در حال بارگذاری ...

ابلاغ شرایط و ضوابط استعلام وضعیت سلامت مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای

شرکت ها و رانندگان مسافربری در صورت عدم رعایت مقررات ابلاغی ، مشمول طرح موضوع در کمیسیون های تخلفات حمل و نقلی و لغو مجوز به مدت حداقل یک سال خواهند بود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، با هدف اعمال نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در جابجایی مسافران با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای ، شرایط و ضوابط استعلام وضعیت سلامت مسافران این ناوگان از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی به مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور ابلاغ شد .

عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان اظهار داشت : با توجه به دستورالعمل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و تأکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بخش حمل و نقل عمومی مسافربری جاده‌ای ،  ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان های سراسر کشور مکلف اند در خصوص وظیفه شاغلین حمل و نقل و مسئولیت‌های اجتماعی  ، اخلاقی ، حرفه‌ای و قضایی متوجه آنان به شرکت های حمل و نقل ، کارکنان آن ها و رانندگان تحت پوشش و خدمه سفر ، هماهنگی ، اقدامات لازم و آموزش های مورد نیاز را انجام دهند .

وی افزود : با توجه به محدودیت های اعلام شده از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در تردد های جاده ای که عمدتاً در این ایام جابه جایی مسافران از طریق ناوگان عمومی جاده ای انجام می شود ، از این رو مدیران استان ها می بایست بر رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه نظارت بر وظیفه شرکت های مسافربری در استعلام وضعیت سلامت مسافران از سکوی سروا به طور جدی نظارت و اقدام لازم به عمل آورند .

حسن نیا تصریح کرد : در صورت مثبت نبودن پاسخ استعلام وضعیت سلامت مسافر ( تأیید ابتلای مسافر به بیماری کرونا ) ، شرکت و راننده مکلف است از ارائه خدمات به متقاضی و حمل و نقل وی خودداری نماید .

معاون وزیر راه و شهرسازی در این بخشنامه ابلاغ کرد : شرکت ها و رانندگان مسافربری در صورت عدم رعایت مقررات ابلاغی ، مشمول طرح موضوع در کمیسیون های تخلفات حمل و نقلی و لغو مجوز به مدت حداقل یک سال خواهند بود .

برای مشاهده جدول استعلام وضعیت سلامت مسافران به تفکیک ناوگان عمومی جاده ای به قسمت فایل ضمیمه مراجعه نمایید .




مطالب مرتبط

ترانزیت کالاهای غیرنفتی در سال گذشته بالغ بر ۹ میلیون و ۴۰۰ هزارتن بوده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۸ درصد رشد داشته است .

|

نمایندگان ادارات استان ها در پایانه های مسافربری در ایام اجرای طرح حضور مداوم و مستمر داشته و ضمن نظارت بر عملیات حمل و نقل ، عملکرد شرکت ها در اجرای لیست انتظار و درج QR کد بر روی بلیت مسافرین و اطلاع رسانی مناسب و آگاهی سازی مسافران از اجرای این طرح ها را بررسی و نظارت می ...

|

این اقدام ، گامی مثبت در جهت ارتقا ایمنی تردد در جاده‌های استان ایلام است و انتظار می‌رود به تردد ایمن‌ عابران پیاده و حرکت روان‌تر و توام بادید کافی رانندگان در این منطقه کمک کند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای‌ آذربایجان غربی از تردد نزدیک به ۲۱۵ هزار مسافر نوروزی از پایانه های مرزی استان خبر داد ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را بسیار مهم و راهبردی عنوان کرد و ضمن قدردانی از تحقق بخش زیادی ...

|

نظرات کاربران