در حال بارگذاری ...

توسعه بزرگراه‌های کشور به ۲۰۰۰۰ کیلومتر تا پایان دولت

حجم آزادراه‌های کشور به‌ویژه آزادراه‌هایی که کلیدی هستند و مسیرهای ترانزیتی و کریدوری کشور را تکمیل می‌کنند ، از ابتدای دولت یازدهم تا پایان دولت ، بالغ بر ۵۰ درصد افزایش می‌یابد ؛ یعنی از دو هزار و ۱۰۰ کیلومتر آزادراه فعلی به حدود سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر خواهیم رسید و این روندی است که ان‌شاء‌الله در ماه‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اگر تا پایان دولت مانعی پیش نیاید می‌توان بزرگراه‌های کشور را به ۲۰ هزار کیلومتر توسعه داد ، گفت : با افتتاح طرح‌های فرودگاهی ، ظرفیت فرودگاه‌های کشور نیز تا پایان دولت دوازدهم به ۷۵ میلیون مسافر در سال افزایش خواهد یافت .

سی‌و‌سومین پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید ، روز پنجشنبه ، ۲۹ آبان ماه با حضور رییس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی برگزار و ۱۳ طرح حوزه حمل و نقل با فرمان حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، افتتاح شد .

محمد اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی در آغاز این مراسم با اشاره به اینکه حجم ، نوع و تعدد طرح‌های عمرانی در سطح کشور به‌صورت گسترده در حال انجام است و ما برای ارتقاء شاخص‌های زیرساخت‌های حمل و نقل گام‌ها موثری برداشته‌ایم ، گفت : حجم آزادراه‌های کشور به‌ویژه آزادراه‌هایی که کلیدی هستند و مسیرهای ترانزیتی و کریدوری کشور را تکمیل می‌کنند ، از ابتدای دولت یازدهم تا پایان دولت ، بالغ بر ۵۰ درصد افزایش می‌یابد ؛ یعنی از دو هزار و ۱۰۰ کیلومتر آزادراه فعلی به حدود سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر خواهیم رسید و این روندی است که ان‌شاء‌الله در ماه‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت .

او آزادراه کنارگذر اصفهان را ، قطعه‌ای مهم ، اثرگذار و استراتژیک در شبکه آزادراهی کشور خواند و گفت : این قطعه ۱۰۰ کیلومتری که امروز دو قطعه از آن به بهره‌برداری رسید، ضمن بازکردن گره‌های ترافیکی ، مصرف سوخت و صرف وقت زیاد برای عبور از آن را کاهش می‌دهد .

اسلامی با بیان اینکه اگر تا پایان دولت مانعی پیش نیاید ، می‌توانیم میزان بزرگراه‌های کشور را تا ۲۰ هزار کیلومتر نیز توسعه دهیم ، عنوان کرد : نهضتی که در این دوره برای گسترش بزرگراه‌ها ایجاد شده است و کاهش حوادث از پیامدهای آن خواهد بود ، از ۱۲ هزار کیلومتر در ابتدای دولت یازدهم به ۱۸ هزار کیلومتر رسیده است؛ ۹۷ کیلومتر از این میزان مربوط به نوار ساحلی استان هرمزگان و ۲۴ کیلومتر در استان کرمان است که امروز افتتاح شد .




مطالب مرتبط

تسهیل تردد جاده‌ای و توسعه زیرساخت‌ها در دو طرف مورد بحث قرار گرفت و مطرح شد که هم توسعه پارکینگ‌ها و هم مناسب‌سازی معابر تردد باید مورد توجه قرار گیرد . مشکلات برخی رانندگان ایرانی در خصوص لزوم اخذ ویزا و اجازه ورود تنها تا ۵۰ کیلومتر به کشور پاکستان از جمله دغدغه‌هایی بود ...

|

توسعه پایانه‌های مرزی میان دو کشور از لحاظ ساختاری و حمل مستقیم بار ، از موضوعاتی بود که میان مقامات دو کشور مطرح شد . برقراری پرواز مستقیم میان تهران و اسلام آباد و افزایش پروازها میان تهران - لاهور یا مشهد - لاهور از دیگر موضوعات همکاری ایران و پاکستان بود .

|

پیگیری توسعه ناوگان ، کنترل سرعت و رفتارهای شبکه حمل‌ونقل عمومی کشور با استفاده از سامانه‌های هوشمند مثل سامانه سپهتن که باید در آینده توسعه بیشتری یابد ، به صورت توامان می‌تواند به سفر ایمن در جاده‌ها منجر شود .

|

طرح جامع ترانزیتی حدود دو دهه بین دو کشور در حال بحث و بررسی است و مقرر شد این موضوع نیز در دستور کار قرار گیرد و در سفر رئیس‌جمهور به عراق به مراحل نهایی برسد .

|

با وجود اینکه این کاهش خوشایند است اما کافی نیست و حتی یک کشته در تصادفات نیز زیاد است .

|

نظرات کاربران