در حال بارگذاری ...

پهلوگیری کشتی حامل کالای اساسی به‌ ظرفیت ۶۸ هزار تن گندم در بندر شهید بهشتی چابهار

با توجه به توسعه زیرساختی و تجهیزاتی بندر چابهار ، از سال گذشته با اختصاص سهمیه واردات کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از سوی دو شرکت بزرگ بازرگانی دولتی ایران و پشتیبانی امور دام به این بندر استراتژیک ، ورود این نوع کالاها از طریق دروازه ملل با رشد خوبی همراه شده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت : کشتی حامل کالای اساسی به‌ ظرفیت ۶۸ هزار تن گندم در بندر شهید بهشتی چابهار پهلو گرفت .

بهروز آقایی درباره واردات گندم ، اظهار داشت : در تداوم واردات کالاهای اساسی به کشور از طریق بندر چابهار ، کشتی حامل ۶۸هزار و ۱۹۳ تن گندم که از مبدأ کشور روسیه بارگیری شده بود ، در بندر شهید بهشتی پهلو گرفت .

وی با اشاره به تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری غلات در این بندر بزرگ اقیانوسی ، افزود : با توجه به زیرساخت‌های موجود بلافاصله پس از پهلوگیری کشتی ، عملیات تخلیه آن آغاز شد و با نرم مثبتی در حال انجام است .

آقایی اضافه کرد : با توجه به توسعه زیرساختی و تجهیزاتی بندر چابهار ، از سال گذشته با اختصاص سهمیه واردات کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از سوی دو شرکت بزرگ بازرگانی دولتی ایران و پشتیبانی امور دام به این بندر استراتژیک ، ورود این نوع کالاها از طریق دروازه ملل با رشد خوبی همراه شده است .

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد : از ابتدای امسال با وجود اپیدمی کرونا ، ۱۱ کشتی حامل کالای اساسی از طریق بندر شهید بهشتی چابهار وارد کشور شده است که هشت کشتی به گندم فله اختصاص داشته و این امر نشان‌دهنده رشد چشمگیر واردات کالای اساسی از مسیر این بندر بزرگ اقیانوسی است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل‌ ، اعضای هیات عامل سازمان حسابرسی کشور به همراه معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت و منابع و مدیران کل حوزه معاونت برنامه ...

|

با توسعه زیرساخت‌ها در بندر شهید بهشتی شاهد سرویس‌های منظم حمل کانتینری مستقیم از بنادر چین ، غرب هند و جبل علی امارات به بندر چابهار و بالعکس با همکاری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و فعالین تجاری هستیم .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سازمان بنادر و دریانوردی در آذرماه سال جاری رویدادهای اقتصادی و اثرگذاری را رقم زد . در ماهی که با هفته حمل و نقل مزین شده ...

|

قرارداد ۵۶ میلیون دلاری مربوط به پروژه احداث کریدور لجستیکی (مسیر دسترسی کامیون ها به بندر) به طول ۲.۶ کیلومتر با عرض ۱۱۰ متر و ۱۲ باند به همراه پروژه احداث فاز اول سیلو ۱۰۰ هزار تنی در این فاز است که پروژه اول در دهه مبارک فجر و پروژه دوم در خردادماه سال آینده به بهره‌برداری ...

|

سازمان بنادر و دریانوردی تاکنون در نوار ساحلی جنوبی و سواحل مکران بیش از ۴۴هزار و ۱۶۷ میلیارد ریال و ۱۹۵ میلیون یورو از محل منابع داخلی خود سرمایه‌گذاری کرده است .

|

نظرات کاربران