در حال بارگذاری ...

ضرورت تشکیل کارگروه ویژه جهت اجرای توصیه‌های ایکائو در صنعت هوانوردی کشور

ایکائو ۱۱ توصیه برای بازگشت صنعت هوانوردی به چرخه حمل‌ونقل پس از همه‌گیری ویروس کرونا (COVID-۱۹) به کشورهای عضو ابلاغ نموده که در حوزه‌های ایمنی ، بهداشت عمومی ، امنیت و تسهیلات ، اقتصاد و درآمد و همچنین تبادل اطلاعات است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، جلسه هماهنگی و اقدام مشترک رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در خصوص توصیه‌های جدید ایکائو برگزار شد و طی آن بر ضرورت تشکیل کارگروه ویژه جهت اجرای توصیه‌های ایکائو تاکید شد .

در پی توصیه‌های جدید سازمان جهانی هواپیمایی کشوری ایکائو در خصوص بازگشت صنعت هوانوردی به چرخه حمل‌ونقل پس از همه‌گیری ویروس کرونا ، جلسه‌ای با حضور تورج دهقانی زنگنه ، معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ، سیاوش امیر مکری ، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و مدیران کارگروه‌های مقابله با کرونا در سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد .

در این جلسه زنگنه از امیرمکری و مدیران شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به خاطر اقدامات مؤثر انجام یافته در فرودگاه‌های کشور برای مقابله با گسترش ویروس کرونا قدردانی کرد . در ادامه ، مشکلات و اقدامات انجام یافته در جهت مقابله با ویروس کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفت . همچنین مقرر شد کارگروه ویژه‌ای متشکل از نمایندگان سازمان و شرکت فرودگاه‌ها تشکیل و اقدامات لازم در خصوص عمل به توصیه‌های ایکائو انجام شود .

لازم به ذکر است ایکائو ۱۱ توصیه برای بازگشت صنعت هوانوردی به چرخه حمل‌ونقل پس از همه‌گیری ویروس کرونا (COVID-۱۹) به کشورهای عضو ابلاغ نموده که در حوزه‌های ایمنی ، بهداشت عمومی ، امنیت و تسهیلات ، اقتصاد و درآمد و همچنین تبادل اطلاعات است . ایکائو از کشورهای عضو انتظار دارد تا به این توصیه‌ها توجه نموده و اقدامات خود را در هر حوزه بر روی سایتی که به این منظور طراحی و اجرا نموده است بارگذاری نماید .

همچنین برای کاهش مخاطرات در بهداشت عمومی ، موارد و اقدامات جداگانه‌ای را تعریف نموده که در حوزه‌های عمومی ، فرودگاهی ، هواپیما ، گروه پروازی و بار هواپیما (Cargo) تقسیم‌بندی می‌شود .

این اطلاعات در سایت محافظت شده ایکائو منتشر و در اختیار افراد مشخص شده (Focal point) کشورهای عضو برای به‌روزرسانی اطلاعات قرار داده است .




مطالب مرتبط

استان فارس امروز می‌تواند به خود افتخار کند که فرودگاه شیراز به‌ عنوان سومین فرودگاه کشور از گواهینامه فرودگاهی مطابق با استانداردهای جهانی برخوردار شده است .

|

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با رویکردی نوین در همسویی با اهداف و سیاست های امنیتی کشور ، با ارتقا و افزایش توان دفاع در تمامی حوزه‌های زیستی ، تروریستی ، سایبری ، شیمیایی و پرتویی ، با ایجاد مدیریت یکپارچه و منسجم با فرماندهی واحد ، مقابله با این تهدیدات را در دستور ...

|

در شهریور و مهر سال ۱۴۰۰ تمام دنیا اذعان داشتند که بخش هوایی ایران با مشکلاتی روبه‌رو خواهد شد اما هم‌اکنون در اوج عزت و اقتدار با گام‌های بلند در حال ادامه حرکت‌های مؤثر هستند .

|

فرآیند صدور مجوزهای سازمان هواپیمایی کشوری در حال انجام است و دفتر ایمنی شرکت فرودگاه‌ها در حال پیگیری است تا به‌محض صدور مجوز ، پروازهای فرودگاه سیرجان از سرگرفته شود .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، کاپیتان محمدی بخش درباره احتمال پرواز شرکت‌های هواپیمایی خارجی در ایران گفت : بر اساس قوانین ایکائو ، آزادی‌های مختلف ...

|

نظرات کاربران