در حال بارگذاری ...
  • درخواست افغانستان برای افتتاح راه‌آهن خواف ـ هرات در آذرماه / آزادراه شرق اصفهان آماده افتتاح شد

    ۷۸۰۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در حال اجرا داریم که ۱۷۶۱ کیلومتر آن به عنوان پروژه جهش تولید در قالب ۳۲ پروژه اولویت‌دار است . جمعا ۲۴ هزار میلیارد تومان در بخش ریلی بزرگراهی و آزادراهی پروژه داریم که در بخش ریلی و بزرگراهی مشارکت دولت صد درصد و در بخش آزادراهی مشارکت دولت و بخش خصوصی است . در بخش ریلی برای ۸ پروژه ۴۷۸۰ میلیارد تومان اعتبار ریالی مورد نیاز بود و ۳۰۰ میلیون یورو اعتبار ارزی دادند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه آزادراه شرق اصفهان با سرمایه‌گذاری ۷۰ درصدی صندوق بازنشستگی کشوری آماده افتتاح است ، گفت : بخش اصفهان تا قم در خط آهن برقی اصفهان ـ تهران ۲۰ درصد پیشرفت دارد .

    خیرالله خادمی امروز در نشست خبری اظهار داشت : ۳۴۰۰ کیلومتر مسیر ریلی جدید در حال ساخت داریم که از این بین ۸ پروژه به طول ۱۵۶۰ کیلومتر به عنوان پروژه‌های جهش تولید اولویت‌دار هستند . در بخش آزادراهی ۱۳۴۵ کیلومتر آزادراه در حال ساخت داریم که در قالب ۲۱ پروژه است . ۹ پروژه آزادراهی به طول ۶۵۱ کیلومتر به  عنوان اولویت تعیین شده است که در قالب جهش تولید تا سال ۱۴۰۰ تحویل می‌شود .

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود : ۷۸۰۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در حال اجرا داریم که ۱۷۶۱ کیلومتر آن به عنوان پروژه جهش تولید در قالب ۳۲ پروژه اولویت‌دار است . جمعا ۲۴ هزار میلیارد تومان در بخش ریلی بزرگراهی و آزادراهی پروژه داریم که در بخش ریلی و بزرگراهی مشارکت دولت صد درصد و در بخش آزادراهی مشارکت دولت و بخش خصوصی است . در بخش ریلی برای ۸ پروژه ۴۷۸۰ میلیارد تومان اعتبار ریالی مورد نیاز بود و ۳۰۰ میلیون یورو اعتبار ارزی دادند .

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت : اعتبار آزادراه‌ها در قالب آن ۹ پروژه ۸۴۱۳ میلیارد تومان و در بخش راه و بزرگراه ۴۲۵۴ میلیارد تومان است . با احتساب یورو ۱۲ هزار تومانی حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان ارزش همه پروژه‌های ریلی ، بزرگراهی و آزادراهی در اولویت ما است که با احتساب نرخ‌های امروز حداقل ۵۰ درصد این رقم افزایش می‌یابد . برای اتمام این پروژه‌ها ۳۵ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است .

    درخواست افغانستان برای افتتاح راه‌آهن خواف ـ هرات در آذرماه

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت : ۳۴۰۰ کیلومتر خط آهن جدید در قالب ۸ پروژه اولویت دار در دست اجرا است که اولین آن راه‌آهن خواف ـ هرات است که قرار بود ۲۹ آبان افتتاح شود اما به درخواست مقامات افغانستان آذرماه امسال افتتاح رسمی آن خواهد بود . راه‌آهن یزد ـ اقلید ، راه آهن بستان آباد ـ تبریز ، راه‌آهن زاهدان ـ چابهار ، راه‌آهن میانه ـ اردبیل و راه‌آهن مبارکه ـ شهر کرد از پروژه‌های ریلی آماده افتتاح است .

    وی افزود : راه‌آهن رشت ـ کاسپین ، برای اتصال کریدور ریلی شمال ـ جنوب و راه‌آهن همدان ـ سنندج به عنوان اتصال کردستان به شبکه ریلی نیز در دست اجرا است .

    پیشرفت ۲۰ درصدی بخش اصفهان تا قم در پروژه قطار برقی اصفهان ـ تهران

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در باره راه‌آهن برقی تهران ـ قم ـ اصفهان گفت : موانع پروژه رفع شده است و  کارگاه فعال است؛ چینی‌ها به خاطر کرونا نوروز امسال رفته بودند، اما برگشتند و کار این پروژه در حال اجراست .

    خادمی افزود : این خط ریلی به دو بخش اصفهان تا قم و قم تا تهران تقسیم شده است که اصفهان تا قم ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

    دریافت ۱۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی با اسناد خزانه

    وی گفت : تا امروز از سوی سازمان برنامه و بودجه ۱۵ هزار میلیارد تومان در سال جاری به ما ابلاغ شده است که ۱۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان آن نقدی و اسناد خزانه اسلامی است که عموما برای بخش ریلی و آزادراهی است .

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت : برای ۴۰۰۰ کیلومتر آزادراهی که موافقت‌نامه داریم ، ۱۳۸ هزار میلیارد تومان لازم است اما فعلا ۱۳۴۵ کیلومتر آزادراه اولویت‌دار داریم .

