در حال بارگذاری ...
  • برفروبی و بازگشایی راه ارتباطی ۵۳ روستای استان زنجان با تلاش بی‌وقفه راهداران

    حدود ۴۰۰ روستای استان زنجان در مناطق کوهستانی و برفگیر قرار دارند که راه ارتباطی چندین روستا پس از بارش برف و وقوع کولاک به سرعت بسته می‌شود اما چون در منطقه صعب العبور واقع نیستند بنابراین قابل بازگشایی هستند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت : راه ارتباطی ۵۳ روستای این استان که به علت بارش برف سنگین بسته شده بود با تلاش بی‌وقفه راهداران بازگشایی و تردد در آن برقرار شد .

    عبدالحسین علی اکبری افزود : از بامداد شنبه تا یکشنبه هفته جاری ، بارش برف و وقوع کولاک راه ارتباطی این روستاها را بسته بود که پس از اتمام بارش برف ، راهداران انجام عملیات تیغ زنی ، برف روبی و نمک پاشی را آغاز کردند . استان زنجان ۹۷۰ روستا دارد که از این تعداد راه ۵۳ روستا مسدود شده بود .

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت : این راه های مسدود شده مربوط به شهرستان های زنجان ، سلطانیه ، ماهنشان و طارم بود . این استان دارای چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی بوده که سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر (حدود ۸۰ درصد) آن آسفالت است .

    علی اکبری یادآوری کرد : حدود ۴۰۰ روستای استان زنجان در مناطق کوهستانی و برفگیر قرار دارند که راه ارتباطی چندین روستا پس از بارش برف و وقوع کولاک به سرعت بسته می‌شود اما چون در منطقه صعب العبور واقع نیستند بنابراین قابل بازگشایی هستند .

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت : در حال حاضر ۵۵۷ نفر با ۲۵۴ دستگاه ماشین آلات در ۳۲ نقطه از این استان (راهدارخانه و مجتمع های امداد و نجات) مستقر هستند که در صورت بارش برف نسبت به انجام عملیات تیغ زنی ، برف روبی و نمک پاشی اقدام می‌کنند .

    علی اکبری خاطرنشان کرد : در حال حاضر ۵۰ اکیپ راهداری در ۳۲ گردنه کوهستانی و صعب‌العبور این استان به طور شبانه روزی برای رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارایه می‌دهند . کسانی که قصد سفر دارند برای اطلاع از وضعیت جاده‌های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱ و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند تا بتوانند سفر خود را مدیریت و برنامه‌ریزی کنند .

    استان زنجان پنج‌هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.




    مطالب مرتبط

    این عملیات با استفاده از ظرفیت ۷۳ دستگاه ماشین آلات و ۱۲۷ نیروی راهداری صورت گرفت .

    |

    همه محورهای استان همدان به‌ جز محور کوهستانی گنجنامه - تویسرکان باز و تردد به آرامی در حال انجام است و طبق پیش بینی سازمان هواشناسی این روند تا پایان روز یکشنبه در استان همدان ادامه خواهد داشت .

    |

    بر اثر بارش سنگین برف ، ۵۰۰ محور روستایی مسدود شده بود که با تلاش راهداران بازگشایی شدند و در حال حاضر فقط دو محور روستایی در استان اردبیل مسدود است که تلاش برای بازگشایی آنها ادامه دارد .

    |

    با تلاش راهداران عزیز در حال حاضر تردد ، عبور و مرور بصورت عادی و روان در سطح راه های ملایر جریان دارد ولی با توجه به لغزنده بودن سطح محورها از رانندگان عزیز تقاضامندیم ضمن رعایت فاصله طولی با سرعت مطمئن رانندگی نمایند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت : در شبانه روز گذشته ۶ هزار و ۹۱۹ باند برفروبی در محورهای ...

    |

    نظرات کاربران