در حال بارگذاری ...

پیشرفت فیزیکی ۲۷ درصدی در پروژه تونل خوانسار در استان اصفهان

با اتمام این تونل مسیر شهرستان‌های غرب استان اصفهان به طرف استان لرستان و خوزستان هموارتر می شود و علاوه بر کاهش میزان تردد از گردنه و زمان سفر موجب افزایش ایمنی در تردد می شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ عملیات تکمیل  ۸۰۰ متر باقیمانده از تونل شهرستان خوانسار به بوئین میاندشت با ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است .

شهرام عباسی رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص روند اجرایی عملیات پروژه تونل خوانسار اظهار کرد : پروژه حفاری و احداث تونل خوانسار یکی از پروژه‌های شاخص راهسازی این اداره کل است که ارتباط بین شهرستان خوانسار با شهرستان بوئین میاندشت را با توجه به راه صعب العبور موجود ، تسهیل می‌بخشد . در این منطقه به دلیل وجود گردنه با شیب‌های طولانی بسیار زیاد ، نبود مشخصات فنی منطبق با طبقه‌بندی و شرایط هندسی راه و لغزندگی شدید مسیر ، تکمیل هر چه سریعتر این تونل بسیار ضروری است .  

رئیس اداره نظارت بر ساخت راهها اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه تونل خوانسار به بوئین میاندشت ، دومین تونل استان اصفهان از نظر بزرگی است ، گفت : این تونل به عنوان شاهراه غرب استان اصفهان تلقی می شود که سه استان اراک - اصفهان - خوزستان را متصل می‌کند . با اتمام این تونل مسیر شهرستان‌های غرب استان اصفهان به طرف استان لرستان و خوزستان هموارتر می شود و علاوه بر کاهش میزان تردد از گردنه و زمان سفر موجب افزایش ایمنی در تردد می شود .  

عباسی با بیان اینکه قرارداد اولیه تونل خوانسار، به طول ۴ هزار و ۲۰ متر شامل یکهزار و ۲۰۰ متر تونل و ۲ هزار و ۸۲۰ متر راه های طرفین بود گفت : در سنوات گذشته حفاری کل مسیر انجام و عملیات لاینیگ حدود ۴۰۰ متر تونل تکمیل شد . این پروژه پس از دو سال توقف با پیگیری‌های بعمل آمده از ابتدای سال جاری تحت قرارداد جدید مبنی بر تکمیل ۸۰۰ متر باقیمانده تونل، عملیات اجرایی آن از سر گرفته شد .  

رئیس اداره نظارت بر ساخت راهها اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت : عملیات اجرایی برای تکمیل این میزان از تونل تا کنون شامل ۷ هزار و ۸۴۵ مترمکعب بتن‌ریزی ، ۲۲۳ هزار و ۹۵۸ کیلوگرم آرماتوربندی ، ۸ هزار و ۲۱ مترمربع قالب‌بندی و ۱۴ هزار و ۹۵۳ کیلوگرم قالب‌گذاری انجام بوده است .  

وی با بیان اینکه ۸۰۰ متر باقیمانده این پروژه دارای ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی است گفت : اعتبار هزینه شده جهت اجرای این پروژه در هشت ماه گذشت مبلغ یکصد میلیارد ریال بوده است .  

 




مطالب مرتبط

در حال حاضر ۲۷ قرارداد طرح احداث و بهسازی حوزه راه در استان اصفهان به طول ۱۶۵.۲۰ کیلومتر در حال اجراست که این طرح‌ها شامل احداث و تکمیل راه اصلی ، باند دوم ، تقاطع غیر همسطح ، کنارگذر ، تونل و پل ، راه‌سازی و... است .

|

بودجه این اداره کل از منابع ملی و استانی تامین می شود . که تا کنون اعتبارات ملی ابلاغی ۱۶۰ میلیارد تومان بوده است و در حال حاضر اعتبارات ملی ۹۹.۳۱ درصد و اعتبارات استانی ۷۷.۸ درصد تخصیص داشته اند .

|

با تلاش و اقدامات به عمل آمده است در حال حاضر ۶ پروژه ساخت راه در پهنه استان اصفهان در مجموع به میزان ۲۹ کیلومتر دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۵ درصد بوده که این پروژه ها برای افتتاح به ۸۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند .

|

طول محور اصلی ۴ هزار و ۷۵۰ متر و دوربرگردان نیز ۴۲۰ متر بوده همچنین عرض آن ۱۱ متر و عرض تمام شده آسفالت ۷.۳۰ متر است .

|

برای تکمیل این پروژه به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت تخصیص اعتبار پیش‌بینی می‌شود در دهه فجر سال جاری آماد بهره برداری شود .

|

نظرات کاربران