در حال بارگذاری ...

نوسازی بیش از چهار هزار دستگاه ناوگان عمومی جاده ای استان زنجان با همکاری بخش خصوصی

حدود ۹۶۷ دستگاه ناوگان حمل و نقل باری زنجان عمر بالای ۳۵ سال دارند و هم اکنون ۶۵۰ دستگاه از ناوگان حمل و نقل عمومی استان زنجان دارای عمر بالای ۴۰ سال هستند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، بیش از چهار هزار دستگاه حمل و نقل بار برون شهری استان زنجان با همکاری بخش خصوصی از فرسودگی رها می‌شوند .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت : متوسط عمر ناوگان باری استان زنجان را ۱۸.۹۸ سال و متوسط عمر ناوگان باری کشور ۱۹.۱۷ سال است .

علی اکبری بر لزوم نوسازی ناوگان جاده‌ای استان تاکید کرد و افزود : نوسازی بیش از چهار هزار دستگاه حمل و نقل بار برون شهری میان سازمان راهداری و حمل و نقل استان با بخش خصوصی برنامه ریزی شده است وپیگیر این موضوع هستیم .

وی با بیان اینکه چهار هزار و ۹۳۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل در استان فعالیت می‌کنند افزود : از این تعداد یک هزار و ۳۳۵ دستگاه دارای عمر بالای ۲۲ سال و ۹۴ دستگاه نیز بالای ۵۰ سال عمر دارند . حدود ۹۶۷ دستگاه ناوگان حمل و نقل باری زنجان عمر بالای ۳۵ سال دارند و هم اکنون ۶۵۰ دستگاه از ناوگان حمل و نقل عمومی استان زنجان دارای عمر بالای ۴۰ سال هستند .

علی اکبری با بیان اینکه قیمت خودرو‌ها افزایش پیدا کرده است ، گفت : خرید و نوسازی ناوگان جاده‌ای به تسهیلات زیادی نیاز دارد . فرسوده بودن ناوگان و هزینه‌های بالای نگهداری آن برای مالکان ، گرانی خودرو ، لاستیک باعث افزایش کرایه حمل باری می‌شود .




مطالب مرتبط

با توجه به تغییر فضای حمل و نقل به ویژه در حوزه فناوری و اطلاعات ، شرکت‌های دانش‌بنیان وارد میدان شده‌اند و با ارائه خدمات به نوعی برای پیشبرد اهداف این بخش ایفای نقش می‌کنند تا مشکلات را برطرف و بهره‌وری در بخش حمل و نقل را ارتقا دهند .

|

بررسی‌ها نشان می‌دهد که تسهیلات نوسازی ناوگان باری در بخش جاده‌ای نیازمند ۳۷ هزار میلیارد تومان سرمایه است که عملا تأمین این میزان سرمایه مقدور نیست ، بنابراین برنامه ریزی شده است تا طی برنامه پنج ساله حداقل نیمی از ناوگان فرسوده نوسازی شود .

|

بارش باران در استان‌های هرمزگان ، کرمان به ویژه جنوب کرمان ، سیستان و بلوچستان ، ایرانشهر ، کهگیلویه و بویراحمد ، هرمزگان ، خراسان رضوی ، یزد ، بوشهر ، خراسان‌جنوبی ، چهارمحال و بختیاری و آذربایجان‌شرقی دارای بارش باران هستند .

|

با وجود افزایش ترددهای جاده‌ای استان در نوروز ، ترمز تصادفات و تلفات سوانح جاده‌ای کشیده شد . ۸۰ درصد محورهای استان به سامانه‌های هوشمند مجهزند . ۶۰ ترددشمار ، ۱۹ دوربین نظارت تصویری ، ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی ، چهار سامانه توزین حین حرکت و هفت تابلو پیام متغیر فعال است .

|

در مجموع ۵۲ پروژه با اعتبار بالغ بر ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در استان سمنان آماده بهره‌برداری و یا در حال انجام عملیات اجرایی است .

|

نظرات کاربران