در حال بارگذاری ...

تشریح اقدامات اداره راهداری شهرستان دیهوک در حوزه راهداری زمستانی

تبدیل آبنما به پل ، اجرای ۲ باب استراحتگاه بین راهی رانندگان ، تکمیل اصلاح پیچ پرحادثه ، احداث تعداد ۱۴ دستگاه پل ، ترمیم خسارات وارده به ابنیه فنی ناشی از سیل در طول حوزه استحفاظی اداره دیهوک ، تجهیز و راه اندازی راهدارخانه دیگ رستم را می توان از پروژه های اجرایی اداره نام برد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دیهوک اقدامات این اداره در حوزه راهداری زمستانی را تشریح کرد .

مهدی کیانپور گفت : عملیات راهداری زمستانی شامل تنقیه پل‌ها و آبراه‌ها ، اصلاح حریم راه‌ها ، عملیات لکه گیری و نصب علائم اطلاعاتی ، ایمنی و هشدار دهنده در کلیه محورهای استحفاظی به روش همه ساله ، انجام شده است . همچنین اصلاح و شیب شیروانی و اصلاح افتادگی شانه های راه در محورهای مواصلاتی دیهوک از دیگر اقدامات انجام گرفته است .

وی بین کرد : گشت های راهداری به همراه اکیپ‌های راهداری اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دیهوک با حضور مستمر در کلیه محورهای اصلی و روستایی نسبت به رفع ایرادات احتمالی جهت حفظ کیفیت تردد در این محورها اقدام می‌کنند .

کیانپور با اشاره به پروژه های اجرایی در حوزه استحفاظی راه های دیهوک عنوان کرد : تبدیل آبنما به پل ، اجرای ۲ باب استراحتگاه بین راهی رانندگان ، تکمیل اصلاح پیچ پرحادثه ، احداث تعداد ۱۴ دستگاه پل ، ترمیم خسارات وارده به ابنیه فنی ناشی از سیل در طول حوزه استحفاظی اداره دیهوک ، تجهیز و راه اندازی راهدارخانه دیگ رستم را می توان از پروژه های اجرایی اداره نام برد .

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دیهوک همچنین با اشاره به سایر پروژه های اجرایی اظهار کرد : روکش ماسه آسفالت محور سه راهی راهداران- بیرجند ، دیهوک – طبس و راور، فوگسیل محور دیهوک – بشرویه ، مرمت راههای روستایی و عشایری، خط کشی و انجام عملیات لکه گیری همچنین روکش ماسه آسفالت و اسلاری سیل محور دیهوک – فردوس را می توان از دیگر این اقدامات نام برد . راهداران تلاش می‌کنند همواره راه را برای عبور کاربران جاده و مسافران هموار کرده و نویدبخش آرامش جاده‌ها باشد .

بعد از بارندگی‌های فصل بهار اقداماتی مانند لایروبی دهانه پل‌ها و بستر رودخانه‌ها و تقویت دیواره های هدایت آب و اجرای رادیه برید پل ها و شانه‌سازی محل‌هایی که سال گذشته تخریب شده بود ، برای فصل سرما انجام شده است .

مهندس کیانپور در پایان گفت : مجموعا ۱۴۱ کیلومتر بزرگراه ها ، ۲۲۰ کیلومتر راه های اصلی و ۲۲ کیلومتر راه های فرعی و ۱۶۶ کیلومتر راه روستایی آسفالته و ۷۷ کیلومتر راه روستایی خاکی در بخش دیهوک در حوزه استحفاظی این اداره قرار دارد .




مطالب مرتبط

با وجود افزایش ترددهای جاده‌ای استان در نوروز ، ترمز تصادفات و تلفات سوانح جاده‌ای کشیده شد . ۸۰ درصد محورهای استان به سامانه‌های هوشمند مجهزند . ۶۰ ترددشمار ، ۱۹ دوربین نظارت تصویری ، ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی ، چهار سامانه توزین حین حرکت و هفت تابلو پیام متغیر فعال است .

|

مجموع اعتبارات ملی و استانی برای ساخت این جاده برابر با ۲۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون حدود ۱۵ درصد تخصیص منابع مالی را همراه داشته است .

|

طول این محور مجموعاً ۱۲ کیلومتر بوده که کار نقشه‌برداری و طراحی آن اتمام و ترانشه‌برداری مسیر روستای فوق نیز به‌صورت موازی با تعریض ابنیه آن ادامه خواهد یافت .

|

در ابتدای کار دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ ، تنها کار ساخت ، بهسازی و روکش آسفالت ۱۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان بوشهر انجام شده بود که توسعه راه‌های روستایی طی دو سال گذشته ، نشان از عزم جدی این دولت در محرومیت‌زدایی دارد .

|

کوه بری ، ترانشه‌زنی و تامین عرض مورد نیاز به طول بیش از ۶ کیلومتر و حجم تقریبی ۷۰ هزار مترمکعب از این محور توسط شرکت سیمین معدن چرلانقوش در حال انجام است .

|

نظرات کاربران