در حال بارگذاری ...
  • نقش محوری منطقه آزاد انزلی در تسهیل مبادلات تجاری با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا

    با پیوستن کشورهای حوزه آسیای شرقی و افریقایی به اتحادیه اقتصادی اوراسیا ، شاهد رونق کامل خط ترانزیتی کریدور شمال و جنوب خواهیم بود و این در حالی است که روسیه نیز اقدامات مهم و بزرگ توسعه بنادر جنوبی به منظور افزایش ظرفیت های حمل ونقلی خود در دست اجرا دارد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اظهار داشت : قلمرو جمهوری اسلامی ایران کانون اصلی پیوندهای اقتصادی کشورهای همسایه و در جایگاه هارتلندی جهانی است .

    محمدولی روزبهان در همایش بین الملل اوراسیا اظهار داشت : جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با رفع تهدیدهای رقبای بازار هدف و بهره‌برداری از نقاط قوت و فرصت‌های این اتحادیه و در قالب مفاد مندرج در موافقتنامه موجبات توسعه عملکرد صادرات کشور را فراهم و با ایجاد منابع ارزی ، بخش قابل توجهی از نیازهای ضروری کشور را با قیمت پایین‌تر نسبت به دیگر کشورها در شرایط تحریمی تأمین نماید .

    وی ادامه داد : با پیوستن کشورهای حوزه آسیای شرقی و افریقایی به اتحادیه اقتصادی اوراسیا ، شاهد رونق کامل خط ترانزیتی کریدور شمال و جنوب خواهیم بود و این در حالی است که روسیه نیز اقدامات مهم و بزرگ توسعه بنادر جنوبی به منظور افزایش ظرفیت های حمل ونقلی خود در دست اجرا دارد .




    مطالب مرتبط

    هم‌اکنون این پروژه پیشرفت خوبی دارد و تلاش بر آن است در زمان بندی پیش بینی شده ، تکمیل و با حضور رئیس جمهور بهره‌برداری شود . این پروژه یکی از مهمترین و اساسی‌ترین پروژه‌های ریلی کشور است که کریدور شمال - جنوب را در شاخه میانی دریا خزر به دریای عمان و خلیج فارس متصل می‌کند .

    |

    با عنایت به روند رو به گسترش سرمایه گذاری های بخش خصوصی در مسیر تأمین کالاهای اساسی که در قالب احداث مخازن روغن خوراکی به میزان ۶۵ هزار متر مکعب ظاهر شده و جهت سرعت بخشیدن و تسهیلگری خدمات رسانی به فعالین اقتصادی و تولیدکنندگان صنایع غذایی کشور ، تفویض اختیار صدور مجوز ترخیص ...

    |

    مجتمع بندری کاسپین را به دلیل دارا بودن پسکرانه و آبخور مناسب و اتصال قریب الوقوع به شبکه ریل سراسری از بنادر متمایز و آینده دار کشورمان در شمال کشور محسوب می شود که با وصل شدن به خط ریل داخلی عملاً منطقه آزاد انزلی و کریدورهای عبوری از آن به شبکه ریلی داخلی و خارجی نیز وصل می ...

    |

    با توجه به تکمیل قطعات لجستیکی منطقه آزاد انزلی ، شاهد ایفای نقش بیشتر نخستین منطقه آزاد شمال کشور در معادلات ترانزیتی بین المللی ، افزایش مناسبات کشورمان با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و فعالیت بیشتر کریدور چین - قزاقستان - ایران به عنوان بخش فرعی طرح یک کمربند یک ...

    |

    افزایش ظرفیت های حمل و نقلی ، ترانزیتی ، کاهش هزینه‌های تمام شده لجستیکی ، جذب کالاهای بیشتر در راستای فعال سازی کریدور شمال جنوب و توسعه همکاری های چند جانبه براساس توانمندی های دریامحور از مهمترین دستاوردهای همکاری های بندری روسیه و ایران می باشد .

    |

    نظرات کاربران