در حال بارگذاری ...

انجام استعلام و پایش مسافران کرونایی در حمل و نقل هوایی طی ۲ مرحله

اگر فرد به کرونا مبتلا بوده و دوران زمانی مورد نظر را نگذرانده باشد کد وی قرمز می شود و امکان صدور بلیت برای این مسافر وجود ندارد اما اگر فردی مبتلا نباشد کد وی سبز می شود و مجاز به خرید بلیت است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت : استعلام و پایش مسافران کرونایی در حمل و نقل هوایی ، طی ۲ مرحله انجام می‌شود و پیش از صدور بلیت و همچنین پیش از سوار شدن به هواپیما ، کد ملی مسافر از نظر ابتلا به کرونا استعلام می‌شود .

ابوالقاسم جلالی اظهار داشت : از چندی پیش و طبق مصوبه ابلاغی وزارت بهداشت سامانه فروش بلیت هواپیما به سامانه استعلام وزارت بهداشت متصل شده است ، حال اگر مسافرانی بخواهند از طریق آژانس‌ها ، شرکت‌های هواپیمایی و سایت‌های فروش بلیت هواپیما ، اقدام به تهیه بلیت کنند ، پیش از صدور بلیت کد ملی آنها در سامانه‌ای که متصل به سامانه بانک اطلاعات کرونا متعلق به وزارت بهداشت است ، استعلام می‌شود .

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد : اگر فرد به کرونا مبتلا بوده و دوران زمانی مورد نظر را نگذرانده باشد کد وی قرمز می شود و امکان صدور بلیت برای این مسافر وجود ندارد اما اگر فردی مبتلا نباشد کد وی سبز می شود و مجاز به خرید بلیت است .

پایش مسافران کرونایی در حمل و نقل هوایی در ۲ مرحله

وی در پاسخ به این سؤال که رصد و پایش مسافران کرونایی در زمان صدور بلیت انجام می‌شود یا در زمان چک کردن بلیت مسافران پیش از سوار شدن به هواپیما ؟ گفت : در دو مرحله رصد مسافران کرونایی انجام می‌شود، ابتدا در زمان صدور بلیت و با ارائه کد ملی و ثبت کد ملی در سامانه مربوط به وزارت بهداشت مشخص می‌شود که آیا مسافر بیمار کرونایی هست یا خیر ، از سوی دیگر ، در زمان چک کردن بلیت مسافران در فرودگاه و پیش از سوار شدن به هواپیما ، مجددا کد ملی مسافران از طریق سامانه وزارت بهداشت که دراختیار شرکت‌های هواپیمایی است استعلام می‌شود و اگر مسافری طبق سامانه وزارت بهداشت ، بیمار کرونایی محسوب ‌شود ، اجازه سفر ندارد .

ضرورت ارائه تست منفی کرونا برای مسافران با سابقه بیماری کرونا

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد : ضرورت دارد چهارده روز از زمان تست کرونا گذشته باشد و مسافر آزمایش منفی کرونا ارائه دهد .

دسترسی همه آژانس ها و سایت های فروش بلیت پرواز به سامانه استعلام کد ملی مسافر

جلالی در پاسخ به این سؤال که ‌آیا همه آژانس‌ها و سایت‌های فروش بلیت هواپیما به این سامانه دسترسی دارند ؟ گفت : بله همه سایت‌ها و آژانس‌ها هنگام فروش بلیت هواپیما با دریافت کد ملی و ثبت آن در سامانه متصل به سامانه وزارت بهداشت ، صدور بلیت را برای مسافران کرونایی انجام نمی‌دهند .

بنابراین گزارش ، به تازگی ، حریرچی ، معاون وزیر بهداشت ، اعلام کرده است که نرم‌افزارهای ما نشان می‌دهد ۲۰ تا ۲۵ درصد افراد با تست مثبت کرونا در جامعه حرکت وسیع دارند و به قرنطینه نمی‌روند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور بیش از ۱۸ هزار مجوز پروازی برای عملیات نوروز ۱۴۰۳ تاکنون خبر داد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با اشاره به اقداماتی که در جهت توسعه پروازها انجام شده است ، گفت ...

|

         

|

مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی ، به‌صورت برخط فعالیت فرودگاه‌ها و ترمینال‌های مسافری را رصد و با دقت بالا در صورت غیرفعال شدن هواپیمای یک شرکت‌ هواپیمایی در کوتاه ترین زمان ممکن تصمیم‌های مربوطه را اتخاذ خواهد کرد .

|

         

|

نظرات کاربران