در حال بارگذاری ...

انجام عملیات تعریض و اصلاح هندسی قوس پرحادثه سیرو در محور قم – کهک

قوس تیز سیرو واقع در محور قم – کهک به دلیل ساختار هندسی نامناسب آن از سویی و صخره ای بودن تپه حاشیه آن از سویی دیگر ، امکان تعریض و اصلاح ان را بادشواری مواجه ساخته بود . پس از بازدیدهای میدانی مستمر و مطالعات صورت گرفته ضمن تهیه و تجهیز ماشین آلات و همچنین مصالح مورد نیاز ، مقرر گردید نسبت به رفع این مقطع پرحادثه با استفاده از ظرفیت داخلی اقدام شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان قم عنوان کرد : درقالب طرحی امانی ، و با اجرای عملیات کوه بری و ترانشه برداری ( با حجم چهار هزار متر مکعب ) قوس پرحادثه سیرو ، واقع در محور قم – کهک ، تعریض واصلاح هندسی می گردد .

به منظور ارتقا سطح ایمنی و کاهش حداکثری نقاط پرحادثه ، طرح تعریض و اصلاح هندسی قوس سیرو واقع در محور قم – کهک عملیاتی شد .

رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان قم ضمن اعلام خبر فوق افزود : از آنجا که محورهای جاده ای بخش کهک به دلیل موقعیت ییلاقی و تنوع محصولات باغی درزمره محورهای پرتردد استان می باشند ، ارتقا ایمنی آن ها در اولویت اقدامات اداره متبوع قرار دارد .

حسین برقراری شناسایی و رفع نقاط پرحادثه محورهای جاده ای را ازجمله مهمترین این اقدامات دانست و بیان کرد : قوس تیز سیرو واقع در محور قم – کهک به دلیل ساختار هندسی نامناسب آن از سویی و صخره ای بودن تپه حاشیه آن از سویی دیگر ، امکان تعریض و اصلاح ان را بادشواری مواجه ساخته بود . پس از بازدیدهای میدانی مستمر و مطالعات صورت گرفته ضمن تهیه و تجهیز ماشین آلات و همچنین مصالح مورد نیاز ، مقرر گردید نسبت به رفع این مقطع پرحادثه با استفاده از ظرفیت داخلی اقدام شود .

برقراری عملیات اجرایی این طرح را به دوبخش تقسیم کرد و تصریح نمود : در بخش نخست با استفاده از ماشین آلات سنگین اعم از بیل مکانیکی مجهز به پیکور، لودر و دیگر ماشین آلات ملزوم ، عملیات کوه بری و ترانشه برداری انجام میشود .

رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان قم میزان عرض تعریضی را افزون بر نه متر دانست و ادامه داد : پس از کوه بری و ترانشه برداری ، قوس تیز جاده به صورت هندسی اصلاح وعملیات  زیرسازی و آسفالت مسیر اجرا می‌شود .

برقراری در خصوص حجم کوه بری و ترانشه برداری قوس سیرو اظهار داشت : بر اساس بر آوردهای اولیه ، حجم کوه بری و ترانشه برداری دراین قوس افزون بر چهار هزار مترمکعب است . به دلیل صخره ای بودن تپه حائل ، عملیات کوه بری وترانشه برداری به صورت تمام وقت درحال اجرا است .

حسین برقراری درخصوص بازه زمانی اجرا و تکمیل این پروژه عنوان کرد : درصورت مساعد بودن شرایط جوی ، انشالله این پروژه تا پایان آذرماه سال جاری تکمیل ومورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .

وی تعداد عوامل اجرایی طرح تعریض و اصلاح هندسی قوس محور سیرو - کهک را ۱۸ نفر اعلام کرد و افزود : همچنین جهت اجرای این طرح ده دستگاه انواع ماشین آلات راهداری شامل بیل مکانیکی مجهز به پیکور ، گریدر ، لودر ، غلطک ، کمپرسی ، خودروهای گشت راهداری و ... مشغول به فعالیت هستند .

برقراری در خاتمه از همراهی و تعامل بخشدار کهک ، رییس پاسگاه پلیس راه قم – کاشان و...تقدیر و ابراز امیدواری نمود در سایه همدلی فی مابین نسبت به تامین ایمنی حداکثری محورهای برونشهری بخش کهک دراسرع وقت اقدام شود .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از تلاش تلاش شبانه روزی راهداران این اداره کل در ایام نوروز در سطح محورهای استان ...

|

در سال گذشته ۲۲۰ کیلومتر روکش آسفالت انجام شده است و امسال این رقم به ۵۰۰ کیلومتر رسیده است‌ . امسال همچنین ۳۳۵۰ کیلومتر عملیات خط کشی و ۳۳۰۰ کیلومتر نصب تابلو و در گردنه اسدآباد ۱۴ کیلومتر حفاظ ایمنی و نصب روشنایی انجام شده است .

|

هر سال به صورت مستمر میزان وقوع حوادث در نقاط مختلف محورهای مواصلاتی شهرستان پایش شده و نقاطی که میزان تصادفات آن بیشتر باشد به عنوان نقاط پرحادثه ثبت و در برنامه اصلاح قرار می‌گیرد .

|

ظرفیت‌های بسیار خوبی در موضوع مشارکت بخش‌های خصوصی و مردمی خصوصاً مشارکت خیرین در حوزه ساخت راه‌ها در استان وجود دارد که خوشبختانه به درستی از این ظرفیت در راستای وظایف سازمانی استفاده شده است .

|

گشت های راهداری برای جلوگیری از تعدی به حریم راه ها بطور مستمر در سطح راه ها فعالند و سامانه ۱۴۱ نیز در اختیار کاربران جاده ای قرار دارد تا در صورت مشاهده هرگونه خلف حریم راه ها و مشکلات جاده ای ؛ اطلاع رسانی شود و رسیدگی های استانی و کشوری موضوعات مربوطه صورت گیرد .

|

نظرات کاربران