در حال بارگذاری ...
  • نقش اساسی بانوان خانواده در کاهش حوادث و تلفات جاده ای

    در کمیسیون ایمنی راه‌ها در سال جاری تصمیم‌گیری شد که ما در روز یادمان حوادث رانندگی که امروز روز جهانی این یادمان است ، هفته‌ای را برای این فرهنگ‌سازی در نظر بگیریم و به همین خاطر برای تحقق این موضوع ، مسئولیت اجتماعی فراگیری تحت عنوان پویش اجتماعی بانوبان تعریف شد که ما امروز از این پویش رونمایی کردیم و مراسم افتتاحیه آن نیز به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۸۲ و نیم درصد از حوادث رانندگی ناشی از حواس‌‎پرتی و بی‌احتیاطی رانندگان است ، افزود : بانوان خانواده با مواظبت و مراقبت می‌توانند نقش اساسی در کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای ایفا کنند .

    محمد اسلامی در حاشیه نشست پویش اجتماعی بانوبان با اشاره به اهمیت این پویش در کاهش حوادث و تلفات رانندگی در کشور اظهار کرد : کمیسیون ایمنی راه‌ها در سال جاری نقشه ایمنی راه‌ها را تصویب کرد که این نقشه تکالیفی را برای همه مسئولان که در امر حمل‌ونقل و پشتیبانی از سفر و امور امداد و نجات فعالیت دارند ، الزامی را ایجادکرد که طبق آن برنامه‌هایی را باید اجرا کنند تا شاهد ارتقای روزمره ایمنی روزانه در رانندگی شهری و بیرون شهری باشیم .

    وی گفت : در کمیسیون ایمنی راه‌ها در سال جاری تصمیم‌گیری شد که ما در روز یادمان حوادث رانندگی که امروز روز جهانی این یادمان است ، هفته‌ای را برای این فرهنگ‌سازی در نظر بگیریم و به همین خاطر برای تحقق این موضوع ، مسئولیت اجتماعی فراگیری تحت عنوان "پویش اجتماعی بانوبان" تعریف شد که ما امروز  از این پویش رونمایی کردیم و مراسم افتتاحیه آن نیز به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد .

    اسلامی خاطرنشان کرد : پویش اجتماعی بانوان می‌خواهد بگوید که این مسئولیت اجتماعی فراگیر برای همه مردم عزیز است که به سهم خودشان یک نقش مسئولانه را عهده‌دار بشوند و به‌ویژه بانوان به‌خصوص هنگامی که در سفر در اتومبیل هستند بتوانند با مراقبت و مواظبت از راننده خودرو که همسرشان یا یکی از اعضای خانواده‌ است، نظارت داشته باشند تا از حواس‌پرتی،تخلفات و نقض مقررات جلوگیری کنند ؛ چون اساساً بر اساس گزارش مستندی که ثبت شده بالای ۸۲ و نیم درصد از تلفات جاده‌ای ما ریشه در این حوادث دارد و حدود ۲۵ درصد از تلفات جاده‌ای ما را بانوان تشکیل می‌دهند .

    وزیر راه و شهرسازی گفت : اگر به بحث آموزش و فرهنگ‌سازی بتوانیم در فرآیندهای تقویتی و هم هنگام سفر به‌طور مستمر توجه کنیم و این مسئولیت اجتماعی را که امروز در این پویش آغاز کردیم بتواند نقش شایسته‌ای را ایفا بکند ، این پویش ماندگار خواهد شد و ما از این پس می‌توانیم این انتظار را داشته باشیم که در کنار اقدامات سخت‌افزاری که انجام دادیم ، همراه با زیرساخت‌های انجام شده و دوربین‌های مراقبت و ترافیکی و پایش تصویری  که در سطح جاده‌های کشور  برای‌ پلیس فراهم شده است ، شاهد رفتار رانندگی متفاوتی باشیم و به این ترتیب از حوادث رانندگی و تلفات آن جلوگیری خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    در این ایام تعداد وسیله وارد شده به استان بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه بوده که ۴ درصد افزایش داشته است و تعداد وسیله نقلیه خروجی بیش از یک میلیون ۳۰۰ هزار دستگاه با ۵ درصد کاهش نسبت به سال قبل است . کل مسافران جابه‌جا شده توسط ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر استان در این ایام ...

    |

    با توجه به حجم بالای ترافیک و تردد وسایل نقلیه در راه های استان قزوین ، شناسایی ، ایمن‌ سازی و حذف نقاط پرتصادف این محورها در جهت افزایش ضریب ایمنی راه‌ها و کاهش سوانح رانندگی همواره مورد توجه است .

    |

    امروزه حاشیه راه و ایمن بودن آن و همچنین فرهنگ ایمنی ، در پیشگیری از تلفات و تصادفات جاده‌ای بسیار مهم است . اغلب تلفات و تصادفات جاده ای ریشه در عامل انسانی داشته که در این میان خواب آلودگی ، سرعت و سبقت غیر مجاز و خروج از جاده از جمله مواردی است که سهم قابل توجهی در تصادفات ...

    |

    با توجه به مخاطرات بار بیش از ظرفیت مجاز در کاهش ایمنی تردد و خسارت به جاده‌ها ، طرح شناسایی برخورد با متخلفین اضافه تناژ از ابتدای سال جاری با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفته است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ در دومین سفر رییس جمهور و هیأت دولت به استان البرز ، با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۴۰ پروژه ...

    |

    نظرات کاربران