در حال بارگذاری ...

افتتاح آزادراه شرق اصفهان و ۱۲۱ کیلومتر پروژه راهسازی و بزرگراهی با دستور رییس جمهور

آزادراه شرق اصفهان شریانی مهم برای ارتباط هر چه بهتر و سریع‌تر ترافیک جنوب به جاده‌های منتهی به مرکز و شمال کشور به شمار می‌آید لذا با بهره‌برداری این پروژه مسیر استان‌های جنوبی و همچنین بخش جنوبی استان اصفهان به تهران ۸۰ کیلومتر کاهش می‌یابد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : آزادراه شرق اصفهان به عنوان حلقه اتصال کریدور آزادراهی مرکز کشور و یکی از پروژه های اولویت دار کشور در سال جهش تولید صبح امروز با دستور رییس جمهور به بهره برداری رسید .

خیراله خادمی از افتتاح آزادراه شرق اصفهان با دستور رییس جمهور و از طریق ویدیو کنفرانس خبر داد و گفت : موقعیت جغرافیایی ویژه استان اصفهان و واقع شدن در چهارراه ترانزیت کشور در کریدور شمال - جنوب یکی از مهمترین دلایل احداث این آزادراه محسوب می شود . آزادراه شرق اصفهان با هدف ایجاد یک محور منطبق با اصول پدافند غیرعامل طراحی و اجرا شده است که موجب تسهیل تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین ، افزایش بهره وری آزادراه نطنز - کاشان و تسریع در سرویس دهی هنگام حوادث غیرمترقبه می شود .

خادمی روند اجرای این پروژه را در دولت تدبیر و امید مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت : آزادراه شرق اصفهان در سال ۱۳۹۵ ، ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که این روند در سال ۱۳۹۶ به ۵۸ درصد ، ۱۳۹۷ به ۶۳ درصد ، سال ۱۳۹۸ به ۷۹ درصد رسیده است و در سال ۱۳۹۹ آماده بهره برداری شد .

وی احداث آزادراه شرق اصفهان را گام مهمی در توسعه حمل و نقل در مرکز کشور دانست و افزود : آزادراه شرق اصفهان شریانی مهم برای ارتباط هر چه بهتر و سریع‌تر ترافیک جنوب به جاده‌های منتهی به مرکز و شمال کشور به شمار می‌آید لذا با بهره‌برداری این پروژه مسیر استان‌های جنوبی و همچنین بخش جنوبی استان اصفهان به تهران ۸۰ کیلومتر کاهش می‌یابد .

معاون وزیر راه و شهرسازی از مشارکت دولت و بخش خصوصی در احداث این آزادراه خبر داد و گفت : این آزادراه با مشارکت ۳۰ درصدی دولت و اعتبار ۲۴۰۰ میلیارد ریالی و ۷۰ درصدی بخش خصوصی با آورده ۵۶۰۰ میلیارد ریالی احداث شده است . ارزش روز این آزادراه نیز ۱۳ هزار میلیارد ریال برآورد می شود .

خادمی در خصوص طرح های زیربنایی حمل و نقل در کشور با اولویت بندی صورت گرفته به منظور تکمیل هرچه سریع تر پروژه ها بیان داشت : در کل کشور بیش از ۳۴۰۰ کیلومتر مسیر ریلی جدید در حال ساخت است که ۸ پروژه به طول ۱۵۶۰ کیلومتر در اولویت پروژه‌های ریلی قرار دارند و به عنوان پروژه‌های جهش تولید معرفی شدند . در بخش آزادراهی ۱۳۴۰ کیلومتر در قالب ۲۱ پروژه در حال ساخت است که ۹ پروژه آزادراهی به طول ۶۵۱ کیلومتر به عنوان اولویت اجرا در نظر گرفته شده است .

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساخت بزرگراه ها در کشور گفت : ۷۷۰۰ کیلومتر بزرگراه در حال ساخت است که ۱۷۶۱ کیلومتر از این پروژه‌ها به عنوان پروژه‌های جهش تولید در ۳۲ محور و در قالب ۷۷ پروژه در اولویت ساخت و ساز قرار دارد .

افتتاح ۱۲۱ کیلومتر راه و بزرگراه

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از بهره برداری ۹۷ کیلومتر از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور و بخش دوم کنارگذر جنوبی کرمان به طول ۲۴ کیلومتر با دستور رییس جمهور خبر داد و گفت : افتتاح بخشی از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب در قالب ۵ پروژه در استان هرمزگان است و شامل عملیات بهسازی محور جاسک - کاروان به طول ۶۰ کیلومتر ، احداث سه دستگاه پل های جاسک - میناب به طول ۳ کیلومتر ، واریانت چاه اسماعیل به طول ۵ کیلومتر ، پل گچین و راه های طرفین به طول ۸ کیلومتر و عملیات تکمیلی قطعه ۵ باند دوم خمیر - بندرلنگه به طول ۲۱ کیلومتر است .

خادمی اعتبار هزینه شده در این پروژه ها را ۲۷۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد که ارزش روز آن معادل ۷ هزار میلیارد ریال است .

وی بهره برداری از کنارگذر جنوبی کرمان را از دیگر اقدامات امروز با دستور رییس جمهور در توسعه زیربناهای حمل و نقل برشمرد و گفت : کنارگذر جنوبی کرمان به طول ۲۴ کیلومتر با جلوگیری از ورود وسایل نقلیه سنگین به شهر کرمان نقش مهمی در کاهش سوانح ، سهولت رفت و آمد و کاهش آلاینده های زیست محیطی دارد که از نظر ترانزیت کالا و مسافر و ارتباط مراکز صنعتی و معدنی بسیار عظیم و قطب های کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار است .




مطالب مرتبط

آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

|

خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

|

با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

|

آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

|

آزادراه منجیل - رودبار بخشی از آزادراه قزوین - رشت است و بهره‌برداری از آخرین بخش این آزادراه ، موجب رفع گلوگاه ترافیکی بین پایتخت و استان گیلان است و با افتتاح آن هموطنان در ایام نوروز می‌توانند به راحتی از این مسیر عبور کنند .

|

نظرات کاربران