در حال بارگذاری ...

توجه خاص دولت دوازدهم به ایمنی و امنیت پروازها

در دولت الکترونیک به هوشمندسازی شهرهای بزرگ از جمله در حوزه فرودگاهی برای رفاه بیشتر و افزایش سرعت عمل و دقت در فعالیت ها توجه خاص می شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، حجت الاسلام حسن روحانی ، رییس جمهور کشورمان در مراسم افتتاح چندین طرح حمل و نقل از جمله ۱۰ پروژه فرودگاهی تاکید کرد که ایمنی و امنیت پروازی دارای اهمیت بالایی است و در کنار تامین سلامت مسافران مورد توجه دولت قرار دارد .

رییس جمهور در سی و سومین برنامه افتتاح هفتگی طرح های کلان ملی از جمله پروژه های فرودگاهی پنج استان کشور عنوان کرد : دولت اهمیت زیادی را برای تامین ایمنی و امنیت پروازی قایل است. همچنین در شرایط فعلی بحران کرونا سلامت مسافران بسیار مهم است و برای تضمین سلامت به مدیریت قوی برای کوتاه کردن زمان تشریفات سوار شدن به هواپیما و استقرار و پرواز مسافران و سرعت عمل در این زمینه نیاز داریم .

رییس دولت دوازدهم با تاکید بر اهمیت اجرای طرح هوشمندسازی فرودگاه ها نیز گفت : در دولت الکترونیک به هوشمندسازی شهرهای بزرگ از جمله در حوزه فرودگاهی برای رفاه بیشتر و افزایش سرعت عمل و دقت در فعالیت ها توجه خاص می شود .

وی همچنین از اجرای طرح های مهم فرودگاهی از جمله توجه به معماری ایرانی و اسلامی در سقف ترمینال و ستون های فرودگاه اصفهان و نیز توسعه ترمینال این فرودگاه از ۶۰۰۰ به ۱۵ هزار متر مربع و افزایش دو برابری اپرون ابراز رضایت کرد و گفت : اصفهان به عنوان شهر گردشگری که به اذعان بسیاری از سران دنیا زیباترین شهر است باید دارای فرودگاهی زیبا و در شان باشد .

رییس جمهور با تاکید بر اهمیت صنعت حمل و نقل افزود : در سال جهش تولید قرار داریم و یکی از پایه های اصلی تولید ، حمل و نقل است که بدون آن در تولید، توزیع کالاها و صادرات و واردات دچار مشکل می شویم . تمام شقوق حمل و نقل شامل هوایی ، دریایی و جاده ای و ریلی دارای اهمیت هستند و حمل و نقل از ارکان اصلی توسعه کشور است .

وی با تاکید بر اهمیت حمل و نقل در صنعت گردشگری و ارتباط با دنیا گفت : حمل و نقل در روابط خارجی و ترانزیت کشور با توجه به جایگاه ژئوپلتیکی ایران دارای اهمیت بسیار است و می تواند در اتصال شمال به جنوب از کشورهای حاشیه خلیج فارس تا روسیه و کشورهای اروپای شمالی و از شرق به غرب آسیا موثر باشد .

حجت الاسلام روحانی با اشاره به افتتاح راه آهن خواف - هرات در آینده نزدیک اظهار امیدواری کرد که تا پایان دولت دوازدهم تعدادی از طرح های مهم ریلی بهره برداری شود . با وجود توطئه های دولت اخیر آمریکا برای عدم عبور راه های اصلی ترانزیتی از ایران اکنون روزانه ۱۴۰۰ پرواز از آسمان ایران انجام می شود که نشانه اهمیت کشور ماست .

رییس جمهور همچنین بر تلاش دولت یازده و دوازده برای توسعه فناوری های جدید در حوزه حمل و نقل و گسترش شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها در این حوزه تاکید کرد و گفت : در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل نیز حرکت های خوبی انجام شده است و اوایل توافق های برجام توانستیم ۱۶ هواپیما را وارد کشور کنیم و اگر توطئه های دولت اخیر آمریکا نبود ده ها هواپیمای دیگر نیز وارد کشور شده بود .

وی با اشاره به گوشه هایی از اقدامات انجام شده برای نوسازی ناوگان حمل و نقل در حوزه های مختلف اظهار امیدواری کرد که تحول در حمل و نقل موجب توسعه اقتصاد و تولید در کشور شود .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه های استان سیستان و بلوچستان از اتمام پروژه بهسازی آشیانه ایستگاه آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیمای فرودگاه ...

|

در سند مذکور حق بهره برداری از آزادی پنجم و هفتم در حوزه حمل و نقل بار برای دو طرف ایرانی و عمانی مورد توافق قرار گرفت .

|

‌در برخی از مقاطع سال که تقاضا افزایش زیادی دارد ، ‌به دلیل رشد تعداد مسافران و افزایش تردد فرودگاهی ، این خدمات ارتقا می‌یابد ، بنابراین نیاز است که تمهیداتی در این زمینه داشته باشیم .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، کمیته هوشمندسازی و طرح تحول دیجیتال و توسعه دولت الکترونیک در زیرساخت‌های هوانوردی و فرودگاهی کشور به ریاست کاپیتان ...

|

عملیات نصب این دستگاه توسط کارشناسان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران انجام می گردد .

|

نظرات کاربران