در حال بارگذاری ...
  • انسداد جاده کوهستانی همدان - تویسرکان تا پایان فصل زمستان

    این مسیر به دلیل شیب های تند ، پیچ های خطرناک و پرتگاه های خطرآفرین ، همه ساله با نزدیک شدن به فصل زمستان با ریختن خاک یا قرار دادن نیوجرسی مسدود می شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، کارشناس مرکز مدیریت اطلاعات راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان گفت : جاده کوهستانی همدان - تویسرکان از مسیر گنجنامه به دلیل ریزش برف و نداشتن ایمنی کافی تا پایان فصل زمستان مسدود شد .

    بابک گردان افزود : هر سال با آغاز فصل سرما و ریزش برف ، جاده قدیمی گنجنامه - تویسرکان به دلیل پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی از هر ۲ طرف بسته می‌شود . با توجه به ریزش برف و نبود امکان برای بازگشایی این جاده کوهستانی ، احتمال بروز سوانح رانندگی از جمله خروج خودرو از مسیر اصلی و سقوط در پرتگاه وجود دارد .

    گردان بیان کرد : این مسیر به دلیل شیب های تند ، پیچ های خطرناک و پرتگاه های خطرآفرین ، همه ساله با نزدیک شدن به فصل زمستان با ریختن خاک یا قرار دادن نیوجرسی مسدود می شود . شهروندان می توانند به جای جاده گنجنامه - تویسرکان ، از مسیر های جایگزین «همدان - جوکار - تویسرکان» و یا «همدان - اسدآباد - تویسرکان» برای تردد استفاده کنند .

    کارشناس مرکز مدیریت اطلاعات راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت : جاده گنجنامه - تویسرکان ۳۵ کیلومتر نسبت به جاده همدان - جوکار - تویسرکان کوتاه‌تر است به همین علت شاهد استقبال رانندگان برای تردد از این مسبر هستیم .

    گردان اضافه کرد : با وجود بارش باران در بیشتر نقاط استان ، دیگر مسیرهای جاده‌ای استان باز است و شهروندان به راحتی می‌توانند در این مسیرها تردد کنند .

    او افزود : تیم‌های راهداری استان همدان در حالت آماده باش هستند تا در صورت ریزش برف و یا آبگرفتگی جاده‌ها ، مسیر را بازگشایی کنند . همه راهدارخانه ها ، تجهیزات و ماشین آلات راهداری زمستانی ، برای مقابله با حوادث احتمالی ، آماده هستند .

    بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان همدان ، بارش باران که از روز گذشته در این استان آغاز شده عصر امروز به اوج خود می رسد و در گردنه‌ها احتمال ریزش برف وجود دارد .




    مطالب مرتبط

    با توجه به بارش برف در ۸ شهرستان ، ۶۰ درصد راه های استان از بارش ها تاثیر پذیرفتند که با تلاش مشترک تیم های راهداری و پلیس راه استان در حال حاضر تردد در تمام محورهای استان به صورت روان برقرار است . از ۲۵۰ نفر نیروی راهدار و بیش از ۱۷۵ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری در سطح ...

    |

    با توجه به بارش برف در ۸ شهرستان ، ۶۰ درصد راه های استان از بارش ها تاثیر پذیرفتند که با تلاش مشترک تیم های راهداری و پلیس راه استان تردد در تمام محورهای استان بصورت روان برقرار است . بیش از ۱۷۵ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری و بیش از ۲۵۰ نفر نیروی راهدار آماده خدمت رسانی به ...

    |

    با توجه به کاهش دما در سطح محورهای کوهستانی به کلیه رانندگانی که قصد تردد از محورهای کوهستانی را دارند توصیه می‌شود ضمن رعایت قوانین و مقرارت ، تجهیزات و امکانات ایمنی از جمله زنجیر چرخ را همراه داشته‌ باشند .

    |

    تدابیر لازم در خصوص راهداری زمستانی از سوی معاونت راهداری اداره کل اندیشیده شده و در صورت نیاز پشتیبانی مورد تقاضا در اختیار این شهرستان قرار خواهد گرفت . همچنین ذخیره شن و نمک در سه مکان مجزا به میزان کافی موجود و ۲ دستگاه گشت راهداری سبک به صورت ۲۴ ساعته در طول مسیرهای حوزه ...

    |

    با عنایت به گزارش هواشناسی و پیش بینی بارش برف و احتمال یخ زدگی و لغزندگی راه‌های برون‌شهری استان ، عوامل اجرایی این اداره از ظهر روز پنجشنبه مورخ ۲۱ دی ماه و آغاز بارش‌های برف ، نسبت به اجرای عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی در سطح محورهای برفگیر اقدام کردند .

    |

    نظرات کاربران