در حال بارگذاری ...

بررسی صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۷ در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور

به گزارش پرتال حمل و نقل ، دریافتنی‌های کوتاه‌مدت شرکت ساخت در حوزه‌های مختلف نظیر بدهکاران اجاره ماشین‌آلات ، بدهکاران فروش قطعه ، فروش زمین گرم دره ، سپرده‌های موقت و غیره در سال ۹۷ جمعاً ۷۴ میلیارد و ۲۴ میلیون تومان بوده است .

بررسی صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۷ در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ‌در مورد وضعیت دارایی‌های ثابت مشهود مورد استفاده شرکت ساخت حاکی از عدم وجود سند مالکیت ۱۵ دستگاه ساختمان ، ۲۳ قطعه زمین ، تعداد ۷ دستگاه وسیله نقلیه سبک و ۳۶ دستگاه ماشین‌آلات و تجهیزات و خودروهای سنگین است .

همچنین بابت انبارهای اردکان یزد ، آپرین ، ساختمان حوزه استان گلستان ، موجودی قطعات انبارهای اردکان یزد و یافت آباد و ۴۷ دستگاه وسیله نقلیه سبک که در تصرف شرکت است همچنین ۵۴ دستگاه از ماشین‌آلات و خودروهای سنگین و ۱۲ دستگاه وسیله نقلیه سبک ، ثبتی در دفاتر شرکت به عمل نیاورده است .

در مورد تعیین تکلیف تعدادی از ماشین آلات سبک و سنگین بلااستفاده اقدامات به عمل آمده به نتیجه نرسیده است ، همچنین زمین و ساختمان حوزه راهسازی شهرستان زنجان در تصرف پزشکی قانونی است .

شرکت ساخت از سال ۱۳۹۷ در فهرست شرکت‌های مشمول واگذاری

طبق بررسی‌های انجام شده از سوی سازمان حسابرسی شرکت ساخت در سال ۱۳۹۷ در فهرست شرکت‌های مشمول واگذاری قرار گرفته است در این خصوص مفاد بند ۳ ماده ۱۸ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر انجام اصلاحات لازم در اساسنامه و رعایت مقررات حاکم بر شرکت های قابل واگذاری به بخش غیردولتی در قالب قانون تجارت و در جهت تسهیل در واگذاری و اداره شرکت ها صورت نگرفته است و شرکت ساخت کماکان از اساسنامه و آئین‌نامه‌های قبلی استفاده می‌کنند ، بنابراین شرکت در چارچوب قوانین و مقررات حاکم بر شرکت‌های دولتی اداره شده است .

موجودی نقد شرکت ساخت در سال ۹۷ نزد بانک‌ها یک‌میلیارد و ۷۷۷ میلیون‌ تومان

براساس صورت‌های مالی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ، موجودی نقد این شرکت نزد بانک‌ها در سال ۹۷ رقم یک‌میلیارد و ۷۷۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده است که این رقم در سال ۹۶ عدد یک‌ میلیارد و ۲۴۵ میلیون تومان بوده است .

پیش‌پرداخت مالیات شرکت ساخت‌ ۱۴۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

پیش‌پرداخت مالیات شرکت ساخت در صورت مالی سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۷ عدد ۱۴۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده است که این رقم در سال ۹۶ نیز همین عدد بوده است .

پیش‌پرداخت‌ها در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۷ ، عدد ۸۱۸ میلیون تومان

پیش‌پرداخت قراردادها در سال ۹۷ ، رقم ۶۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و در سال ۹۶ ، رقم ۵۵۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده است که با احتساب همه موارد ، پیش‌پرداخت‌های شرکت ساخت در صورت مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۷ ، عدد ۸۱۸ میلیون تومان بوده است که این رقم در سال ۹۶ ، عدد ۷۸۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است .

دریافتنی‌های کوتاه‌مدت شرکت ساخت ۵۶ میلیارد و ۸۶۹ میلیون تومان

در بخش دریافتنی‌های غیرتجاری که شامل دو قسمت دریافتنی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت است نیز برخی موارد قابل ذکر است .

دریافتنی‌های کوتاه‌مدت شرکت ساخت در حوزه‌های مختلف نظیر بدهکاران اجاره ماشین‌آلات ، بدهکاران فروش قطعه ، فروش زمین گرمدره ، سپرده‌های موقت و غیره جمعاً ۷۴ میلیارد و ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است .

ذخیره مطالبات مشکوک‌الوصول شرکت در سال ۹۷ رقم ۱۷ میلیارد و ۱۵۵ میلیون

همچنین ذخیره مطالبات مشکوک‌الوصول ۱۷ میلیارد و ۱۵۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در آن سال بوده است و خالص دریافتنی‌های کوتاه‌مدت ۵۶ میلیارد و ۸۶۹ میلیون تومان بوده است .

همچنین دریافتنی‌های بلندمدت در بخش غیرتجاری رقم ۴۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده است.

وصول ۴۸۱ میلیون ریال از اسناد دریافتنی تا ۲۹ اسفند ۹۷

مبلغ ۴۴۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خالص بدهی اجاره سنواتی مربوط به ماشین‌آلات در اختیار پیمانکار طرف قرارداد وزارت راه و شهرسازی در سنوات قبل است .

مبلغ ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بدهی فروش قطعات مربوط به فروش قطعات پیمانکاران طرف قرارداد وزارت راه در سنوات قبل است .

بدهی ذیحسابی ، طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مربوط به ۲.۵ درصد عملکرد تخصیص است که تا تاریخ تهیه صورت‌های مالی مبلغ ۲۴ میلیارد تومان تسویه شده است .

مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان بدهی آقای حسین الهی مربوط به فروش اموال گرمدره در سال ۹۴ است که تاکنون سند مالکیت آن به خریدار منتقل نشده است .

تا تاریخ تهیه صورت‌های مالی ، مبلغ ۴۸۱ میلیون ریال از اسناد دریافتنی وصول شده است .




مطالب مرتبط

یکی از اصلی‌ترین موضوعات در سهم جاده در میزان تصادفات ، نقاط پرحادثه است که در آخرین جلسه‌ای که با پلیس داشتیم ۸۸۷ نقطه حادثه خیز شناسایی شد و قرار بر این بود که سال ۱۴۰۲ حدود ۴۰۰ نقطه را مرتفع کنیم و مابقی تا پایان دولت رفع خواهد شد .

|

       

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در نشست بررسی طرح های توسعه راه آهن و چالش های آنها که به همت ...

|

ایستگاه با مساحت ۱.۰۹۷ متر مربع در زمینی به مساحت ۵.۵ هکتار احداث شده که ترمینال مسافری آن ۴۰۰ متر مربع است و در آن حدود ۵۵ هزار متر مربع محوطه سازی صورت گرفته است .

|

در مجموع با توجه به توپوگرافی خاص منطقه بهره برداری از این بزرگراه علاوه بر افزایش ایمنی ، موجب ساماندهی ترافیک در منطقه نیز می شود . تسهیل تردد ، افزایش ایمنی ، رونق اقتصادی منطقه ، اتصال منطقه عسلویه به شمال استان فارس و مرکز ایران ، کاهش میزان مصرف سوخت ، زمان و هزینه به ...

|

نظرات کاربران