در حال بارگذاری ...

ممنوعیت فروش بلیط اتوبوس به افراد مشکوک به کرونا در پایانه‌های مسافربری استان آذربایجان غربی

در کنار این مصوبه پیش از این نیز غربالگری مسافران پیش از ورود به ترمینال‌های مسافری و تب سنجی از آن‌ها انجام می‌شد و در حال حاضر نیز اگر مسافری علائم بالینی داشته باشد اجازه سفر با وسائل حمل و نقل عمومی را به او نخواهیم داد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل راهداری و حمل‌ و ‎‌نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از ممنوعیت فروش بلیط به افراد مشکوک به کرونا در پایانه‌های مسافربری استان خبر داد .

ارسلان شکری گفت : با مصوبه ستاد مقابله با کرونا به‌‎منظور حفظ سلامت مسافران ، از سوم آذرماه از فروش بلیط سفر با ناوگان حوزه حمل و نقل عمومی جاده‌ای استان به افراد مشکوک به کرونا جلوگیری خواهد شد و تمام شرکت‌های مسافربری استان اعم از ناوگان سواری کرایه ، مینی‌بوس و اتوبوس ملزم به رعایت این مصوبه هستند .

وی ادامه داد : همه شرکت‌های حمل و نقلی موظف هستند پیش از صدور بلیط اتوبوس ، تاکسی و مینی‌بوس برای مسافران ، کد ملی آن‌ها را در سامانه مورد نظر وزارت بهداشت وارد کنند و در صورت مجاز بودن و تایید از سوی این وزارتخانه می‌توانند سفر جاده‌ای با وسائل حمل و نقل عمومی بین‌شهری داشته باشند . نظارت بر فعالیت و عملکرد پایانه مسافربری در اجرای این دستورالعمل بر عهده اداره کل راهداری و حمل‎ونقل جاده‌ای است و کارشناسان این اداره کل از فردا نظارت دقیق خود را بر اجرای دستورالعمل  آغاز خواهند کرد .

شکری با بیان اینکه پایانه‌های مسافربری جاده‌ای محل تجمع مسافران بوده و برای حفظ سلامت افراد اعزام وسیله نقلیه باید با ضریب ایمنی بالا باشد ، تصریح کرد : در کنار این مصوبه پیش از این نیز غربالگری مسافران پیش از ورود به ترمینال‌های مسافری و تب سنجی از آن‌ها انجام می‌شد و در حال حاضر نیز اگر مسافری علائم بالینی داشته باشد اجازه سفر با وسائل حمل و نقل عمومی را به او نخواهیم داد .

مدیرکل راهداری و حمل‎ونقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی به مسافران توصیه کرد که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و مسافرانی هم که بیمار هستند برای حفظ جان همنوعان خود با رعایت دقیق موارد بهداشتی ، به هیچ عنوان از منازل خود خارج نشوند .




مطالب مرتبط

روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مسافربری شهر تهران به مقاصد مختلف خارج می‌شوند و علاوه بر اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای خرید حضوری بلیت در پایانه‌ها ، شرایط تهیه ۹۰ درصدی بلیت از طریق سکوهای اینترنتی فراهم است .

|

در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ پیچیدگی خاصی با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی ها وجود ندارد به طوری که برای دور اول سفرها ، عملیات خروج مسافران از کلان‌شهرها به‌ویژه تهران و کلان شهرهای جاذب مسافر در اولویت قرار گرفته است و برای دور برگشت تقاضا برای شهرهای زیارتی مانند مشهد ...

|

در بازه زمانی ۹ ماهه بیش از ۴ میلیون و ۳۹۰ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری به نقاط مختلف استان جابجا شده است . آمار ثبت شده از مسافرینی که به نقاط مختلف استان سفر کرده‌اند نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲/۱۳ درصد افزایش داشته است .

|

به اطلاع رانندگان عزیز و فعالان بخش حمل و نقل وانت بار می‌رساند بر اساس این طرح سهمیه سوخت این ناوگان نیز بر اساس میزان کارکرد بر مبنای اسناد حمل صادره (بارنامه) محاسبه و برای آن وسیله نقلیه تخصیص خواهد یافت ، لذا با توجه به این شرایط و جلوگیری از کاهش سهمیه سوخت ناوگان هرچه ...

|

نظرات کاربران