در حال بارگذاری ...
  • کمربندی جنوب‌ غرب اصفهان در آستانه بهره برداری

    طول این مسیر که محور اصفهان - شهرضا و کمربندی شرقی اصفهان را به آزادراه ذوب آهن متصل می‌کند جمعاً ۱۷ کیلومتر است . شروع این محور از محل پل راهداران (تقاطع غیرهمسطح) در محور اصفهان - شیراز ، حد واسط مجتمع مسکونی شهرک سپاهان‌شهر و منطقه پادگان نظامی سپاه بوده و پس از تقاطع ، با محور ابریشم - آبنیل به محور آزادراه ذوب‌آهن در محل تقاطع کلیشاد ختم می‌شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد : پل کلیشاد با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد .

    علیرضا قاری‌قرآن اظهار کرد : احداث کمربندی جنوب‌غرب اصفهان به‌عنوان بخشی از رینگ چهارم استان در ایجاد ارتباط بین استان‌ها و شهرهای جنوبی و غربی کشور بسیار با اهمیت است . محور اصفهان - شهرضا ، ارتباط شهر اصفهان با مناطق جنوبی کشور از قبیل شیراز و یاسوج و محور آزادراه ذوب‌آهن ، ارتباط اصفهان با مناطق جنوب‌غرب کشور مثل زرین‌شهر و شهرکرد را برقرار می‌کند که کمربندی جنوب غرب اصفهان در تسهیل ارتباط بین این دو منطقه بسیار نقش مهمی دارد .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه از این پروژه به‌عنوان پازل بزرگ یاد می‌شود گفت : طول این مسیر که محور اصفهان - شهرضا و کمربندی شرقی اصفهان را به آزادراه ذوب آهن متصل می‌کند جمعاً ۱۷ کیلومتر است . شروع این محور از محل پل راهداران (تقاطع غیرهمسطح) در محور اصفهان - شیراز ، حد واسط مجتمع مسکونی شهرک سپاهان‌شهر و منطقه پادگان نظامی سپاه بوده و پس از تقاطع ، با محور ابریشم - آبنیل به محور آزادراه ذوب‌آهن در محل تقاطع کلیشاد ختم می‌شود .   

    قاری قرآن تصریح کرد : این پازل بزرگ به چهار قطعه تقسیم‌بندی شده که قطعه نخست آن در حال حاضر از کیلومتر صفر تا ۱۲ (محل تقاطع با جاده ابریشم - آبنیل - مبارکه) محور به‌صورت رفت و برگشت چهارخطه در سال‌های گذشته پایان یافته و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است .  

    وی اذعان داشت : قطعه دوم آن ، پل آبنیل در محل تقاطع محور شهر ابریشم به گردنه آبنیل ، واقع در کیلومتر ۱۲ به‌ همراه ترانشه‌برداری عظیم منصوب‌‌‌‌ به ترانشه آبنیل است که در حال حاضر پروژه‌ای با همین نام با پیشرفت فیزیکی قابل توجهی درحال اجراست .

    قاری‌قرآن با بیان اینکه عملیات اجرایی این پل تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود ، گفت : برای اجرای پل آبنیل تا کنون ۲۰ هزار مترمکعب خاکبرداری و ۲۸۶ هزار مترمکعب خاکریزی انجام شده و عملیات اجرایی باقیمانده آن ، دال پل با ۴۰ هزار مترمکعب خاکریزی است . قطعه سوم حد فاصل پل آبنیل واقع در کیلومتر۱۲ الی۱۷ بوده که در سنوات گذشته بخشی از عملیات اجرایی آن انجام شده است و در حال حاضر نیز جهت تکمیل این قطعه ، فرآیند مناقصه و انتخاب پیمانکار در حال اجرا است .   

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه قطعه آخر این پروژه محل تلاقی کمربندی جنوبی اصفهان با آزادراه ذوب آهن یعنی تقاطع غیرهمسطح کلیشاد است اعلام  کرد: پل کلیشاد با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد . جهت اتمام عملیات عمرانی پل کلیشاد (احداث دسترسی‌های پل زیر گذر) قرارداد دیگری منعقد شده که مطابق با برنامه زمان‌بندی پیشرفت بسیار مناسبی دارد .  




    مطالب مرتبط

    تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال برای اجرا این پروژه هزینه شده است و برای اتمام پروژه به مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

    |

    مبلغ پیمان پروژه «احداث باند دوم اصفهان - اردستان و کمربندی کمشچه» ۱۵۰ میلیارد ریال بوده و تاکنون ۱۵۴ میلیارد ریال برای اجرا هزینه شده‌ است همچنین برای اتمام پروژه به مبلغ یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

    |

    ۹۵ هزار متر مکعب خاکریزی و ۵ هزار و ۳۰۰ متر مکعب خاکبرداری می بایست برای پروژه فوق اجرا شود که در حال حاضر ۶۳ هزار و ۸۰۰ متر مکعب خاکریزی و چهار هزار متر مکعب خاکبرداری اجرا شده است .

    |

    استان اصفهان ارتباط دهنده کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است که با ۹ استان کشور همجوار بوده و از این رو موضوع ترافیک، حوادث ناشی از آن و عبور و مرور خودروها از محورهای مواصلاتی بسیار حائز اهمیت است .

    |

    در ایام طرح نوروزی امسال و در راستای اطلاع رسانی مطلوب خدمات سفر ، آگاه سازی مردم و مسافران از وضعیت آب و هوایی استان اصفهان و هشدارهای هواشناسی برنامه ریزی لازم به عمل آمد و پدیده‌های جوی در طی ۲۴ ساعت رصد و پایش و اطلاع رسانی دقیق و به‌هنگام انجام شد .

    |

    نظرات کاربران