در حال بارگذاری ...
  • تشریح جزئیات ساخت ۷ پروژه ریلی اولویت دار به طول ۱۴۴۳ کیلومتر

    ‌امسال چندین پروژه در دستور کار تکمیل قرار داد که اولین آن پروژه خط آهن بستان‌آباد - تبریز است که ۴۴ کیلومتر طول دارد و در ادامه خط آهن میانه - بستان‌آباد است که سال گذشته تکمیل و افتتاح شد ، این خط ریلی در دستور کار قرار گرفت و امیدواریم این پروژه در صورت تأمین کسری منابع تا پایان سال تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد .

    معاون ساخت توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با بیان اینکه ۷ پروژه ریلی اولویت دار امسال و سال آینده تکمیل می‌شود ، گفت :‌ برای تکمیل ۱۴۴۳ کیلومتر خط آهن ، ۱۶ هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است .

    عباس خطیبی اظهار داشت : در بخش ریلی در حال حاضر ۱۳ هزار و ۹۵۴ کیلومتر خط ریلی در دست بهره‌برداری داریم ، همچنین میزان سه هزار و ۳۵۳ کیلومتر خط ریلی در دست احداث است و ۶ هزار و ۳۱۲ کیلومتر خط ریلی در دست مطالعه داریم .

    تکمیل ۱۴۴۳ کیلومتر خط آهن در سال جاری و سال ۱۴۰۰

    وی ادامه داد : پروژه‌هایی که امسال و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد ، شامل ۱۴۴۳ کیلومتر خطوط ریلی است که ۱۰ هزار و ۱۴۶ میلیارد تومان اعتبار برای آنها هزینه شده است و ۱۶ هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان دیگر هم اعتبار برای تکمیل آنها نیاز است .

    معاون ساخت و توسعه راه‌آهن ، بنادر و فرودگاه‌ها گفت : پروژه‌هایی که در سال جاری و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند شامل ۷ پروژه ریلی است که با تکمیل آنها، برخی حلقه های مفقوده کریدورهای ترانزیتی رفع می شود .

    تکمیل خط آهن بستان‌آباد - تبریز تا پایان سال

    خطیبی اظهار داشت : ‌امسال چندین پروژه در دستور کار تکمیل قرار داد که اولین آن پروژه خط آهن بستان‌آباد - تبریز است که ۴۴ کیلومتر طول دارد و در ادامه خط آهن میانه - بستان‌آباد است که سال گذشته تکمیل و افتتاح شد ، این خط ریلی در دستور کار قرار گرفت و امیدواریم این پروژه در صورت تأمین کسری منابع تا پایان سال تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد .

    وی ادامه داد : راه‌آهن بستان آباد - تبریز با اعتبار ۲ هزار و ۲۰۳ میلیارد تومان ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تخصیص ۲ هزار میلیارد تومن دیگر اسفند امسال به بهره‌برداری می‌رسد .

    تکمیل خط آهن رشت - کاسپین تا پایان سال و اتصال خلیج فارس به دریای خزر

    معاون ساخت توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور افزود : همچنین خط آهن رشت - کاسپین را در حال ساخت داریم که در ادامه راه‌آهن قزوین - رشت قرار دارد و عملاً تکمیل‌کننده کریدور ریلی شمال - جنوب کشورمان است و خلیج فارس را به دریای خزر متصل می‌کند ، این پروژه به صورت جدی در حال تکمیل است .

    خطیبی اضافه کرد : راه‌آهن رشت - کاسپین (انزلی) به طول ۳۷ کیلومتر و با اعتبار ۲ هزار و ۲۹۱ میلیارد تومان ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر اردیبهشت ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد .

    افتتاح راه آهن خواف - هرات در ماه جاری

    وی ادامه داد : ‌راه‌آهن خواف - هرات به طول ۱۳۹ کیلومتر با اعتبار حدود ۸۴۰ میلیارد تومان پیشرفت فیزیکی کاملی دارد و پیش‌بینی می‌شود در ماه جاری افتتاح شود .

    تکمیل راه آهن ۲۷۰ کیلومتری یزد - اقلید تا پایان سال

    معاون ساخت توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور افزود : راه‌آهن یزد - اقلید به طول ۲۷۰ کیلومتر با ۶۲۵ میلیارد تومان اعتبار دارای پیشرفت فیزیکی ۷۷ درصدی است و با تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر اسفند ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد .

    پیشرفت ۶۵ درصدی راه آهن میانه-اردبیل و تکمیل پروژه تا اسفند ۱۴۰۰

    خطیبی افزود : ‌راه‌آهن میانه - اردبیل به طول ۱۷۵ کیلومتر با اعتبار هزار و ۵۸۵ میلیارد تومان در حال حاضر ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تخصیص هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان دیگر در اسفند ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد .

    افتتاح راه آهن ۱۵۰ کیلومتری همدان - سنندج در خرداد ۱۴۰۰

    وی افزود :‌ راه‌آهن همدان - سنندج به طول ۱۵۰ کیلومتر و با اعتبار ۵۱۴ میلیارد تومان تاکنون ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تخصیص ۳ هزار میلیارد تومان دیگر در خرداد ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد .

    پیشرفت ۵۰ درصدی خط آهن چابهار - زاهدان با اعتبار ۲۲۲۰ میلیارد تومان

    معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت : ‌راه‌آهن چابهار - زاهدان به طول ۶۲۸ کیلومتر با اعتبار ۲ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان به عنوان ابرپروژه ریلی کشور ، با پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیا در حال حاضر حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ، ریل گذاری این خط آهن از دو طرف (چابهار و زاهدان) با ریل ملی آغاز شده است و پروژه در سال ۱۴۰۰ تکمیل خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه راه آهن شیراز - بوشهر

    اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه راه آهن شیراز - بوشهر

    همه روش‌های سرمایه‌گذاری برای اجرای این پروژه در دستور کار قرار گرفته است و موضوع فاینانس برای ۴۵۰ کیلومتر پروژه راه آهن شیراز به بوشهر هنوز از دستور کار خارج نشده و اگر شرایط مجدد ، بتواند فضایی ایجاد کند که آن فاینانس محقق شود مورد استفاده قرار می‌گیرد ، چرا که مذاکرات ...

    |

    تشکیل قرارگاه عملیاتی در سازمان راهداری جهت مدیریت جاده‌ای کشور

    تشکیل قرارگاه عملیاتی در سازمان راهداری جهت مدیریت جاده‌ای کشور

    برای نخستین بار در کشور ، مکان‌هایی متمرکز در آزادراه به اورژانس ، امداد خودرو ، هلال‌احمر و پلیس اختصاص داده شده است که این موضوع ضمن هم‌افزایی مجموعه‌ها در خدمت‌رسانی مطلوب به مردم ، همچنین به‌صورت قرارگاهی باعث مدیریت توانمند در شرایط عادی و بحران می‌شود .

    |

    احداث کنارگذر شمالی کرج ، گامی دیگر در ساماندهی ترافیک استان البرز

    احداث کنارگذر شمالی کرج ، گامی دیگر در ساماندهی ترافیک استان البرز

    کنارگذر شمالی کرج از انتهای اتوبان همت شروع شده و به آزادراه کرج - قزوین منتهی می شود . این پروژه به عنوان مکمل پروژه آزادراه همت - کرج می‌تواند ترافیک را از شمال شهر کرج به سمت محورهای غربی کرج انتقال داده و گلوگاه‌های ترافیکی موجود در این نقاط را رفع سازد .

    |

    نظرات کاربران