در حال بارگذاری ...

پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی پروژه احداث پل کاکارضا در شهرستان الشتر

پل کاکارضا با اعتباری بالغ بر ۹میلیارد تومان توسط شرکت سپهر بستر در حال ساخت است و تاکنون ۶.۵ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است . پیشرفت فیزیکی پروژه مذکور را ۶۰ درصد است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت : پل کاکارضا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

رضا خالقی اظهار داشت : پل کاکارضا در بخش میانی لرستان و در شهرستان الشتر و نزدیک روستای کاکارضا واقع شده است.

وی هدف از احداث این پل را برقراری ارتباط محور الشتر به خرم‌آباد بر روی رودخانه کاکارضا برشمرد و گفت : طول پل کاکارضا ۹۰ مترو عرض ۱۲متر و نوع سازه آن تیر پیش‌ساخته پیش‌تنیده و دال بتنی درجا است که دارای سه دهانه ۳۰ متری و ۱۹ شمع به عمق ۱۵ متر است .

وی با بیان اینکه در هر دهانه ۶ عدد تیر بکار رفته که در مجموع برای سه دهانه ۱۸ تیر استفاده شده است ، افزود : عرشه پل به صورت دال بتنی به ضخامت ۲۰ سانتیمتر شمع ستون و مدفون در خاک است .

خالقی با بیان اینکه این پل دارای دو کوله و دو ردیف سه تایی ستون دایره‌‌ای شکل به ضخامت ۱.۵ متر است که بر اساس آیین نامه بارگذاری پل‌های ایران اجرا شده است ، گفت : کوله سمت الشتر بصورت شمع ستون و مدفون در خاک است که ستون‌ها و کوله‌های آن آماده شده است . همچنین کوله و ستون‌های سمت خرم‌آباد نیز به انجام رسیده است .

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون از مجموع ۱۸ تیر پیش‌تنیده پیش‌ساخته ۱۰ تیر ساخته شده و ۲ تیر آن در حال اجراست ، اضافه کرد : هم ‌اکنون ستون‌ها و کوله‌ها آماده شدند و تا ۴۵ روز کاری آینده ۱۸ تیر مذکور برای نصب روی عرشه آماده خواهد شد .

خالقی گفت : کار از کف رودخانه با توجه به فصل بارش و احتمال بارش‌های شدید و پرآبی رودخانه تمام شده است.

خالقی بیان داشت : پل کاکارضا با اعتباری بالغ بر ۹میلیارد تومان توسط شرکت سپهر بستر در حال ساخت است و تاکنون ۶.۵ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است . پیشرفت فیزیکی پروژه مذکور را ۶۰ درصد است .




مطالب مرتبط

قطعه اول به طول ۴۱ کیلومتر از خرم آباد تا پلیس راه الشتر (مرکز شهرستان سلسله) افتتاح شده و قطعه ۱۹ کیلومتری دوم تا شهر فیروزآباد است که ۱۳ کیلومتر آن زیر بار ترافیک قرار دارد .

|

مشخصات و هندسه جاده فعلی (دوخطه) جوابگوی نیاز این حجم از ترافیک نیست ، بنابراین با پیگیری استاندار و دستورات مکرر مقام عالی وزارت راه و شهرسازی این محور نیز در زمره پروژه‌های مصوب سفر ریاست جمهوری قرار خواهد گرفت .

|

امسال با پیگیری‌های صورت گرفته توسط استاندار و جلسات متعدد با شرکت ساخت و معاونین وزیر خوشبختانه اعتبارات خوبی از محل مصوبات ریاست جمهوری ، جهت این محور تخصیص داده شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به آخرین وضعیت پروژه کریدور بزرگراهی غرب در استان گفت : ...

|

نظرات کاربران