در حال بارگذاری ...
  • احداث ۵۰۷ باب مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی و تیرپارک جدید در سطح راه های کشور

    در حال حاضر علاوه بر ۸۲۹ باب مجتمع خدمات رفاهی بین راهی بهره برداری شده و فعال ، ۸۷۱ مجتمع دارای موافقت اصولی از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هستند نیز به منظور ارائه خدمات بهتر به کاربران جاده ای در مرحله اخذ استعلام از سایر ارگان ها و مراجع می باشند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، ۵۰۷ باب مجتمع خدمات رفاهی بین راهی و تیرپارک جدید با سرمایه گذاری بخش خصوصی در سطح راه های کشور در حال احداث می باشد .​

    حمیدرضا شهرکی ثانوی مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری این سازمان در سفر به استان سیستان و بلوچستان در در دیدار با معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت : با توجه به اینکه مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی در فراهم کردن آسایش و رفاه بیشتر رانندگان و مسافران از طریق ارائه خدمات متمرکز و مناسب ، دسترسی سریع کاربران جاده ای به خدمات مورد نیاز و کاهش میزان سوانح رانندگی و افزایش ضریب ایمنی جاده ها و همچنین اشتغال زایی نقش بسزایی ایفا می کنند توسعه آنها در اولویت این سازمان قرار دارد به طوری که از مجموع مجتمع های خدمات رفاهی در دست ساخت کشور پیش بینی می شود ۵۰  باب مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در سال جاری به بهره برداری می رسد .

    وی با بیان اینکه مجموعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و حمایت از آن ها در حوزه های مختلف حمل و نقل و راهداری توفیقات مطلوبی داشته افزود : در حال حاضر علاوه بر ۸۲۹ باب مجتمع خدمات رفاهی بین راهی بهره برداری شده و فعال ، ۸۷۱ مجتمع دارای موافقت اصولی از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هستند نیز به منظور ارائه خدمات بهتر به کاربران جاده ای در مرحله اخذ استعلام از سایر ارگان ها و مراجع می باشند .

    مدیر کل دفتر امور سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری سازمان با اشاره به این که متوسط توزیع و پراکنش مجتمع های خدماتی رفاهی در حال بهره برداری به ازای هر ۱۰۶ کیلومتر یک مجتمع خدمات رفاهی بین راهی  را در سطح شبکه راه های کشور را نشان می دهد افزود : از آنجایی که این شاخص در شمال سیستان و بلوچستان به ازای هر ۱۲۷ کیلومتر و در جنوب به ازای هر۲۹۲ کیلومتر یک مجتمع خدمات رفاهی است این سازمان حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران این بخش در این استان مورد توجه ویژه خود قرار داده است .

    شهرکی ثانوی بر ایجاد امنیت سرمایه گذاری و تسهیل فرآیندها درصدور احداث مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی تاکید کرد و افزود : اختصاص اعتباری معادل ۷ میلیارد ریال در خصوص احداث راه های دسترسی و تهیه و نصب تابلوهای اطلاع رسانی و راهنما مجتمع ها و تیرپارک ها در طول محور ، معاف بودن از پرداخت هزینه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ ها ؛ واگذاری مالکیت عرصه اراضی منابع ملی پس از اتمام عملیات ساخت ؛ مستثنی بودن مجتمع های خدماتی رفاهی از تعرفه مربوط به بند ج ماده چهار آیین نامه اجرایی تبصره یک ماده هفده و اعطای تسهیلات ارزان قیمت برای راه اندازی مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی در راه های فرعی و اصلی از جمله حمایت های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه راه اندازی مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی است .

    گفتنی است مدیرکل دفتر امور سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری این سازمان از نزدیک از مجتمع های خدمات رفاهی و تیرپارک های در دست احداث ، در حال بهره برداری و همچنین از روند توسعه پایانه های مرزی میلک و میرجاوه بازدید کرد و بر توسعه مجتمع های خدماتی رفاهی در حال بهره برداری به مجتمع های خدماتی رفاهی دو منظوره (مجتمع و تیر پارک) توسط سرمایه گذاران مجموعه های یادشده در راستای  ایجاد تیرپارک جهت توقف ناوگان باری سنگین و استفاده از خدمات آن ها تاکید کرد .




    مطالب مرتبط

    کسب رتبه نخست برتر کشوری در مدت زمان پاسخگویی به شکایات حوزه حمل و نقل جاده ای

    کسب رتبه نخست برتر کشوری در مدت زمان پاسخگویی به شکایات حوزه حمل و نقل جاده ای

    سامانه تلفنی و پیامکی ۱۴۱ به عنوان ابزارهای ارتباطی شهروندان جهت اطلاع یابی از آخرین وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی ، شرایط آب و هوایی ، انسداد و رخدادهای جاده ای و ثبت و رسیدگی به شکایات مردمی در زمینه حمل و نقل جاده ای و راهداری است .

    |

    رسیدگی به ۲۷۵۲ پرونده تخلف شرکت های حمل و نقل جاده ای در ۹ ماهه سال جاری

    رسیدگی به ۲۷۵۲ پرونده تخلف شرکت های حمل و نقل جاده ای در ۹ ماهه سال جاری

    سازمان راهداری به منظور نظارت مستمر بر فعالیت های بخش حمل ونقل جاده ای برون شهری راه های ارتباطی گسترده ای نظیر سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۴۱ را با مخاطبان این بخش ایجاد کرده است تا بتواند نظرها ، پیشنهادها و شکایت های افراد را دریافت و به آن ها رسیدگی کند .

    |

    نظرات کاربران