در حال بارگذاری ...

کسب بالاترین امتیاز در ممیزی بین المللی شناسایی و ردگیری شناورها توسط سازمان بنادر و دریانوردی

تمام فرآیند ثبت ، ممیزی و آمار اعلامی به صورت رسمی و توسط سازمان بین‌الملی ماهواره ای منتشر می شود که نشان دهنده انطباق جمهوری اسلامی ایران با تعهدات بین‌المللی با بالاترین استانداردهای لازم است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل ایمنی و حفاطت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت : سازمان بنادر و دریانوردی موفق به کسب بالاترین امتیاز در ممیزی بین المللی شناسایی و ردگیری شناورها مبتنی بر اطلاعات ماهواره ای با بالاترین آمار دسترسی پذیری و انطباق با استانداردهای بین المللی در سال ۲۰۲۰ ، شد .

نادر پسنده درباره ممیزی مرکز ملی داده ایران ، تصریح کرد : سازمان بنادر و دریانوردی موفق شد به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در ممیزی صورت گرفته توسط سازمان بین‌المللی ماهواره‌ای (IMSO) ، با رسیدن به آمار دسترسی پذیری تحسین برانگیز ۹۹/۹۳ درصد ، تطابق بالای خود با استانداردهای بین‌المللی را ثبت کند . تمام فرآیند ثبت ، ممیزی و آمار اعلامی به صورت رسمی و توسط سازمان بین‌الملی ماهواره ای منتشر می شود که نشان دهنده انطباق جمهوری اسلامی ایران با تعهدات بین‌المللی با بالاترین استانداردهای لازم است .

وی افزود : سازمان بین‌المللی ماهواره‌ای هر ساله ، به منظور اطمینان از عملکرد اجرایی فرآیند شناسایی و ردگیری شناورها بر اساس اطلاعات ماهواره‌ای ، ممیزی نظارتی بسیار دقیقی از مراکز داده ملی کشورهای عضو به عمل می‌آورد و گزارش آن در مجامع بین‌المللی مورد بررسی قرار می گیرد .

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد : موفقیت جمهوری اسلامی ایران در ثبت بالاترین آمار انطباق و دسترسی پذیری ، در حالی صورت گرفت که کشور با شدیدترین تحریم‌های بین‌المللی صنعت دریانوردی مواجه است .

پسنده موفقیت ایران در ممیزی بین‌المللی LRIT را ناشی از سیاست گذاری مناسب سازمان بنادر و دریانوردی با تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان ایرانی برشمرد .

لاز م به ذکر است که بر اساس کنوانسیون نجات جان اشخاص در دریا ، کشورهای متعاهد باید نسبت به راه‌اندازی سامانه های شناسایی و ردگیری شناورها مبتنی بر اطلاعات ماهوراه‌ای ( LRIT) اقدام کنند .




مطالب مرتبط

طی سال جاری انواع تجهیزات و ماشین‌آلات توسط بخش خصوصی در دو حوزه‌ی فعالیت‌های بندری ، تولیدی ، ارزش افزوده و عملیاتی به این بندر وارد شده است که از رشد ۱۸۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است .

|

با تلاش شبانه روزی همکاران اداره کل و شرکت های تابعه بخش خصوصی ، تعداد ۴۸۸ فروند کشتی تجاری در سال گذشته وارد بنادر نوشهر و فریدونکنارشده که ۷۹ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه قبلی نشان می‌دهد .

|

امیدواریم شرایط جوی اجازه خدمت‌رسانی بیشتر را هموطنان عزیز بدهد . از تمامی هموطنان که خطه زیبای جنوب کشور را برای سفرهای نوروزی انتخاب کرده‌اند ، درخواست می‌کنیم حتما از مبادی و شناورهای مجاز برای سفرهای دریایی و گردشگری دریایی استفاده کنند و به توصیه و هشدارهای ایمنی صادر ...

|

یدک‌کش‌ها رکن اساسی عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌های ورودی به بنادر دارند و تعمیرات و آماده‌سازی آن‌ها از مهم‌ترین امور حفظ توان عملیاتی به شمار می‌رود .

|

هوشمندسازی فرآیندها و خدمات ارائه شده ، کاهش مراجعات حضوری جامعه خدمت‌گیرندگان ، تبادل الکترونیکی اسناد و اطلاعات جامعه دریایی و بندری و پاسخگویی الکترونیکی به استعلام سایر دستگاه‌های اجرایی ، بخش مهمی از اقدامات صورت گرفته است . تولید سامانه‌های مورد نیاز واحدهای کسب و ...

|

نظرات کاربران