در حال بارگذاری ...
  • خودروهای الکتریکی مصرف برق جهان را دو برابر می‌کند

    زمانی که استفاده از خودروهای برقی متعارف شوند ، تولید نیرو از منابع تولید متناوب نظیر باد و انرژی خورشیدی نیاز به ذخیره پیدا می‌کنند و احتمالاً این مهم به لطف توسعه فناوری باطری انجام خواهد شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت تولید خودروهای برقی تسلا شب گذشته اعلام کرد : در صورتی که خودروهای تولیدی در جهان برقی شود ، مصرف برق دو برابر خواهد شد .

    ایلان ماسک گفت : در صورتی که خودروهای تولیدی جهان برقی شوند ، مصرف برق دو برابر خواهد شد و نیاز به استفاده از انرژی هسته‌ای ، خورشیدی ، گرمایی و بادی برای تولید برق افزایش خواهد یافت . افزایش ظرفیت تولید انرژی پایدار در طول گذار صنعت خودرو از موتورهای با احتراق داخلی به موتورهای برقی یکی از اصلی‌ترین چالش هاست . وی پیش‌بینی کرد این روند حدود بیست سال زمان ببرد.

    مدیرعامل تسلا گفت : بیست سال دیگر طول خواهد کشید که شاهد برقی شدن کامل خودروها در جهان باشیم . همان طور که روند تغییر در گوشی‌های هوشمند اتفاق افتاد شما نمی‌توانید به یکباره این اتفاق را رقم بزنید .

    ماسک تأکید کرد سالانه ۵ درصد ظرفیت تولید خودروهای برقی جایگزین خودروهای با سوخت فسیلی می‌شود .

    وی معتقد است زمانی که استفاده از خودروهای برقی متعارف شوند ، تولید نیرو از منابع تولید متناوب نظیر باد و انرژی خورشیدی نیاز به ذخیره پیدا می‌کنند و احتمالاً این مهم به لطف توسعه فناوری باطری انجام خواهد شد .

    شرکت خودروسازی تسلا هم‌اکنون در حال طی روند ساخت چهارمین ابرکارخانه خود در آلمان است . تسلا اخیرا توانسته مجوز خرید و فروش برق در غرب اروپا را به دست بیاورد و این شرکت در حال نظرسنجی از مردم آلمان درباره استفاده از برق فروشی این شرکت در خودروهای آنها است .




    نظرات کاربران