در حال بارگذاری ...

تشریح آخرین وضعیت طرح توسعه فاز سوم بندر شهید رجایی

روند پیشرفت پروژه مناسب و مطلوب است و انتظار داریم حتماً در سال جاری با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده،‌ این بخش اصلی پروژه که بیش از ۵۰ درصد از کرانه اسکله و پس‌کرانه است، تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : در سال جاری ۹۰۰ متر از ۱۴۰۰ متر اسکله طراحی شده را به بهره‌برداری برسانیم که بدین ترتیب قابلیت پهلوگیری کشتی‌هایی با ظرفیت ۱۸ هزار و ۴۰۰ TEU کانتینر در این پایانه فراهم می‌شود .

محمد راستاد در تشریح آخرین وضعیت طرح توسعه فاز سوم بندر شهید رجایی اظهار داشت : یکی از مهم‌ترین و بزرگترین طرح‌های توسعه‌ای بندری در کشور ، فاز سوم بندر شهید رجایی و پایانه کانتینری است که ما را به ظرفیت ۸,۵ میلیون TEU در سال خواهد رساند .

تکمیل ۵۰ درصد کرانه اسکله و پسکرانه فاز سوم بندر شهید رجایی در سال جاری

وی ادامه داد : برنامه‌ریزی ما این است که در سال جاری ، ۹۰۰ متر از ۱۴۰۰ متر اسکله طراحی شده را به بهره‌برداری برسانیم که بدین ترتیب قابلیت پهلوگیری کشتی‌هایی با ظرفیت ۱۸ هزار و ۴۰۰ TEU کانتینر در این پایانه فراهم می‌شود و قدرت رقابتی بنادر ما افزایش می یابد . در کنار اسکله و پایانه کانتینری ، جبهه‌های مختلف کاری این پروژه که برای آن تعریف شده است ، بخش اسکله ، پس‌کرانه و لایروبی است که در حال حاضر فعال است و یا در شرف فعال شدن است .

وی تأکید کرد : روند پیشرفت پروژه مناسب و مطلوب است و انتظار داریم حتماً در سال جاری با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده،‌ این بخش اصلی پروژه که بیش از ۵۰ درصد از کرانه اسکله و پس‌کرانه است، تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد .

هدفگذاری تأمین تجهیزات فاز سوم بندر شهید رجایی از طریق سرمایه‌گذاری BOT بلندمدت

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تأمین تجهیزات فاز سوم بندر شهید رجایی گفت : احتمالاً تأمین تجهیزات را در قالب قراردادهای سرمایه‌گذاری BOT بلندمدت در دستور کار قرار می دهیم ، چنانچه اپراتورهای داخلی یا شرکای داخلی - خارجی متقاضی باشند ، در اولویت است که به این روش ، تجهیز آن پایانه را انجام دهیم ، در غیر این صورت مشابه فاز دوم بندر شهید رجایی ، سازمان بنادر و دریانوردی خود برای تجهیز پایانه ۳ اقدام می‌کنند .

راستاد اضافه کرد : این طرح فعلا از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی در حال اجرا است و با تکمیل آن ظرفیت کانتینری پایانه بندری شهید رجایی به عنوان مهم‌ترین پایانه بندری کشور همانگونه که گفته شد به ۸,۵ میلیون TEU افزایش می یابد .

با تکمیل فاز سوم بندر شهید‌ رجایی ؛ امکان پهلوگیری همزمان ۳ کشتی نسل هفتم اقیانوس‌پیما با آبخور ۱۷,۵ متر و طول ۴۰۰ متر با بیش از ۱۸ هزار و ۴۰۰  TEU کانتینر فراهم می‌شود و قدرت رقابتی بنادر کشور با بنادر رقیب در منطقه افزایش بسزایی دارد و سهم ایران در بازار تجارت جهانی ارتقا می‌یابد همچنین این فاز موجب ارتقای جایگاه بندر شهید رجایی در میان ۱۰۰ بندر برتر دنیا خواهد شد .

پیش از این اعلام شده بود ۸۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت ها و اسکله فاز سوم بندر شهید رجایی تأمین اعتبار شده است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، متقاضیان تاسیس شرکت های بندری و دریایی با توضیحات حسین مهرابی رئیس اداره کارگزاران دریایی و بندری می توانند در دسته های زیر ...

|

همایش مذکور در تاریخ ۱۰ الی ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ با شعار "توسعه حمل و نقل آبی برای آینده ؛ گشودن دروازه های آفریقا" و با هدف پرداختن به اقدامات ضروری برای ایجاد بخش دریایی پایدار برگزار خواهد شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت : میزان تخلیه کالاهای اساسی در مجتمع بندری انزلی در سال ...

|

در طرح گردشگری دریایی بنادر این استان ۹ موتورلنج سنتی در بنادر بوشهر ، بوالخیر ، عامری و رستمی و ۶ شناور فلزی در بنادر بوشهر و گناوه فعالیت داشتند .

|

مؤثرتر عمل کردن مدیریت HSE در فرآیندهای عملیاتی بنادر و تقویت نظارت ، پایش و ارزیابی‌های موردنظر ، همچنین ارتقاء ایمنی بنادر از طریق افزایش ایمنی در شرکت‌های خصوصی فعال در بنادر دو هدف محوری تعریف شده است .

|

نظرات کاربران