در حال بارگذاری ...

شرکت‌های حمل‌ونقل برون‌‌شهری آسیب‌دیده از کرونا ۲۸۶۰ میلیارد تومان وام دریافت کردند

دولت در دو بخش به حمل‌‌ونقل عمومی برون‌‌شهری تسهیلات پرداخت کرده است . بخش اول به طور ویژه حوزه حمل و نقل هوایی و ریلی هستند که آسیب بسیار شدیدی از شیوع کرونا دیدند و بخش دیگر حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری که با آسیب‌های قابل توجهی روبرو شدند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل دفتر بهره‌وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت : تا بیست و سوم آذرماه ۱۳۹۹ با پرداخت حدود ۶۰ درصد از تسهیلات حمایتی دولت به شرکت‌های حمل‌ونقل برون‌‌شهری آسیب‌دیده از کرونا ، میزان تسهیلات پرداختی به فعالان این بخش به رقم دو هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان رسیده است .

محسن صادقی گفت : از مجموع چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات درخواستی بخش حمل‌‌ونقل برون شهری ، دو هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان به متقاضیان در بخش حمل‌‌و‌‌نقل جاده‌‌ای و  هوایی، ریلی و دریایی پرداخت شده است .

صادقی گفت : دولت در دو بخش به حمل‌‌ونقل عمومی برون‌‌شهری تسهیلات پرداخت کرده است . بخش اول به طور ویژه حوزه حمل و نقل هوایی و ریلی هستند که آسیب بسیار شدیدی از شیوع کرونا دیدند و بخش دیگر حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری که با آسیب‌های قابل توجهی روبرو شدند . در مجموع حدود ۲۱۸ هزار پرونده از سوی شرکت‌های حمل‌ونقلی برای دریافت این وام تشکیل شده که از این رقم ، حدود ۱۵۱ هزار پرونده به ارزش دو هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان به پرداخت رسیده و باقی پرونده‌ها نیز در فرایند پرداخت قرار دارند .

صادقی در مورد آخرین وضعیت تسهیلات ویژه شرکت‌های بزرگ حمل‌ونقل هوایی و ریلی افزود : تاکنون در بخش هوایی ، از مجموع ۲۹ پرونده که درخواست بیش از دو هزار و ۵۵۳ میلیارد تومان تسهیلات داشته‌اند ، پرونده ۱۰ شرکت به ارزش بیش از ۱۷۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده است . در حوزه ریلی نیز از مجموع ۶۰ پرونده متقاضیان با ارزش تقریبی ۸۷۵ میلیارد تومان ، تسهیلات ۱۶ شرکت پرداخت شده که ارزش تسهیلات پرداختی به آن‌ها نیز حدود ۱۶۰ میلیارد تومان است .

این مقام مسئول ادامه داد : از مجموعه کل درخواست‌‌های ثبت‌‌شده در سامانه کارا جهت اخد تسهیلات حمایتی کرونا در بخش حمل و نقل که معادل حدود ۲۷۵ هزار نفر شاغل می باشد، تسهیلات معادل ۱۷۵ هزار شاغل پرداخت گردیده است .




نظرات کاربران