در حال بارگذاری ...
  • رایزنی برای بازگشت شرکت های هواپیما‌یی خارجی به آسمان ایران

    هم اکنون کاهش تعداد پروازهای در بسیاری از شرکت های هواپیمایی دنیا وجود دارد و این کاهش پرواز تنها مربوط به ایران نیست .

    به گزارش پرتال حمل و نقل‌ ، معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد که رایزنی برای آغاز پروازهای لوفت هانزا را انجام داده‌ایم و به زودی نتیجه آن را اعلام می‌کنیم .

    ابولقاسم جلالی با بیان اینکه طبق جلسات هماهنگی که با طرف مقابل برگزار کرده‌ایم ، شرکت هواپیمایی "لوفت‌هانزا" از اواسط دسامبر سال میلادی به کشور ایران خواهد آمد ، گفت : جزئیات بیشتر و نتیجه نهایی پروازهای این شرکت در یکی دو روز آینده بررسی می شود . ‌اگر شرکت هواپیمایی "لوفت‌هانزا" به ایران پرواز کند به طور مطمئن سایر شرکت‌های هواپیمایی خارجی پروازشان را به کشور ایران از سر خواهند گرفت . رایزنی برای حضور سایر شرکت های هواپیمایی خارجی هم وجود دارد و در آینده بسیاری دیگر از شرکت های هواپیمایی خارجی حضور پیدا می کنند .

    معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای دنیا وجود دارد افزود : هم اکنون کاهش تعداد پروازهای در بسیاری از شرکت های هواپیمایی دنیا وجود دارد و این کاهش پرواز تنها مربوط به ایران نیست  .

    او با بیان اینکه به هیچ عنوان بلیتی برای مسافران کرونایی صادر نمی شود ، گفت : ابتدا در زمان صدور بلیت و با ارائه کد ملی و ثبت کد ملی در سامانه مربوط به وزارت بهداشت مشخص می‌شود که آیا مسافر بیمار کرونایی هست یا خیر ، از سوی دیگر ، در زمان چک کردن بلیت مسافران در فرودگاه و پیش از سوار شدن به هواپیما ، مجددا کد ملی مسافران از طریق سامانه وزارت بهداشت که دراختیار شرکت‌های هواپیمایی است استعلام می‌شود و اگر مسافری طبق سامانه وزارت بهداشت کرونا داشته باشد حق سوار شدن ندارد .

    معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد : ضرورت دارد ۱۴ روز از زمان تست کرونا گذشته باشد و مسافر آزمایش منفی کرونا ارائه دهد . نظارت و بازدید های مستمر انجام می شود و با تخلف شرکت ها در این زمینه برخورد می شود .

    او با بیان اینکه تا اطلاع ثانوی فاصله گذاری اجتماعی در تمامی پروازهای داخلی اجرا می شود گفت : این فاصله گذاری اجتماعی طبق دستور و مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده و تمامی شرکت ها ملزم به اجرای آن هستند و برنامه ای برای لغو آن نداریم .

    بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی با توجه به شرایطی که ایجاد شده و همچنین با توجه به فاصله گذاری‌های اجتماعی که صورت گرفته است ، مجبور به کاهش ظرفیت پروازی خود شده‌اند و با توجه به این شرایط به طور معمول با کلاس نرخی پروازها بازی می‌کنند . تمامی ایرلاین‌ها در هر مسیری که پرواز دارند کلاس پروازی متفاوتی ارائه می‌کنند ، به طور مثال ممکن است در یک مسیر پروازی کلاس نرخی متفاوتی عرضه شود و برای کلاس‌های نرخ پایین بازاریابی بیشتری صورت گیرد و پس از تکمیل آن اقدام به عرضه کلاس‌های نرخی بالاتر می‌کنند .

    معاون سازمان هواپیمایی با اشاره به اینکه ایرلاین‌ها کلاس نرخی را عرضه می‌کنند که سریع‎تر پر می‌شود ، گفت : به طور مثال در پروازهای ATR که دارای ظرفیت ۵۰ مسافر است ، در جریان فاصله گذاری اجتماعی تعداد مسافرانش به ۳۰ نفر رسیده است که بلافاصله بعد از باز شدن پرواز ، ۳۰ درصد از ظرفیتش تکمیل می‌شود ، بنابراین شرکت‌های هواپیمایی اقدام به عرضه با کلاس‌های بالاتر می‌کنند تا بخشی از هزینه‌هایشان جبران شود .

    جلالی با اشاره به اینکه عرضه بلیت با کلاس‌های پروازی متفاوت در تمامی دنیا وجود دارد ، گفت : بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی خارجی اقدام به عرضه بلیت با کلاس‌های متفاوت می‌کنند و همواره با توجه به عرضه و تقاضا با کلاس‌های پروازی خود بازی می‌کنند .

    او درباره افزایش ۱۰ درصدی قیمت بلیت هواپیماها هم گفت : هیچ شرکتی حق ندارد بیش از این نرخ بلیت بفروشند و با متخلفان برخورد می شود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در آیین اعطای گواهینامه فرودگاهی فرودگاه بین‌المللی شیراز گفت : در یک و سال و نیم اخیر ، ...

    |

    استان فارس امروز می‌تواند به خود افتخار کند که فرودگاه شیراز به‌ عنوان سومین فرودگاه کشور از گواهینامه فرودگاهی مطابق با استانداردهای جهانی برخوردار شده است .

    |

    هواپیماهای بیزنس جت ۶ و ۷ نفره مانند هوکر و فالکن از انواع هواپیماهایی هستند که پروازهایی در قالب سفر و جابجایی‌ها در مسافت دور را هم دارد و هر چند تعداد سرنشینان این هواپیما محدود است اما جزو هواپیماهای سبک محسوب نمی‌شوند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در ...

    |

    بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیر مترقبه کنونی باطل اعلام شده اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت بندی مسافر (سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار و ...) بدون دریافت ...

    |

    نظرات کاربران