در حال بارگذاری ...

ایجاد سازوکاری در شرکت راه‌آهن برای حمایت واقعی و پایدار از تولید داخل

ایجاد و تاسیس مرکز تست ریلی با همکاری وزارت دفاع و سازمان ملی استاندارد انجام شد ؛ با احداث بزرگترین مرکز تست مجهز ریلی از تولیدکننده‌های این حوزه بیشترین استفاده را خواهیم داشت .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به راه‌اندازی مجدد خط تولید لکوموتیو داخلی پس از ۱۰ سال ، گفت : زنجیره کاملی برای حمایت واقعی و پایدار از تولید داخل صنعت ریلی داریم .

سعید رسولی امروز در مراسم ورود ۷۰ دستگاه ناوگان تولید داخل به شبکه ریلی و افتتاح لکوموتیو داخلی «پارس ۳۳» اظهار داشت : در هشتمین ماه سال جهش تولید هشتمین مرحله ورود ناوگان تولید داخل به شبکه ریلی برگزار می‌شود . در این مرحله ۷۰ دستگاه انواع ناوگان شامل لکوموتیو ، واگن مسافری و واگن باری به ارزش ۲۲۳ میلیارد تومان وارد شبکه ریلی می شود . امسال جمعا تاکنون ۵۲۱ دستگاه انواع ناوگان وارد شبکه ریلی شده است و ظرفیت جابجایی بار و مسافر را ارتقاء داده است .

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ارزش کل ۵۲۱ دستگاه انواع ناوگان تولید داخل را ۱۱۵۶ میلیارد تومان اعلام کرد . امروز همچنین خط تولید لکوموتیو در واگن پارس اراک بعد از ۱۰ سال تعطیلی مجددا راه‌اندازی شد ؛ در دنیا و همچنین کشور ما به خاطر شیوع کرونا فعالیت‌های اقتصادی با مشکل مواجه است ، اما احیای یک مجموعه تولیدی در کشور امیدبخش است . جنب و جوش و نشاط در فعالیت‌های صنعتی ریلی داریم که نوید روزهای خوب برای راه‌آهن دارد .

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد : در راستای حمایت از تولید داخل ، سازوکاری در شرکت راه‌آهن ایجاد شد که زنجیره کاملی برای حمایت واقعی و پایدار از تولید داخل است . ایجاد و تاسیس مرکز تست ریلی با همکاری وزارت دفاع و سازمان ملی استاندارد انجام شد ؛ با احداث بزرگترین مرکز تست مجهز ریلی از تولیدکننده‌های این حوزه بیشترین استفاده را خواهیم داشت .

رسولی اظهار داشت : امروز اولین لکوموتیو تولیدی واگن پارس با عنوان پارس ۳۳ تحویل می‌شود و سفارش ۱۰ دستگاه لکوموتیو به واگن پارس شده است .

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد : در این هفته و هفته آینده قراردادهای جدید تقاضاهای سرمایه‌گذاری در حوزه ناوگان ریلی که از سوی بخش غیردولتی است بین کارخانجات تولید داخل تقسیم می‌شود و سفارش‌گذاری‌های جدید انجام خواهد شد و قطعا با حمایت بانک‌ها ، کار بهتر پیش می‌رود . همین الان دو تن از معاونان اینجانب در حال پیگیری اخذ تسهیلات برای شرکت‌های ریلی از بانک ملت هستند .




مطالب مرتبط

مقایسه حمل بار در سال ۹۹ که به علت کرونا و کاهش شدید مسافر ، تقریبا کل ناوگان و خط به حمل بار اختصاص یافت با سال های دیگر که شرایط حمل مسافر عادی بوده و حتی ناوگان باری هم به حوزه مسافری اختصاص پیدا کرد ، منطقی نیست .

|

ارزش این کاربرگ‌ها مجموعا به ۶۵۸ میلیارد تومان می‌رسد .

|

درخواست پیشنهادهای ۸ نیاز اولویت‌دار فناورانه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران که دارای سطح فناوری بالا می‌باشد هم‌اکنون آماده شده و با همکاری و حمایت معاونت علمی ، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به فراخوان گذاشته خواهد شد .

|

در ۸ ماه نخست امسال ، نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بخش ترانزیت ریلی از نظر تناژ ۵ درصد افزایش داشتیم که پیش‌بینی می‌شود این روند افزایشی تا پایان سال ادامه داشته باشد . سال ۱۴۰۱ با افزایش ۴۸ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۱۵۹۸ واگن باری نو تولید شد ؛ در حوزه واگن باری ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران مربوط به سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ با حضور ...

|

نظرات کاربران