در حال بارگذاری ...

ارتقاء ظرفیت ریلی بندر شهید رجایی با اتمام بازسازی خط ۵ ریلی

وسعت مناسب خطوط ، اتصال به شبکه سراسری ریلی و قرار گرفتن در رهگذر شمال - جنوب که خود مسیری مطمئن برای ترانزیت دریایی - ریلی کالا به کشورهای همسایه به شمار می آید مهمترین مزایا و دستاوردهای حاصل از افتتاح این خط ریلی است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از انجام مراحل نهایی نوسازی خط ۵ ریلی بندر شهید رجایی در راستای توسعه حمل و نقل ریلی و تقویت فعالیت های مبتنی بر ریل – بندر خبر داد .

علیرضا محمدی کرجی‌ران با اشاره به تدوین برنامه های نظامند جهت انجام تعمیرات ادواری با هدف پیشگیری و جلوگیری از آسیب به خطوط ریلی بندر شهید رجایی اظهار داشت : تعمیرات و نوسازی سازه‌ای و ملحقات ریل و سوزن در این بندر به شکل مداوم و بر اساس یک برنامه زمانبندی در حال انجام است .

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : در خطوط ۴ و ۵ ریلی بخش نوسازی ، اجرای اسلب‌های درجا و اجرای تراورس‌های مشبک دی بلوک ، اجرای کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی در محل سوزن‌ها، اجرای استاپرها ، رنگ آمیزی و اجرای زینک ریچ تمام ریل و سوزن‌ها جهت جلوگیری از پوسیدگی به انجام رسیده است .

محمدی کرجی ران با بیان اینکه مبلغی بالغ بر۳۴۰ میلیارد ریال برای بازسازی و نوسازی خطوط ۴و ۵ ریلی بندر شهید رجایی هزینه شده است ، اظهار داشت : خط ۴ ریلی در هفته دولت سال جاری مورد بهره برداری قرار گرفت و خط ۵ ریلی نیز مراحل پایانی را سپری می کند .

همجواری خط پنج با انبارهای کالای اساسی و تسریع در روند جابه‌جایی

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با بیان اینکه بدلیل همجواری این خط با انبار های ۲۰ الی ۲۳ بندر که محل ذخیره‌سازی و نگهداری کالاهای اساسی است ، روند ترخیص کالاها شتاب بیشتری خواهد گرفت ، اظهار داشت : وسعت مناسب خطوط ، اتصال به شبکه سراسری ریلی و قرار گرفتن در رهگذر شمال - جنوب که خود مسیری مطمئن برای ترانزیت دریایی - ریلی کالا به کشورهای همسایه به شمار می آید مهمترین مزایا و دستاوردهای حاصل از افتتاح این خط ریلی است .

وی به نوآوری طراحی مهندسین داخلی در فرآیند اجرای این پروژه نیز اشاره ای داشت و گفت : انجام این پروژه با یک ابداع و نوآوری در طراحی همراه بود و آن اجرای خط اسلب ترک که در قسمت همسطح بجای ریل قاشقی از ریل ۱E ۶۰ استفاده شده و با این اقدام نوآورانه فقدان تامین تجهیزات متاثر از تحریم ها دراین بخش مرتفع گردید . بندر شهید رجایی با برخورداری از ۵۸ کیلومتر خطوط ریلی داخلی ظرفیت جابجایی سالانه بیش از ۲۰ میلیون تن انواع کالاهای وارداتی ، صادراتی و ترانزیتی را دارا است .




مطالب مرتبط

در سال گذشته میزان کانتینرهای وارداتی نسبت به سال گذشته ثابت بوده اما میزان کانتینرهای صادراتی ۲۰ درصد افزایش داشته است .

|

بندر شهید رجایی یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور محسوب می‌شود که درحال حاضر دارای ۱۸ باب انبار مسقف با ظرفیت بیش از ۳۵۰ هزار تُن ، ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی و همچنین تعداد سه پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تُن است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به سهم ۵۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی بنادر این استان در سال ۱۴۰۲ اعلام ...

|

یدک‌کش‌ها رکن اساسی عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌های ورودی به بنادر دارند و تعمیرات و آماده‌سازی آن‌ها از مهم‌ترین امور حفظ توان عملیاتی به شمار می‌رود .

|

از مجموع تخلیه و بارگیری ۷۵ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۳۲ تُن انواع کالا، ۲۶ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۶۵۴ تن کالاهای نفتی بوده است . از مجموع کالاهای جابه‌جا شده در این بازه زمانی ۳۴ میلیون و ۲۸۶ هزار و ۳۵۴ تُن کالای غیرنفتی در این بندر بارگیری شده که در این بخش ۳۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال ...

|

نظرات کاربران