در حال بارگذاری ...
  • احداث ۶ تقاطع غیرهمسطح در کمربندی شیراز توسط راه و شهرسازی استان فارس

    مشکلات کمربندی شیراز به خصوص کمربندی جنوب و جنوب غرب شیراز از وقتی شروع شد که توسعه روز افزون شهرک های مسکونی و کاربری های مسکونی و غیر مسکونی در ضلع بیرونی آن بدون توجه به تداخل شدید ترافیک برون شهری با ترافیک محلی آغازگردیده که باعث افزایش تصادفات در آن شده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت : تاکنون ۶ تقاطع غیر همسطح خلیج فارس ، وحدت ، عدالت ، اکبر آباد و زیبا شهر ، سلطان آباد توسط راه و شهرسازی در کمربندی شیراز احداث شده است .

    جعفر زاهدی گفت : اداره کل راه و شهرسازی فارس طی سالهای قبل نسبت به احداث قسمت های عمده ای از رینگ اول کمربندی شیراز اقدام کرده است . از جمله کمربندی جنوب غرب و جنوب شیراز با ۶ باند عبور به طول ۲۵ کیلومتر ، کمربندی شمال و شمال غرب با ۶ باند عبور به طول ۹ کیلومتر و کمربندی شرقی شیراز با ۴ باند عبور و طول ۹ کیلومتر و حدود ۱۳ کیلومتر از کمربند شمال شرقی شیراز همچنین در حال تکمیل کمربندی شمال شرقی به طول ۱۹ کیلومتر است .

    زاهدی اظهار داشت : این کمربندی ها دارای استاندارد های لازم جهت عبور ترافیک برون شهری بوده و در محلهایی که با ترافیک شهری و غیر شهری تداخل داشته ، ۶ تقاطع غیر همسطح ساخته شده است . یک تقاطع غیر همسطح دیگر در پر حادثه ترین نقطه کمربندی شیراز که ورودی شهرک مهدی آباد است نیز در دست احداث است .

    زاهدی تصریح کرد : مشکلات کمربندی شیراز به خصوص کمربندی جنوب و جنوب غرب شیراز از وقتی شروع شد که توسعه روز افزون شهرک های مسکونی و کاربری های مسکونی و غیر مسکونی در ضلع بیرونی آن بدون توجه به تداخل شدید ترافیک برون شهری با ترافیک محلی آغازگردیده که باعث افزایش تصادفات در آن شده است .

    وی گفت : متاسفانه شهرداری که ذینفع اصلی از این توسعه بوده است و سالیانه میلیاردها ریال بابت عوارض و بقیه عنوان ها از ساکنین شهرک های مذکور درآمد دارد ، هنوز موفق به اجرای کامل الزامات استفاده از کمربندی برون شهری به عنوان راه دسترسی شهرک های مسکونی (مثل احداث تقاطع های غیر همسطح و کندروها) نشده است .

    زاهدی اضافه کرد : وزارت راه و شهرسازی در جهت توسعه کمربندی شیراز و دور نمودن ترافیک ترانزیت از شهر شیراز ، از سالها قبل نسبت به انجام مطالعات احداث رینگ دوم کمربندی اقدام نموده که بخشهایی از آن نیز در حال ساخت است که احداث آن پس از تکمیل رینگ اول در قسمت شمال شرق تسریع خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    در حال حاضر عملیات اجرایی که شامل ۹۰ درصد خاکبرداری و خاکریزی و همچنین اتمام ابنیه فنی به اتمام رسیده و ۵ کیلومتر آماده آسفالت است .

    |

    ۲۰ کیلومتر این بزرگراه نیز به اتمام رسیده و در حال بهره برداری است و ادامه مسیر در سه قطعه در حوزه این اداره کل فعال است .

    |

    در بحث پیگیری و تأمین اعتبارات این پروژه مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ توسط بانک شهر تخصیص یافته که تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده و ۱۰۰ میلیارد دیگر نیز بنا است ظرف ۱۰ روز آتی پرداخت شود .

    |

    این موضوع در شورای ترافیک استانداری فارس و کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی و حمل و نقل استان مطرح شد و پس از تاییدیه فرماندهی پلیس راه استان و سایر اعضا ، سرعت ۸۵ کیلومتر بر ساعت اعمال شد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت : عملیات اجرایی تعریض محور فرعی سپیدان – کمهر و تبدیل آن به محور اصلی هم اینک در دست انجام ...

    |

    نظرات کاربران