در حال بارگذاری ...

کاهش ۳۷ درصدی تصادفات جاده ای منجر به فوت در استان بوشهر طی ۷ ماه نخست سال جاری

از لحاظ کشته‌های سر صحنه سال گذشته در کل کشور ۴۲۷۶ نفر کشته داشته‌ایم که در مدت مشابه امسال این عدد به ۳۵۱۸ نفر رسیده است ؛ و چیزی نزدیک به ۱۸ درصد کاهش کشته های سر صحنه در کل کشور داشته ‌ایم .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت : آمار قربانیان تصادف کم از کرونا نیست .

میزان بالای وقوع تصادفات منجر به مرگ چه در جاده‌های داخل شهری و چه برون شهری و همچنین سهم تکان‌دهنده موتورسیکلت‌ سواران از مرگ در حوادث ترافیکی خود علت خوبی برای جلب توجه و بررسی و واکاوی این پدیده است چرا که به همان اندازه که مرگ بر اثر بیماری و ویروسی چون کرونا می‌تواند مخرب و آسیب‌زننده باشد ، مرگ ناگهانی بر اثر تصادف نیز چه بسا بسیار بیشتر از آن موجب ایجاد خسارت‌های مادی و روحی - روانی شده و همچنین بر سلامت روان خانواده‌ها تاثیر منفی دارد .

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان بوشهر عنوان کرد : تعداد تصادفات فوتی سر صحنه محورهای برون شهری و روستایی در ۷ ماهه نخست سال جاری ۶۱ فقره بوده که این تعداد در ۷ ماهه اول سال گذشته ۹۷ فقره بوده است که این آمار در مقایسه با سال گذشته شاهد ۳۷/۱ درصد کاهش تصادفات (رتبه دوم در کشور) بوده‌ایم . تعداد تصادفات فوتی ۷ ماهه سال جاری در مقایسه با سال گذشته از ۹۷ به ۶۱ فقره رسیده است که شاهد کاهش ۳۷ درصدی بوده ایم .

وی خاطرنشان کرد : از لحاظ کشته های سر صحنه تصادف در ۷ ماهه سال گذشته ۱۲۶ نفر جان خود را از دست دادند اما در مدت مشابه در سال ۹۹ این عدد به ۷۱ نفر رسیده که نزدیک به ۴۴ درصد کاهش کشته های سر صحنه تصادف داشته‌ایم .

این مسئول با بیان اینکه در کل کشور تعداد تصادفات فوتی در ۷ ماهه سال گذشته ۳۳۵۴ فقره بوده است ، گفت : این میزان نسبت به مدت مشابه در هفت ماهه سال جاری ۲۸۵۶ فقره تصادف رخ داده که نزدیک به ۱۵ درصد کاهش تصادفات در کل کشور را نشان می‌دهد . از لحاظ کشته‌های سر صحنه سال گذشته در کل کشور ۴۲۷۶ نفر کشته داشته‌ایم که در مدت مشابه امسال این عدد به ۳۵۱۸ نفر رسیده است ؛ و چیزی نزدیک به ۱۸ درصد کاهش کشته های سر صحنه در کل کشور داشته ‌ایم .

شهابی تاکید کرد : بخش عمده دلایل این تصادفات ثابت بوده که شامل واژگونی ها است که ناشی از عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه، انحراف به چپ ، عدم رعایت حق تقدم و عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه توسط راننده بوده است .

وی با اشاره به مهم‌ترین عامل وقوع تصادفات تصریح کرد : در استان بوشهر معادل ۶۰ درصد از این اتفاقات جاده‌ای ناشی از واژگونی ناوگان است که بررسی و ارزیابی همکاران ما در راهداری نشان می‌دهد عدم توجه به جلو و استفاده از تلفن همراه حین رانندگی که موجب حواس پرتی می‌شود و همچنین سرعت بالا است که بخش عمده تصادفات واژگونی را به خود اختصاص داده‌اند .

معاون حمل و نقل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به محورهای حادثه‌خیز در سطح استان بوشهر گفت : بخش عمده تصادفات و واژگونی ها در محور بوشهر برازجان و بالعکس با توجه به مسیر بزرگراهی آن رخ می دهد که همان عوامل پیش گفته سرعت و عدم توجه به جلو و استفاده از تلفن همراه از علت‌های آن است . بخش بعدی نیز جاده ساحلی که به عنوان دومین محورحادثه خیز در استان بوشهر شناخته می‌شود .

مهدی شهابی بیان کرد : بر اساس ارزیابی که از طریق سازمان مرکزی انجام شده استان بوشهر در اجرای موارد ایمنی توانسته است رتبه پنجم کشوری را کسب کند که این شامل شاخص‌های اجرای قوانین و مقررات و همچنین دارا بودن مشخصات حوزه ایمنی می باشد و خوشبختانه در حوزه کاهش تصادفات نیز جزو استان های اول هستیم .




مطالب مرتبط

استان گلستان ، اولین استان کشور است که توانسته با پایش استراتژی های دو بخش حمل و نقل و راهداری ، سند جامع و توسعه حمل و نقل را تنظیم و تدوین کند . برای ارتقا جایگاه برنامه ریزی استان در بخش حمل و نقل حدود ۴۰ جلسه تخصصی با همراهی بخش های خصوصی و سازمان های مرتبط در این زمینه برگزار ...

|

ترانزیت کالاهای غیرنفتی در سال گذشته بالغ بر ۹ میلیون و ۴۰۰ هزارتن بوده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۸ درصد رشد داشته است .

|

در این عملیات ها ، بیش از ۱۶۰۰ کیلومتر از مسیرهای آسیب‌دیده در استان ، لایروبی و بازگشایی و همچنین ، راهداران نسبت به تعمیر و بازسازی موقت پل‌ها و ابنیه فنی آسیب‌دیده اقدام کردند .

|

بازسازی و نصب تابلو علائم هشدار دهنده جاده‌ای به تعداد ۳۴۶ مورد بازسازی و نصب بیش از ۸۰۰ متر گاردریل و تامین ۶ کیلومتر روشنایی محور نقده محمدیار با همکاری اداره برق این شهرستان از جمله فعالیت های مهم این اداره کل در سال گذشته است .

|

عمده کالای حمل شده شامل سنگ آهن ، گندله ، آهن اسفنجی ، کنستانتره سنگ آهن ، سیمان و مواد نفتی بوده که بوسیله ۲۳۰۰۰ دستگاه انواع وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین اعم از کامیون ، کامیونت و تریلر ، تحت پوشش ۲۳۰ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا حمل شده است .

|

نظرات کاربران