در حال بارگذاری ...

آغاز مطالعات فاز ۲ طرح جامع مجتمع بندری شهید رجایی

استفاده مطلوب و بهینه از ظرفیت های محیطی بر اساس استانداردهای بین المللی و الزامات زیست محیطی با هدف ایجاد ارزش افزوده ، برنامه ریزی راهبردی برای انجام فعالیت های هدفمند و هماهنگ در یک بازه زمانی بلند مدت و نیز شناسایی و تدوین ضوابط و مقررات مبتنی بر مولفه های اقتصادی از مهمترین اصول و اهداف تدوین شده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیر‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : مطالعات فاز ۲ طرح جامع مجتمع بندری شهید رجایی با هدف بررسی برنامه و ساماندهی ترافیک جاده ای ، آغاز شده است .

علیرضا محمدی کرجی‌ران با اشاره به آغاز مطالعات فاز ۲ طرح جامع مجتمع بندری شهید رجایی ، اظهار داشت : ساماندهی ترافیک جاده‌ای درون مجتمع بندری و شبیه‌سازی ترافیک با هدف سهولت تردد و تسریع در امر جابجایی کالا از مهمترین اهدافی است که در مطالعه فاز ۲ طرح جامعه مجتمع بندری شهید‌رجایی مورد توجه است .

وی با اشاره به موارد مطروحه پیرامون شبیه‌سازی ترافیک جاده‌ای درون مجتمع بندری ، ساختار و نرم افزارهای مورد استفاده تصریح کرد : برآورد تقاضای سفر به بندر، برآورد تقاضای پارکینگ به تفکیک ناوگان ورودی و خروجی ، نحوه ارتباط شبکه داخلی بندر با شبکه برون شهری حومه ها ، بررسی و احصاء نیازهای هندسی و همچنین زیر‌ساختی و طراحی از مهمترین مواردی است که با حضور کارشناسان بررسی می‌شود .

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان به محورهای دیگر مطالعات فاز ۲ طرح جامع مجتمع بندری شهیدرجایی نیز اشاره ای داشت و گفت : استفاده مطلوب و بهینه از ظرفیت های محیطی بر اساس استانداردهای بین المللی و الزامات زیست محیطی با هدف ایجاد ارزش افزوده ، برنامه ریزی راهبردی برای انجام فعالیت های هدفمند و هماهنگ در یک بازه زمانی بلند مدت و نیز شناسایی و تدوین ضوابط و مقررات مبتنی بر مولفه های اقتصادی از مهمترین اصول و اهداف تدوین شده است .

گفتنی است ، اجرای فاز دوم طرح مطالعات جامع بندری شهید رجایی در قالب مطالعات فاز دوم طرح جامع بنادر بازرگانی کشور تدوین و پهنه های بندری ، طرح های توسعه ای ، بندر نفتی خلیج فارس و اراضی ۲۴۰۰ هکتاری الحاق شده به بندر را در قالب ایجاد شهر لجستیکی و همچنین ساماندهی ترافیک جاده ای درون  بندر این مجتمع بزرگ را مورد ارزیابی و پایش قرار می دهد .




مطالب مرتبط

بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری و کانتینری کشور به واسطه وسعت، عملیات‌های متنوع بندری در پسکرانه‌ ، باراندازها و حوزه‌های صنعتی و عملیاتی با مخاطرات ، حوادث و تهدیدهای متنوعی روبرو است . 

|

در دیدار خدمه‌ هندی این کشتی انتظاراتی از جمله خدمات پزشکی در کشتی ، برقراری تماس با خانواده‌هایشان و بازگشت به وطن خود داشتند که به آنها اطمینان لازم مبنی بر تحقق انتظارات و خواسته‌های به حق آنان در کم‌ترین زمان ممکن و رعایت اصول ایمنی کشتی داده شد .

|

طرح توسعه بندر خمیر بعد از تصویب در طرح جامع به منظور احداث انبار نگهداشت کالای ملوانی ، مرکز کنترل ترافیک دریایی و سایر بخش‌های مورد نیاز ، امسال وارد مرحله اجرایی می‌شود .

|

در سال گذشته میزان کانتینرهای وارداتی نسبت به سال گذشته ثابت بوده اما میزان کانتینرهای صادراتی ۲۰ درصد افزایش داشته است .

|

بندر شهید رجایی یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور محسوب می‌شود که درحال حاضر دارای ۱۸ باب انبار مسقف با ظرفیت بیش از ۳۵۰ هزار تُن ، ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی و همچنین تعداد سه پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تُن است .

|

نظرات کاربران