در حال بارگذاری ...

استفاده حداکثری از ظرفیت بندر چابهار

از آنجا که کرایه حمل کالا در مسیرهای دریایی تابع شرایط بازار و عرضه و تقاضا است ، هیچ‌وقت در یک مسیر نمی‌توان گفت که قیمت حمل کالا ثابت می‌ماند ؛ هر چه تقاضا بیشتر باشد و ظرفیت بیشتری هم وجود داشته باشد ، طبیعتاً قیمت‌ها متعادل می‌شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت : کرایه‌ حمل کالا برای بندر چابهار رقابتی و مناسب است .

محمد راستاد درباره توسعه بندر چابهار و فرآیندی که برای آن طی می شود ، تصریح کرد : ما به دنبال این هستیم که از حداکثر ظرفیت ترانزیت بین کشورهای ساحلی اقیانوس هند و آسیای میانه و افغانستان از طریق بندر چابهار بهره ببریم و حتی می‌توانیم با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشیم .

وی درباره تعرفه کرایه حمل در مسیر بندر چابهار و تشویق صاحبان کالا ، گفت : کرایه‌های حمل برای بندر چابهار از نظر رقابتی بودن شرایط مناسبی را به دست آورده است و شاهد کاهش کرایه حمل کانتینر از / به بندر چابهار هستیم .

راستاد افزود : از آنجا که کرایه حمل کالا در مسیرهای دریایی تابع شرایط بازار و عرضه و تقاضا است ، هیچ‌وقت در یک مسیر نمی‌توان گفت که قیمت حمل کالا ثابت می‌ماند ؛ هر چه تقاضا بیشتر باشد و ظرفیت بیشتری هم وجود داشته باشد ، طبیعتاً قیمت‌ها متعادل می‌شود .

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد : اگر توازن بین عرضه و تقاضا وجود نداشته باشد ، مطمئناً اختلالی درباره قیمت‌ها ایجاد می‌شود که امیدواریم کشتیرانی جمهوری اسلامی به عنوان ناوگان ملی به گونه‌ای عمل کند تا صاحبان کالا دغدغه‌ای از نظر کرایه حمل نداشته باشند .




مطالب مرتبط

فعالیت‌ها در حوزه گردشگری دریایی در استان سیستان و بلوچستان در حوزه شرق سواحل مکران ، بندر چابهار ، بندر کنارک و بندر زرآباد صورت خواهد گرفت و در این چهار منطقه ، ظرفیت گردشگری دریایی بالایی برای مردم وجود دارد .

|

تخلیه و بارگیری محموله های حجیم و سنگین که از طریق دریا جابجا می شوند محدودیتی جهت تخلیه در بندر چابهار ندارند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل‌ ، اعضای هیات عامل سازمان حسابرسی کشور به همراه معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت و منابع و مدیران کل حوزه معاونت برنامه ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی آخرین وضعیت انعقاد قراداد هندی‌ها در بندر چابهار را تشریح ...

|

شرکت هندی فقط در بخشی از فعالیت‌های تخلیه و بارگیری و انبارش کالا با بندر چابهار همکاری خواهد داشت و مدیریت اسکله‌ها و ورود و خروج کشتی‌ها همه با سازمان بنادر و اداره‌ ‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خواهد بود . هندی‌های با وارد کردن تجهیزات ، از ظرفیت‌های ایجاد ...

|

نظرات کاربران