در حال بارگذاری ...
  • آغاز به‌کار پویش ملی زنان علیه سوانح ترافیکی

    با بررسی‌های انجام‌شده به‌‌نظر می‌رسد ، طراحی و اجرای برنامه موفق و جامع مشارکت اجتماعی خانواده و زنان ، منجر به توانمندسازی جامعه در ارتقای ایمنی و کاهش سوانح جاده‌‌ای می‌شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان و خانواده از آغاز به‌کار پویش ملی "زنان علیه سوانح ترافیکی" خبر داد .

    مهری صفری سوانح و حوادث ناشی از تردد و ترافیک جاده‌ای را از مهم‌ترین چالش‌های ایمنی کشور خواند که مستقیم یا غیرمستقیم بر روند زندگی جوامع تاثیرگذار است .

    او با بیان اینکه ، زنان در جهان معاصر و دهه‌های اخیر ، نقش قاطع خود را در تصمیم‌گیری‌‌‌های مربوط به حفاظت از محیط‌زیست ، بهبود کیفیت زندگی شهروندان ، عدالت اجتماعی و ... نشان داده‌اند ، افزود : زنان با تشکیل نیمی از جمعیت جوامع و به‌دلیل ارتباط مستقیم با گروه‌های سنی کودکان، نوجوانان و جوانان از موثرترین گروه‌های اجتماعی به‌‌شمار می‌آیند و دامنه تاثیر هر زن می‌‌‌تواند از خود و خانواده تا کل جامعه گسترش یابد .

    صفری ادامه داد : سال‌ها است که جامعه جهانی، اقدامات مربوط به ایمنی راه و مبارزه علیه سوانح جاده‌ای و ترافیکی با محوریت خانواده و زنان را آغاز نموده است . با بررسی‌های انجام‌شده به‌‌نظر می‌رسد ، طراحی و اجرای برنامه موفق و جامع مشارکت اجتماعی خانواده و زنان ، منجر به توانمندسازی جامعه در ارتقای ایمنی و کاهش سوانح جاده‌‌ای می‌شود .

    او گفت : دفتر امور بانوان و خانواده وزارت راه و شهرسازی در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی با ایجاد پویش ملی "زنان علیه سوانح ترافیکی" و با نام "بانوبان" در تلاش است با ارتقا فرهنگ ایمنی و ترافیکی زنان و خانواده و کاهش آسیب‌‌های اجتماعی و فردی ، نقش پررنگ‌تری را ایفا نماید . این پویش ، روز یکشنبه ، ۲۵ آبان‌ماه در مراسمی با حضور معاونان وزیر ، اعضای کمیسیون ایمنی راه‌ها ، معاون رئیس‌جمهور و توسط وزیر راه و شهرسازی ، رونمایی و آغاز به‌‌کار خواهد کرد .




    مطالب مرتبط

    با توجه به حجم بالای ترافیک و تردد وسایل نقلیه در راه های استان قزوین ، شناسایی ، ایمن‌ سازی و حذف نقاط پرتصادف این محورها در جهت افزایش ضریب ایمنی راه‌ها و کاهش سوانح رانندگی همواره مورد توجه است .

    |

    با توجه به مخاطرات بار بیش از ظرفیت مجاز در کاهش ایمنی تردد و خسارت به جاده‌ها ، طرح شناسایی برخورد با متخلفین اضافه تناژ از ابتدای سال جاری با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفته است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در کمیسیون ایمنی راه‌های استان از آماده باش راهداران استان برای اجرای ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، احسان منصور کیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان در دومین نشست هم اندیشی دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه‌های ...

    |

    نظرات کاربران