتی ، ۲۵ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد .

    عرفان مرادی اظهار داشت : این تقاطع (موسوم به سه راهی مریوان) با هدف هدایت ترافیک محور ترانزیتی سنندج - مریوان - مرز رسمی باشماق ، کنارگذر شرقی سنندج و عبور و مرور آسان تریدور کریدر شمال - جنوب (کامیاران - سنندج - سقز) احداث می‌شود .

    وی اضافه کرد : برای اجرای این طرح ۴۱ میلیارد تومان اختصاص یافته که تاکنون ۱۶ میلیارد تومان آن در قالب ۲ قرارداد به پیمانکار واگذار شده و از این میزان نیز ۱۰ میلیارد تومان به پیمانکاران پرداخت شده است .

    مرادی با بیان اینکه تقاطع غیر همسطح سنندج - مریوان و سنندج به دیواندره به طول ۸.۵ کیلومتر احداث می‌شود ، افزود : هم اکنون ۲.۵ کیلومتر از این مسیر احداث و تکمیل شده و بزودی زیر بار ترافیک می‌رود . زمانبندی اجرای این طرح پایان سال مالی ۱۳۹۹ (تیر ۱۴۰۰) بوده و اکنون به صورت کلی ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ولی اتمام آن نیازمند ۲۵ میلیارد تومان اعتبار است .




    مطالب مرتبط

    مسیر سقز به بانه ۵۴ کیلومتر است که با انجام اقدامات امسال و همچنین کارهایی که در سنوات گذشته انجام شده تاکنون ۱۰ کیلومتر به چهارخطه ارتقا یافته‌ است . عملیات اجرایی ساخت ۳۳ کیلومتر دیگر از مسیر در ۳ قطعه به پیمانکار واگذار شده است که در مجموع ۱۲ درصد پیشرفت دارد .

    |

    امیدواریم با تصویب کمیسیون و اخذ مجوز «ماده ۲۳» اعتبار لازم برای تعریض و بهسازی محورقره پشتلو تامین شود و طی سال آینده بتوانیم این پروژه را پیمان سپاری کنیم .

    |

    در حال حاضر ۳۳۳ کیاومتر بزرگراه و ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی در سطح استان در دست بهره برداری و ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در حال احداث است . هم اکنون در استان ۱۰ دستگاه تونل بطول ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر و ۶ تقاطع غیرهمسطح در حال احداث داریم .

    |

    برای بهبود وضعیت و شاخص‌های برخورداری از بزرگراه در صورت تامین اعتبار ۱۶۱ کیلومتر راه بصورت چهار خطه در آینده به بهره برداری خواهد رسید و برای تکمیل و بهره برداری از آن‌ها ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است .

    |

    در حال حاضر عملیات گودبرداری برای احداث این تقاطع غیرهمسطح شروع شده و طبق نقشه‌های مصوب اجرایی ، ابتدا حدود ۲۵ هزار مترمکعب خاکبرداری و خاکریزی انجام خواهد شد . علاوه بر احداث ابنیه فنی ، بر اساس برآورد انجام شده طول راه‌های احداثی شامل رمپ و لوپ‌ها نیز حدود یک و نیم کیلومتر ...

    |

    نظرات کاربران