در حال بارگذاری ...
  • تاکید وزیر راه و شهرسازی بر پیگیری سیاست کاهش قیمت حمل و نقل و افزایش سهم ترانزیت

    توسعه همه جانبه زیرساخت ها با ارایه کیفی و سپردن پروژه ها به کارآمدان ، پاسخگوبودن و رسیدگی به امور مردم و ارایه گزارشی از اقدامات و رویکردهای شرکت ها و سازمان ها در ایام کرونا و ارایه گزارش به رییس جمهور و مقام معظم رهبری در دستورکار قرار بگیرد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی در دهمین نشست شورای حمل و نقل و لجستیک بر پیگیری سیاست کاهش قیمت حمل و نقل و افزایش سهم ترانزیت ، تاکید کرد .

    محمد اسلامی در دهمین نشست شورای حمل و نقل و لجستیک در سال ۹۹ که در ساختمان دادمان و با تمامی مدیران عامل شرکت ها و سازمان های حمل و نقل به شکل ویدئوکنفرانس برگزار شد ، ضمن ابراز رضایت از انجام اقدامات مهم در سیستان و بلوچستان ، منطقه چابهار ، گفت : اقدامات بازآفرینی شهری بعد از ۴۰ سال در چابهار و در این دوره ، بسیار حائز اهمیت بود و رضایت مردم را به دنبال داشت که باید این رویکرد دنبال شود .

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اقدامات و حوزه مسئولیت وزارت راه و شهرسازی ، تاثیر مستقیم بر زندگی مردم دارد و بهبود در عملکرد، رضایت اجتماعی را به دنبال خواهد داشت ، بر افزایش بهره وری در نظام حمل و نقل و لجستیک تاکید کرد .

    عضو کابینه دولت دوازدهم بر رعایت سه نکته کلیدی در نظام حمل و نقل و لجستیک تاکید کرد و افزود : توسعه همه جانبه زیرساخت ها با ارایه کیفی و سپردن پروژه ها به کارآمدان ، پاسخگوبودن و رسیدگی به امور مردم و ارایه گزارشی از اقدامات و رویکردهای شرکت ها و سازمان ها در ایام کرونا و ارایه گزارش به رییس جمهور و مقام معظم رهبری در دستورکار قرار بگیرد .

    اسلامی درباره توسعه همه جانبه زیرساخت ها و اجرای با کیفیت آنها ، توضیح داد : اجرای قاطعانه و مستحکم پروژه های زیرساختی مدنظر مجموعه های وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرد . پذیرفته نیست که برخی پروژه ها تا ۲۴ سال یا کمتر از آن به طول انجامیده و تکمیل نشده باشد . هیچکدام از پروژه ها نباید زمانبندی بیش از ۴۰ ماه داشته باشند ، زیرا همواره برای انجام پروژه های زیرساختی منابع در اختیار بوده است .

    وی بار دیگر بر جلب رضایت مردمی از انجام پروژه ها تاکید کرد و خطاب به مدیران عامل و روسای سازمان ها و شرکت های تابعه وزارتخانه تحت مسئولیت خود ، گفت : هم اکنون سرفصل ها و منابع مختلف برای انجام پروژه ها تعریف شده است که باید از طریق آنها منابع انجام و تکمیل پروژه ها تامین شود و نباید در انجام پروژه های زیرساختی تنها به ردیف بودجه بسنده کرد .

    تلاش برای جلب رضایت اجتماعی در حوزه های حمل و نقل

    اسلامی ضمن قدردانی از معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارتخانه تحت مسئولیت خود ، اعلام کرد : لایحه بودجه ۱۴۰۰ وزارت راه و شهرسازی ، لایحه مطلوبی است که با آن لایحه باید تلاش مضاعف شود و نسبت به محرومیت زدایی و توسعه و پیشرفت متوازن و همه جانبه اقدام کرد . اصلاحات سیاستی ، برنامه ای و عملیاتی باید فراگیر در همه سازمان ها ، یکپارچه اجرا شود . در ۱۴۰۰ انتظار می رود تا همه سازمان ها ، کارآمد ، نوآور ، خلاق ، پیشرو ، خدمتگزار و پاسخگو باشند . پاسخگو بودن و رسیدگی به امور مردم و باز کردن گره از زندگی آنها برای ما در دولت حائزاهمیت است .

    اسلامی همچنین بر تغییر فرهنگ رفتاری افرادی از جمله مشاوران، پیمانکاران ، عرضه کنندگان و خدمات دهندگانی که با وزارت راه و شهرسازی فعالیت می کنند ، تاکید کرد و گفت : پیمانکارانی که خوب کار می کنند و درستکار هستند باید مورد احترام باشند و در همکاری مشترک با وزارتخانه ، آسیب نبینند .

    وی گزارش های ارایه شده توسط شرکت ها و سازمان های تابعه وزارتخانه را در ایام کرونا ، مثبت و تاثیرگذار عنوان کرد و از ارائه مجدد آنها در نشست بعدی با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی خبر داد . چکیده گزارش سازمان ها و شرکت های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی و دستاوردها در ایام کرونا و ارتباطات با کسب و کارهای فعال حوزه حمل و نقل خدمت رییس جمهور ارایه خواهد شد . همچنین این چکیده به شکل کتاب درآمده و به مقام معظم رهبری تقدیم می شود .

    وزیر راه و شهرسازی ، سیاست وزارتخانه را افزایش کاهش قیمت حمل و نقل و افزایش سهم ترانزیت برشمرد و افزود : افزایش بهره‌وری در چیدمان نظام حمل و نقل پیگیری خواهد شد و تلاش می کنیم تا بار ، سریعتر ، ایمن تر ، مطمئن تر و با هزینه کمتر جابه شود و به نقاط مصرف برسد .

    وی در عین حال خواستار بازنگری در طرح جامع لجستیک در شرایط کرونایی شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رشد بیش از ۳۰ درصدی ترانزیت کشور گفت : ایران به عنوان کشور ایمن در نظام کریدوری منطقه باید ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیات دولت از برگزاری نشست سران کشورهای عضو اکو طی ۲ هفته آینده در ازبکستان خبر داد و گفت : در ...

    |

    مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

    |

    با ابتکار ایران راه توجه به ترانزیت ، لجستیک و اقتصاد دریا در سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد یافت و در راستای اجرای «جهش تولید با مشارکت مردم» همزمان با ایجاد ۲۷ شهر ساحلی ، مشارکت مردمی امکان سرمایه گذاری مردم در این بخش ها را شاهد خواهیم بود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ وزیر راه و شهرسازی با اعلام رفع ۴۱۲ نقطه پرخطر جاده‌ای در سراسر کشور از برنامه دولت برای تامین ۵ هزار اتوبوس بین شهری ...

    |

    نظرات کاربران