در حال بارگذاری ...

تحول در جاده های استان مازندران با پاکسازی و زیباسازی حریم راه ها

مازندران با توجه به شرایط جغرافیایی خود همه ساله پذیرای هزاران گردشگر و مسافر بوده ، از این رو نباید در چنین استانی شاهد بی نظمی و اختلال در سطح محورها و حاشیه راه های آن باشیم .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از آمادگی کامل راهداران برای ایمن‌سازی محورهای استان در چهارمین مرحله طرح مازندران پاک خبر داد و اظهار داشت : بهسازی ، پاکسازی و زیبا سازی حریم راه ها نیازمند یک تلاش همگانی می باشد ، چرا که دقت در زمینه زیبا سازی حریم راه ها ، جاده های استان را متحول می کند .

عباسعلی نجفی عنوان کرد : پاکسازی و زیباسازی حریم راه های ارتباطی استان ضروری است و با جدیت و تلاشی مضاعف در حال اجراست چرا که نقش بسیار مهمی در امنیت جاده ها و کاهش تصادفات و سوانح رانندگی ایفاء می کند . با توجه به رعایت کاربران جاده ای در خصوص پرهیز از سفرهای غیرضروری در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و کاهش تردد در جاده های پر نقش و نگار مازندران ، فضای کاری بهتری برای راهداران پر تلاش در جهت اجرای این طرح فراهم شده است .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ساماندهی فضای سبز و حفظ حریم را در سطح محورها از ضروریات اجرایی در مازندران نام برد و تصریح کرد : ما باید با تمام توان و با استفاده از تجارب متخصصین در این امر بکوشیم تا جاده هایی ایمن و زیبا را برای هموطنان و مردم ولایتمدار استان ایجاد کنیم .

نجفی خاطرنشان ساخت : راهداران پر تلاش این اداره کل بر اساس ماده ۷ آیین نامه حریم راهها مبنی بر ریختن زباله ، نخاله ، مصالح ساختمانی روغن موتور و نظایر آن و یا نصب و استقرار تابلو یا هر شی دیگر در راه ها و حریم قانونی آن ها در داخل و خارج محدوده ی قانونی شهرها و همچنین هرگونه عملیات که موجب اخلال در امر تردد وسایل نقلیه می شود و نیز ایجاد راه دسترسی ممنوع می باشد ، اقدام به جمع آوری موارد ذکر شده و انجام وظایف قانونی خود می‌کنند .

وی گفت: زیباسازی و پاکسازی حریم راه ها نیاز به یک فرهنگ سازی وسیع در سطح جامعه داشته و همه آحاد مردم باید نسبت به این مهم خود را مسئول بدانند .

 نجفی در ادامه فرهنگ سازی عمومی برای پاکسازی و زیباسازی حریم راه ها را برای ایجاد بستر مناسب در محورهای استان بسیار مثمرثمر دانست و یاد آور شد : مازندران با توجه به شرایط جغرافیایی خود همه ساله پذیرای هزاران گردشگر و مسافر بوده ، از این رو نباید در چنین استانی شاهد بی نظمی و اختلال در سطح محورها و حاشیه راه های آن باشیم .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ رئیس اداره ایمنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران اظهار داشت : در راستای ایمن‌سازی محورهای ارتباطی ...

|

هر سال به صورت مستمر میزان وقوع حوادث در نقاط مختلف محورهای مواصلاتی شهرستان پایش شده و نقاطی که میزان تصادفات آن بیشتر باشد به عنوان نقاط پرحادثه ثبت و در برنامه اصلاح قرار می‌گیرد .

|

ظرفیت‌های بسیار خوبی در موضوع مشارکت بخش‌های خصوصی و مردمی خصوصاً مشارکت خیرین در حوزه ساخت راه‌ها در استان وجود دارد که خوشبختانه به درستی از این ظرفیت در راستای وظایف سازمانی استفاده شده است .

|

گشت های راهداری برای جلوگیری از تعدی به حریم راه ها بطور مستمر در سطح راه ها فعالند و سامانه ۱۴۱ نیز در اختیار کاربران جاده ای قرار دارد تا در صورت مشاهده هرگونه خلف حریم راه ها و مشکلات جاده ای ؛ اطلاع رسانی شود و رسیدگی های استانی و کشوری موضوعات مربوطه صورت گیرد .

|

استان گلستان ، اولین استان کشور است که توانسته با پایش استراتژی های دو بخش حمل و نقل و راهداری ، سند جامع و توسعه حمل و نقل را تنظیم و تدوین کند . برای ارتقا جایگاه برنامه ریزی استان در بخش حمل و نقل حدود ۴۰ جلسه تخصصی با همراهی بخش های خصوصی و سازمان های مرتبط در این زمینه برگزار ...

|

نظرات کاربران