در حال بارگذاری ...

بهره‌برداری از پروژه شاخص منطقه‌ای سازمان بنادر و دریانوردی در بندر انزلی

شرایط بسیار مناسبی به منظور استفاده از خدمات رفاهی و تفریحی با ایجاد این موج‌شکن فراهم شده است و مردم می‌توانند از وجود قایق‌های ماهیگیری تعبیه شده در کنار موج‌شکن؛ از امکانات رفاهی ساخته‌شده و اطلاعات دریایی ارائه شده بهره‌مند شوند . همچنین توجه به وضعیت معیشتی بومیان در ساخت پروژه ؛ مدنظر قرار گرفته و بستر مناسبی برای ارتزاق و کسب درآمد بومیان و منطقه ایجاد شده ‌است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ دبیر کارگروه توسعه فرهنگ دریایی سازمان بنادر و دریانوردی جزییات بهره برداری از پروژه «روسازی ، پیاده راه سازی و ایمن سازی موج شکن غربی بندر انزلی» به عنوان یک پروژه شاخص منطقه‌ای با مزیت‌های ویژه تفریحی و رفاهی که امکان ۳ کیلومتر پیاده‌روی در عمق دریا را فراهم می کند ، تشریح کرد .

وحید رحمتی با اشاره به اینکه پروژه «روسازی ، پیاده راه‌سازی و ایمن‌سازی موج‌شکن غربی بندر انزلی» در راستی تحقق اهداف ترسیم شده در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و نیز حرکت در مسیر تعامل هرچه بهتر شهر و بندر ، با موفقیت و به منظور استفاده مردمی به بهره‌برداری رسید ، گفت : با توجه به موقعیت جغرافیایی بی‌نظیر بندر انزلی به عنوان یک بندر تلفیقی با بافت شهری ، از این مزیت به نحو مطلوب استفاده شد تا شاهد افتتاح و بهره‌برداری از پروژه «روسازی ، پیاده‌راه سازی و ایمن‌سازی موج‌شکن غربی بندر انزلی» با حضور محمد اسلامی ؛ وزیر راه و شهرسازی باشیم .

تحقق شعار تعامل شهر-بندر و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی از سوی سازمان بنادر

دبیر کارگروه توسعه فرهنگ دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد : این پروژه با هدف استفاده مردمی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در دستور کار قرار گرفت و حجم سرمایه‌گذاری آن ۱۲ میلیارد تومان لحاظ شد و درحالی که به عنوان یک تکلیف برای سازمان مطرح نبود ، اما در  راستای تحقق شعار تعامل شهر-بندر و مسئولیت‌های اجتماعی به مرحله عملیاتی رسید .

وی با بیان اینکه پروژه مذکور دارای ظرایف و پیچیدگی های خاص در بخش زیرساختی است و با تکیه بر توان داخلی و دانش مهندسان ایرانی ساخته شده است ، عنوان کرد : مردم می‌توانند با پیاده‌روی روی موج‌شکن غربی بندر انزلی ؛ زیرساخت‌های بندری و دریایی این بندر را مشاهده کنند و در عین حال از چشم‌انداز همزمان جنگل و دریا ؛ لذت ببرند .

خدمات ویژه تفریحی و رفاهی برای گردشگران و ایجاد بسترهای معیشتی برای بومیان

رحمتی با بیان اینکه جانمایی بسیار مناسبی در مورد پروژه «روسازی ، پیاده‌راه سازی و ایمن‌سازی موج‌شکن غربی بندر انزلی» از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به‌منظور تحقق تعامل شهر-بندر و توسعه فرهنگ دریا‌محور صورت گرفته است ، اظهار کرد : شرایط بسیار مناسبی به منظور استفاده از خدمات رفاهی و تفریحی با ایجاد این موج‌شکن فراهم شده است و مردم می‌توانند از وجود قایق‌های ماهیگیری تعبیه شده در کنار موج‌شکن؛ از امکانات رفاهی ساخته‌شده و اطلاعات دریایی ارائه شده بهره‌مند شوند . همچنین توجه به وضعیت معیشتی بومیان در ساخت پروژه ؛ مدنظر قرار گرفته و بستر مناسبی برای ارتزاق و کسب درآمد بومیان و منطقه ایجاد شده ‌است .

دبیر کارگروه توسعه فرهنگ دریایی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین با اشاره به اینکه ساخت پروژه مربوطه از دی‌ماه سال ۱۳۹۷ آغاز شده بود ، گفت : مدت ساخت ۲۵ ماه برآورد شد که با اشتغال‌زایی ۳۰ نفره موقت و ۱۵ نفره دائم همراه بود . در نهایت پیاده‌راه سازی به طول ۱۶۰۰ متر شامل سرایه‌های بتنی ، کانال‌های تاسیساتی و ... انجام شد و در عین حال ساخت ۲ ساختمان تفرجگاهی صورت گرفت که دارای ۲۰۰ متر فضای تفریحی است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت : میزان تخلیه کالاهای اساسی در مجتمع بندری انزلی در سال ...

|

استان گیلان بیش از ۲۷۰ کیلومتر نوار ساحلی ، مسیرهای تالابی و رودخانه‌های قابل قایقرانی متعددی دارد و همه ساله میزبان هزاران علاقمند به تفریحات آبی است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اعلام رشد ۲۸ درصدی تخلیه و بارگیری کالا طی ۱۱ ماهه امسال در مجتمع بندری انزلی ، گفت : ...

|

این پروژه شامل احداث سیلو ، مکنده ، سیستم انتقال مکانیزه غلات از اسکله به کندوها می باشد .

|

از ابتدای سال تا ۱۶ بهمن ، حدود یک میلیون و ۷۱۰ هزار تن انواع کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، ۲۸ درصد داشته است .

|

نظرات کاربران