    مطالبات پیمانکاران ۷۰۰۰ میلیارد تومان

    خادمی با بیان این که پیمانکاران ۷۰۰۰ میلیارد تومان از ما مطالبه دارند ، گفت : ۳۰۰۰ میلیارد تومان در ذی حسابی ما وارد شده است و ۴۰۰۰ میلیارد تومان صورت وضعیت‌هایی است که پیمانکاران برای ما نیاوردند . در حوزه اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومان به ما ابلاغ شده است ، ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به ما داده‌اند ، ۴۹۰۰ میلیارد تومان هم نقدی بوده و بقیه اسناد خزانه اسلامی است .

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین درباره موضوع قیر گفت : درصد اتفاقاتی که در موضوع قیر رخ داده است ، نسبت به احجام پروژه‌هایی که اجرا شده است ، قابل توجه نیست . روند محاسبه قیر و کسر بهای قیر هیچ خطایی ندارد، اما ممکن است یک درصد خطا هم رخ داده باشد که نباید به کل پروژه تحویل  قیر ارجاع داد . وقتی هر تن قیر ۵ میلیون تومان و هزار تن قیر ۵ میلیارد تومان است ، این یعنی هزینه‌های سنگین و بهسازی جاده‌ها حتماً باید انجام شود .

    آزادراه شرق اصفهان آماده افتتاح شد

    خادمی در باره آزادراه شرق اصفهان اظهار داشت : این پروژه پیش از این سرمایه گذار قبلی داشت و ۲۹ درصد هم پیشرفت فیزیکی داشت ، اما به دلیل اختلاف نظر سرمایه گذار و وزارت راه چندین سال پروژه متوقف بود و در سال ۹۵ طی صورتجلسه پروژه با همین وضعیت تحویل وزارت راه شد . پس از آن سرمایه گذار جدید این پروژه را تحویل گرفت و امروز آماده افتتاح است .

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بیان کرد : در کل ۱۳۰۰ میلیارد تومان با احتساب سرمایه گذاری سرمایه گذار قبلی در این پروژه آزادراهی هزینه شده است اما ارزش روز پروژه بیش از ۲ هزار میلیارد تومان است .

    خادمی افزود : اخذ عوارض در این آزادراه به صورت الکترونیک خواهد بود و نرخ عوارض هم با بررسی کمیته فنی تا پیش از افتتاح که پنجشنبه همین هفته خواهد بود اعلام می‌شود . دوره بازگشت سرمایه این آزادراه حدودا ۱۵ سال است . آزادراه شرق اصفهان ، حلقه اتصال بین آزادراه مرکزی ما در شمال و جنوب اصفهان است . ما از تهران تا اصفهان میسر آزادراهی داریم ، از اصفهان تا شیراز هم مسیر آزادراهی داریم و این حلقه تکمیل کننده این کریدور آزادراهی است .

    خادمی اضافه کرد : آزادراه شرق اصفهان ترافیک سنگین بوشهر ، شیراز و بندرعباس که تا پیش از این وارد اصفهان می‌شد را به بیرون از اصفهان هدایت می‌کند . این مسیر موجب کاهش ۳۵ کیلومتری مسیر موجود خواهد شد و ۸۰ دقیقه طول مسیر را کاهش می‌دهد . آزادراه کنارگذر جنوبی تهران ، آزادراه خرم آباد ـ بروجرد ، آزادراه منجیل ـ رودبار ، آزادراه ایزدخواست ـ شیراز ، آزادراه تبریز ـ صوفیان ، آزادراه مراغه ـ هشترود، باند غربی منطقه ۲ تهران ـ شمال و منطقه ۲ آزادراه گرمسار ـ تهران از پروژه‌هایی است که در قالب جهش تولید افتتاح خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    ایستگاه با مساحت ۱.۰۹۷ متر مربع در زمینی به مساحت ۵.۵ هکتار احداث شده که ترمینال مسافری آن ۴۰۰ متر مربع است و در آن حدود ۵۵ هزار متر مربع محوطه سازی صورت گرفته است .

    |

    در مجموع با توجه به توپوگرافی خاص منطقه بهره برداری از این بزرگراه علاوه بر افزایش ایمنی ، موجب ساماندهی ترافیک در منطقه نیز می شود . تسهیل تردد ، افزایش ایمنی ، رونق اقتصادی منطقه ، اتصال منطقه عسلویه به شمال استان فارس و مرکز ایران ، کاهش میزان مصرف سوخت ، زمان و هزینه به ...

    |

    هم‌اکنون این پروژه پیشرفت خوبی دارد و تلاش بر آن است در زمان بندی پیش بینی شده ، تکمیل و با حضور رئیس جمهور بهره‌برداری شود . این پروژه یکی از مهمترین و اساسی‌ترین پروژه‌های ریلی کشور است که کریدور شمال - جنوب را در شاخه میانی دریا خزر به دریای عمان و خلیج فارس متصل می‌کند .

    |

    برای اتمام کل محور ، بررسی لازم را انجام داده و کارهای باقیمانده را مانند اجرای ابنیه‌ها ، نقشه برداری ، معارضین ، تقاطع‌های موجود و … برای برنامه ریزی و اتمام عملیات اجرایی این محور انجام شود .

    |

    دولت روسیه یک شرکت برای اجرای پروژه معرفی معرفی کرده و ایران نیز برای نهایی کردن مباحث طراحی و فنی و همچنین برآورد قیمت‌ها و به توافق رسیدن دو کشور در خصوص آن‌ها ، ۶ ماه به روسیه فرصت داده است .

    |

    نظرات کاربران