انجام عملیات تعریض و اصلاح هندسی قوس پرحادثه سیرو در محور قم – کهک
قوس تیز سیرو واقع در محور قم – کهک به دلیل ساختار هندسی نامناسب آن از سویی و صخره ای بودن تپه حاشیه آن از سویی دیگر ، امکان تعریض و اصلاح ان را بادشواری مواجه ساخته بود . پس از بازدیدهای میدانی مستمر و مطالعات صورت گرفته ضمن تهیه و تجهیز ماشین آلات و همچنین مصالح مورد نیاز ، مقرر گردید نسبت به رفع این مقطع پرحادثه با استفاده از ظرفیت داخلی اقدام شود .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان قم عنوان کرد : درقالب طرحی امانی ، و با اجرای عملیات کوه بری و ترانشه برداری ( با حجم چهار هزار متر مکعب ) قوس پرحادثه سیرو ، واقع در محور قم – کهک ، تعریض واصلاح هندسی می گردد .
به منظور ارتقا سطح ایمنی و کاهش حداکثری نقاط پرحادثه ، طرح تعریض و اصلاح هندسی قوس سیرو واقع در محور قم – کهک عملیاتی شد .
رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان قم ضمن اعلام خبر فوق افزود : از آنجا که محورهای جاده ای بخش کهک به دلیل موقعیت ییلاقی و تنوع محصولات باغی درزمره محورهای پرتردد استان می باشند ، ارتقا ایمنی آن ها در اولویت اقدامات اداره متبوع قرار دارد .
حسین برقراری شناسایی و رفع نقاط پرحادثه محورهای جاده ای را ازجمله مهمترین این اقدامات دانست و بیان کرد : قوس تیز سیرو واقع در محور قم – کهک به دلیل ساختار هندسی نامناسب آن از سویی و صخره ای بودن تپه حاشیه آن از سویی دیگر ، امکان تعریض و اصلاح ان را بادشواری مواجه ساخته بود . پس از بازدیدهای میدانی مستمر و مطالعات صورت گرفته ضمن تهیه و تجهیز ماشین آلات و همچنین مصالح مورد نیاز ، مقرر گردید نسبت به رفع این مقطع پرحادثه با استفاده از ظرفیت داخلی اقدام شود .
برقراری عملیات اجرایی این طرح را به دوبخش تقسیم کرد و تصریح نمود : در بخش نخست با استفاده از ماشین آلات سنگین اعم از بیل مکانیکی مجهز به پیکور، لودر و دیگر ماشین آلات ملزوم ، عملیات کوه بری و ترانشه برداری انجام میشود .
رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان قم میزان عرض تعریضی را افزون بر نه متر دانست و ادامه داد : پس از کوه بری و ترانشه برداری ، قوس تیز جاده به صورت هندسی اصلاح وعملیات زیرسازی و آسفالت مسیر اجرا میشود .
برقراری در خصوص حجم کوه بری و ترانشه برداری قوس سیرو اظهار داشت : بر اساس بر آوردهای اولیه ، حجم کوه بری و ترانشه برداری دراین قوس افزون بر چهار هزار مترمکعب است . به دلیل صخره ای بودن تپه حائل ، عملیات کوه بری وترانشه برداری به صورت تمام وقت درحال اجرا است .
حسین برقراری درخصوص بازه زمانی اجرا و تکمیل این پروژه عنوان کرد : درصورت مساعد بودن شرایط جوی ، انشالله این پروژه تا پایان آذرماه سال جاری تکمیل ومورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .
وی تعداد عوامل اجرایی طرح تعریض و اصلاح هندسی قوس محور سیرو - کهک را ۱۸ نفر اعلام کرد و افزود : همچنین جهت اجرای این طرح ده دستگاه انواع ماشین آلات راهداری شامل بیل مکانیکی مجهز به پیکور ، گریدر ، لودر ، غلطک ، کمپرسی ، خودروهای گشت راهداری و ... مشغول به فعالیت هستند .
برقراری در خاتمه از همراهی و تعامل بخشدار کهک ، رییس پاسگاه پلیس راه قم – کاشان و...تقدیر و ابراز امیدواری نمود در سایه همدلی فی مابین نسبت به تامین ایمنی حداکثری محورهای برونشهری بخش کهک دراسرع وقت اقدام شود .