در حال بارگذاری ...
  • اتصال تمام شرکت‌های هواپیمایی داخلی به سامانه شناسایی بیماران مبتلا به ویروس کرونا

    مسافرانی که به ویروس کرونا مبتلا شده و نام آن‌ها در سامانه درج شده است پس از بهبودی و با داشتن تست منفی کرونا می‌توانند جهت خرید بلیت هواپیما اقدام کنند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سازمان هواپیمایی کشوری طی اطلاعیه‌ای از اتصال تمام شرکت‌های هواپیمایی داخلی به سامانه شناسایی بیماران مبتلا به ویروس کرونا خبر داد .

    بنا به اعلام سازمان هواپیمایی کشوری ، تمام شرکت‌های هواپیمایی داخلی به سامانه شناسایی بیماران مبتلا به ویروس کرونا متصل شدند .

    براین اساس ابتدا در زمان فروش بلیت ، وضعیت مسافر از طریق اتصال به بانک اطلاعاتی بیماران مبتلا به کرونا در وب سرویس ماسک وزارت بهداشت ، استعلام گرفته شده و در صورت ابتلا مسافر به ویروس کووید ۱۹ ، بلیت صادر نخواهد شد .

    همچنین وضعیت مسافران از جهت ابتلا به ویروس کرونا مجددا در زمان حضور در فرودگاه و هنگام دریافت کارت پرواز از وب سرویس مذکور استعلام و در صورت ابتلا به کووید ۱۹ ، کارت پرواز صادر نمی شود .

    لازم به ذکر است مسافرانی که به ویروس کرونا مبتلا شده و نام آن‌ها در سامانه درج شده است پس از بهبودی و با داشتن تست منفی کرونا می‌توانند جهت خرید بلیت هواپیما اقدام کنند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور بیش از ۱۸ هزار مجوز پروازی برای عملیات نوروز ۱۴۰۳ تاکنون خبر داد .

    |

    مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی ، به‌صورت برخط فعالیت فرودگاه‌ها و ترمینال‌های مسافری را رصد و با دقت بالا در صورت غیرفعال شدن هواپیمای یک شرکت‌ هواپیمایی در کوتاه ترین زمان ممکن تصمیم‌های مربوطه را اتخاذ خواهد کرد .

    |

    لازم است اطلاع رسانی کامل در خصوص آن دسته از هواپیماهای موجود در ناوگان خود که قادر به پذیرش مسافر توانخواه هستند و نیز حداکثر تعداد قابل پذیرش مسافرین توانخواه در هر پرواز را به اطلاع مسافر یا متقاضی خرید بلیت برسانند .

    |

    شرکت‌های هواپیمایی در چارچوب آیین‌نامه حقوق مسافر باید تمهیدات لازم را در صورت بروز تاخیر پروازها برنامه‌ریزی کنند و نمایندگانشان برای پاسخگویی در ترمینال‌ها حضور داشته باشند .

    |

             

    |

    نظرات کاربران