در حال بارگذاری ...

وجود بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالای اساسی در بنادر کشور

روند تخلیه و بارگیری رو به بهبود است و صاحبان کالا هماهنگی و همکاری خوبی با گمرک و سازمان بنادر داشته‌اند . کالاهای که مشکل آنها از لحاظ ارزی حل شده باشد و صاحب کالا تقاضا داده باشد و به دنبال ترخیص کالا باشند ، هیچ محدودیتی از لحاظ ترخیص ندارند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ‌، منتصر کوهساری گفت : بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالای اساسی در بنادر وجود دارند که در صورت رفع مشکل اسنادی ترخیص می‌شوند .

فرهاد منتصر کوهساری معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ما سه میلیون و ۶۸۳ هزار تن کالا در انبارهای کشور وجود دارند ، گفت : تخلیه کالاهای اساسی مثل غلات ، جو ، گندم روغن  در حال انجام است . حدود ۵۷۱ هزار تن با ۱۱ فرند کشتی در لنگرگاه هستند و فرآیند ترخیص آنها هم در حال انجام است .

منتصر کوهساری بیان کرد : روند تخلیه و بارگیری رو به بهبود است و صاحبان کالا هماهنگی و همکاری خوبی با گمرک و سازمان بنادر داشته‌اند . کالاهای که مشکل آنها از لحاظ ارزی حل شده باشد و صاحب کالا تقاضا داده باشد و به دنبال ترخیص کالا باشند ، هیچ محدودیتی از لحاظ ترخیص ندارند .

کوهساری با بیان اینکه هماهنگی خوبی بین صاحبان کالا ، گمرک و سازمان بنادر وجود دارد ، گفت : آمارها هم نشان می‌دهد فرایند خروج کالا از بنادر خوب بوده رو به کاهش است و خارج شدن کالا از بنادر روند خوبی دارند و همکاری بین صاحبان کالا، بندر وگمرک خوب بوده است .

معاون سازمان بنادر با بیان اینکه حدود ۲۲هزار کانتینر کالا در بنادر کشور وجود دارند که زمان آنها سپری شده است ، گفت : طبق قانون هر کالا ۲ ماه مهلت دارد که داخل بندر باقی بماند و یک ماه هم این مهلت تمدید می‌شود . بنابراین هر کالا ۳ ماه فرصت دارد که در بندر بماند و در صورتی که صاحب کالا کالای خود را خارج نکند سازمان بنادر و دریا نوردی کل فهرست این کالاها را به گمرک اعلام می‌کند .

این مقام مسئول افزود : گمرک پس از ارائه اخطارهای لازم به صاحبان کالا در صورتی که اقدامات لازم توسط صاحبان کالا انجام نشود این اموال را در اختیار ستاد فروش اموال تملیکی قرار می‌دهد  تا از انبارها خارج شود . این کالای متروکه که زمان مقید آنها سپری شده و برای فروش در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار می گیرد .

کوهساری اظهار کرد : بسیاری از این کالاها یا مشکل اسنادی داشته‌اند و یا از نظر استاندارد مشکل داشته‌اند و یا قابل استفاده نبوده‌اند و مجوز ترخیص دریافت نکرده‌اند . جلسات منظمی درباره تسریع در خروج کالا با گمرک و سازمان اموال تملکیی برگزار کرده‌ایم تا تسریع در خروج کالا صورت بگیرد .

 




مطالب مرتبط

همایش مذکور در تاریخ ۱۰ الی ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ با شعار "توسعه حمل و نقل آبی برای آینده ؛ گشودن دروازه های آفریقا" و با هدف پرداختن به اقدامات ضروری برای ایجاد بخش دریایی پایدار برگزار خواهد شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت : میزان تخلیه کالاهای اساسی در مجتمع بندری انزلی در سال ...

|

در طرح گردشگری دریایی بنادر این استان ۹ موتورلنج سنتی در بنادر بوشهر ، بوالخیر ، عامری و رستمی و ۶ شناور فلزی در بنادر بوشهر و گناوه فعالیت داشتند .

|

مؤثرتر عمل کردن مدیریت HSE در فرآیندهای عملیاتی بنادر و تقویت نظارت ، پایش و ارزیابی‌های موردنظر ، همچنین ارتقاء ایمنی بنادر از طریق افزایش ایمنی در شرکت‌های خصوصی فعال در بنادر دو هدف محوری تعریف شده است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ پنجاه و هفتمین نشست کارگروه تخصصی ساماندهی سواحل ، بنادر و جزایر کشور ، با حضور معاون وزیرراه شهرسازی و مدیرعامل سازمان ...

|

نظرات کاربران