در حال بارگذاری ...
  • افتتاح اولین سیستم ترمز ملی واگن‌های باری در کشور

    با همت کارخانجات راه‌آهن و حمایت از تولید داخل ، امروز اولین سیستم ترمز ملی واگن‌های باری کشور افتتاح می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد . سیستم ترمز واگن ، جزو سامانه‌هایی بود که ۱۰۰ درصد در آن وابستگی خارجی وجود داشت و وارداتی بود اما امروز در داخل تولید می‌شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : امروز اولین سیستم ترمز ملی واگن‌های باری کشور که تا پیش از این ۱۰۰ درصد وارداتی بود ، به همت تولیدکنندگان داخل ، بهره‌برداری می‌شود .

    مراسم ورود ۱۲۲ دستگاه انواع ناوگان ریلی تولید داخل و ۱۵ دستگاه لکوموتیو جرثقیل‌دار به شبکه ریلی ، با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن برگزار شد .

    در این مراسم مدیرعامل راه‌آهن اظهار داشت : امروز ۱۲۲ دستگاه انواع ناوگان ریلی تولید داخل به شبکه راه‌آهن ملحق می‌شود که امیدواریم با مساعدت‌های نظام مالی کشور در سال جهش تولید تا پایان سال تعداد زیاد دیگری از ناوگان وارد شبکه شود . نهضت بهسازی و نوسازی ناوگان از سال گذشته در دستور کار شرکت راه‌آهن قرار گرفت و امیدواریم ناوگانی در شأن مردم داشته باشیم .

    وی گفت : امروز همچنین از طریق تسهیلات خارجی که از سال‌های گذشته فراهم شده بود ۱۵ دستگاه لکوموتیو جرثقیل‌دار وارد شبکه شد که موجب ارتقاء ایمنی شبکه ریلی می‌شود .

    اولین سیستم ترمز داخلی وارد مدار استفاده می‌شود

    مدیرعامل شرکت راه‌آهن افزود : با همت کارخانجات راه‌آهن و حمایت از تولید داخل ، امروز اولین سیستم ترمز ملی واگن‌های باری کشور افتتاح می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد . سیستم ترمز واگن ، جزو سامانه‌هایی بود که ۱۰۰ درصد در آن وابستگی خارجی وجود داشت و وارداتی بود اما امروز در داخل تولید می‌شود .

    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود : همچنین در راستای توجه به سرمایه‌های انسانی امروز سامانه پروژه مدیریت استعدادهای راه‌آهن افتتاح می‌شود ؛ ۳۷۷۵ نفر از کارشناسان و مدیران راه‌آ‌هن در مرحله اول مخاطبان این طرح خواهند بود و اطلاعات خود را در سامانه بارگذاری می‌کنند در ۶ مرحله ارزیابی می‌شوند و بدین ترتیب ما بانک اطلاعاتی خوبی از استعدادهای موجود راه‌آهن خواهیم داشت و در مشاغل کلیدی و انتخاب مدیران از این سامانه استفاده می‌شود .




    مطالب مرتبط

    ارزش این کاربرگ‌ها مجموعا به ۶۵۸ میلیارد تومان می‌رسد .

    |

    سیستم ترمز ۸۰۰۰ واگن باری در شبکه ریلی پارسال بهسازی شد . در سنوات اخیر به دلیل نبود منابع مالی حدود یک سوم واگن‌های در سیر بدون داشتن ترمز در ۱۰ الی ۲۰ سال اخیر سیر می‌کردند . نحوه سیر بدین گونه بود که اگر یک قطار با ۴۰ واگن باردار حرکت می‌کرد و مسیر دارای شیبی است که نیاز به ...

    |

    قطارهای فارس در مسیر تهران به‌صورت روزانه در ساعت ۱۸:۳۰ از مبدأ شیراز و ساعت ۲۰:۵۰ از مبدأ تهران و در مسیر مشهد ساعت ۱۴:۳۰ از مبدأ شیراز و ساعت ۰۶:۲۵ از مبدأ مشهد و ایستگاه‌های بین راهی به مسافران خدمات می‌دهد .

    |

    رشد ۲۳ درصدی تناژ بارگیری محمولات ، رشد ۱۵ درصدی تعداد واگن‌های بارگیری شده ، رشد ۹ درصدی تناژ تخلیه ، رشد ۷۴درصدی درآمدهای عملیاتی و خدمات ریلی ایمن و بدون وقفه به صاحبان بار از مهم‌ترین اقدامات حوزه حمل بار در سال گذشته بود .

    |

    همه کارکنان مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی در این ایام مشغول فعالیت خواهند بود که باید نتیجه این خدمات برای مردم محسوس و ملموس باشد و رضایت اجتماعی به‌همراه داشته‌باشد .

    |

    نظرات کاربران