در حال بارگذاری ...

ادامه تلاش نیروهای راهداری برای بازگشایی راه ارتباطی روستاهای استان آذربایجان‌ شرقی

نیروهای راهداری استان از روز پنجشنبه با آغاز بارش برف در راه های اصلی و آزادراه تبریز - زنجان استقرار یافته و مانع از بسته شدن آن ها و بروز راهبندان شدند و هم اکنون تمامی راه های فرعی و اصلی و آزادراه پیامبر اعظم باز بوده و تردد در آن ها در جریان است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت : تلاش نیروهای راهداری برای بازگشایی راه ارتباطی روستاهای استان همچنان ادامه دارد .

اورجعلی علیزاده با اشاره به اینکه بارش برف و کولاک ۲ روز گذشته راه صدها روستای این استان را بسته بود ، افزود : از روز پنجشنبه با تلاش نیروهای راهداری راه ارتباطی خیلی از روستاهای بسته شده بازگشایی شد و تلاش می شود راه ارتباطی سایر روستاها نیز تا پایان امروز بازگشایی شود .

وی با بیان اینکه ارتفاع برف در برخی مناطق برفگیر و روستایی به حدود ۴۰ سانتی متر رسیده است ، اظهار داشت : بارش برف از جمله راه ارتباطی حدود ۱۳۰ روستای بستان آباد ، ۱۲۰ روستای هشترود و ۵۰ روستای مراغه و ده ها روستای چاراویماق ، میانه و هریس را بسته بود .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت : این روستاها در مناطق کوهستانی و برف گیر استان واقع هستند و بیشتر آن ها به علت نداشتن راه ارتباطی مناسب در اثر بارش برف و کولاک بسته می شود . نیروهای راهداری استان از روز پنجشنبه با آغاز بارش برف در راه های اصلی و آزادراه تبریز - زنجان استقرار یافته و مانع از بسته شدن آن ها و بروز راهبندان شدند و هم اکنون تمامی راه های فرعی و اصلی و آزادراه پیامبر اعظم باز بوده و تردد در آن ها در جریان است .

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند .

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه ، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه ، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی ، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است .




مطالب مرتبط

با وجود افزایش ترددهای جاده‌ای استان در نوروز ، ترمز تصادفات و تلفات سوانح جاده‌ای کشیده شد . ۸۰ درصد محورهای استان به سامانه‌های هوشمند مجهزند . ۶۰ ترددشمار ، ۱۹ دوربین نظارت تصویری ، ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی ، چهار سامانه توزین حین حرکت و هفت تابلو پیام متغیر فعال است .

|

مجموع اعتبارات ملی و استانی برای ساخت این جاده برابر با ۲۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون حدود ۱۵ درصد تخصیص منابع مالی را همراه داشته است .

|

طول این محور مجموعاً ۱۲ کیلومتر بوده که کار نقشه‌برداری و طراحی آن اتمام و ترانشه‌برداری مسیر روستای فوق نیز به‌صورت موازی با تعریض ابنیه آن ادامه خواهد یافت .

|

در ابتدای کار دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ ، تنها کار ساخت ، بهسازی و روکش آسفالت ۱۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان بوشهر انجام شده بود که توسعه راه‌های روستایی طی دو سال گذشته ، نشان از عزم جدی این دولت در محرومیت‌زدایی دارد .

|

کوه بری ، ترانشه‌زنی و تامین عرض مورد نیاز به طول بیش از ۶ کیلومتر و حجم تقریبی ۷۰ هزار مترمکعب از این محور توسط شرکت سیمین معدن چرلانقوش در حال انجام است .

|

نظرات کاربران