در حال بارگذاری ...

برگزاری جلسه کمیته دائمی پیشگیری از بیماری های واگیر شرکت راه آهن

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن در جلسه کمیته دائمی پیشگیری از بیماری های واگیر شرکت راه آهن ، با تاکید بر اولویت این شرکت در حفظ سلامتی کارکنان ، خواستار تداوم رعایت تمامی شیوه نامه بهداشتی از سوی مدیران و همکاران شد .

سعید رسولی در این جلسه که با حضور مدیران ارشد و مدیران ستادی ذیربط ضمن رعایت شیوه نامه های بهداشتی و حضور مدیران مناطق به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد گفت : به دلیل اینکه سطح تماس شرکت راه‌آهن در بخش مسافری و باری با جامعه زیاد است ، کمیته دائمی پیشگیری از بیماری های واگیر در این شرکت تشکیل شده و ساز و کارهای این کمیته نیز دائمی است . برای پیشگیری و کنترل بیماریهای واگیر بایستی با آن مقابله کرده و آسیب های آن را به حداقل برسانیم و این مهم ، با عمل به بخشنامه ها و پروتکل های بهداشتی، امکان پذیر است .

رسولی ادامه داد : مسئولیت ما سنگین است و باید در رعایت موارد بهداشتی در محل کار و پیرامون خود، با نهایت دقت عمل کنیم تا بتوانیم از این مرحله به سلامت عبور کنیم . ما از روز اول به طور جدی با ویروس کرونا مقابله کردیم و آمار ابتلا در شرکت راه‌آهن ، نسبت به حجم و گستردگی این بیماری ، منطقی و قابل قبول است .

وی به مدیران تاکید کرد : اولویت اول ما توجه به نیروی انسانی و حفظ سلامتی تمام همکاران است و بایستی حداکثر تلاش خود را انجام دهید تا کمترین مورد ابتلا به این بیماری را داشته باشیم .

وی همچنین خواستار تبیین ضرورت رعایت بیشتر شیوه نامه های بهداشتی توسط ائمه جماعت شبکه ریلی برای همکاران شد .

مدیر عامل راه آهن همچنین از مرکز توسعه ، آموزش و فناوری بدلیل اقدامات هوشمندانه و به موقع در حوزه ارتقای سطح دانش و آگاهی کارکنان شرکت در مقابله با ویروس کرونا با طراحی و تجهیز آموزش به ابزارهای آموزش از راه دور ، تغییر شیوه برگزاری دوره ها و آزمون های آموزشی از حضوری به غیر حضوری ، تدوین کلیپ های آموزشی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در محل کار مخصوص مشاغل عملیاتی ، استفاده از ظرفیت RailTv به منظور برگزاری دوره ها به صورت غیر حضوری و آنلاین، همکاری با موسسات معتبر علمی و آموزشی به منظور ارتقای سطح کیفی خدمات آموزشی در حوزه بهداشت و سلامت ، تولید و انتشار محتوای آموزشی پیشگیری از ابتلا به بیماری کویید ۱۹ و برگزاری دوره های آموزشی در موضوعات مرتبط با ارتقای سطح دانش و آگاهی کارکنان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا قدردانی کرد .

وی همچنین بر اطلاع رسانی و انتشار مستمر و به روز شیوه نامه های بهداشتی به همکاران و نظارت بر انجام دقیق آنها و برخورد جدی با ناقضان پروتکل های بهداشتی تاکید کرد .

معاون وزیر راه و شهرسازی ، شرکت راه آهن را به عنوان سازمانی پیشرو در حوزه آموزش های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا ، قبل از اعلام رسمی شیوع کرونا در کشور دانست .

رسولی در ادامه با تبریک هفته بسیج ، خواستار حرکت جهادی و بسیجی وار مدیران و همکاران در پیشبرد اهداف راه آهن شد و ابراز امیدواری کرد با انجام این اقدامات ، نام راه آهن پرافتخارتر از پیش شود .

گفتنی است شرکت راه‌آهن نخستین سازمانی بود که پیش از اعلام رسمی ورود کرونا به کشور ، اقدامات پیشگیرانه خود را در زمینه کنترل ویروس آغاز کرد و در ادامه زمینه‌های همکاری خود را با سازمان‌ها و نهادهای دیگر در مقابله با ویروس کرونا گسترش داد .

در بخش مسافری نیز غربالگری و تب سنجی مستمر همکاران و مسافران ، ارائه تجهیزات حفاظت شخصی به پرسنل، ضدعفونی کردن اماکن ، ایستگاه ها و قطارهای مسافری و باری ، اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در قطار و صندلی‌های ایستگاه های مسافری ، اطلاع رسانی و نصب بروشورها و پوسترهای آموزشی، استقرار دستگاه‌های ضدعفونی کننده دست در قطارها و ایستگاه‌ها ، اجرای برنامه های مدیریت استرس و استقرار تیم های کارشناسی روانشناسی در مرکز و مناطق گوشه ای از اقدامات شرکت راه آهن از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز بوده است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل خط و سازه‌های فنی شرکت راه‌آهن گفت : شرکت راه‌آهن از سرمایه گذارانی که تمایل به سرمایه‌گذاری در حوزه خط و ...

|

شرکت بنا گستر کرانه به‌عنوان شرکت سرمایه‌گذار ، عملیات انتقال سوخت از مبدأ تا مقصد را عهده‌دار شده و به یاری مسئولین و مدیران ارشد راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، این مهم در اداره کل راه‌آهن قم به انجام رسید .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

|

هموطنان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به صورت شبانه‌روزی با سامانه اطلاع‌رسانی راه‌آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی rai.ir مراجعه نمایند .

|

سیستم ترمز ۸۰۰۰ واگن باری در شبکه ریلی پارسال بهسازی شد . در سنوات اخیر به دلیل نبود منابع مالی حدود یک سوم واگن‌های در سیر بدون داشتن ترمز در ۱۰ الی ۲۰ سال اخیر سیر می‌کردند . نحوه سیر بدین گونه بود که اگر یک قطار با ۴۰ واگن باردار حرکت می‌کرد و مسیر دارای شیبی است که نیاز به ...

|

نظرات کاربران