در حال بارگذاری ...
  • تاکید بر تملک اراضی برای فراهم شدن امکان اجرای طرح جامع فرودگاه رشت

    خوشبختانه فرودگاه رشت دارای مقاصد پروازی متنوع است و شرکت های هواپیمایی معتبری در این استان فعال هستند که امیدواریم با انجام روند توسعه فرودگاه شاهد افزایش پروازها باشیم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در دیدار با استاندار گیلان ، اصلاح وضعیت ظاهری پایانه قدیم فرودگاه رشت و تملک اراضی مورد نیاز برای اجرای طرح جامع مصوب را از الزامات و پیگیری های مدیریت جدید فرودگاه سردار جنگل رشت عنوان کرد .

    سیاوش امیرمکری در این دیدار که به منظور معرفی مدیرکل جدید فرودگاه رشت انجام شد ، در سخنانی ضمن قدردانی از نگاه حمایتی استاندار گیلان در اجرای پروژه های توسعه ای فرودگاه رشت گفت : فرودگاه سردار جنگل به عنوان یکی از ۵۳ مجموعه تحت مدیریت شرکت فرودگاه ها ، از لحاظ زیرساخت های فرودگاهی ، ترمینالی و تجهیزات وسیستم های هوانوردی با فعالیت هفت خط پروازی به ۱۰ مقصد جزو کامل‌ترین فرودگاه های کشور محسوب می شود.

    مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اینکه در اجرای پروژه های توسعه ای و تحقق طرح جامع فرودگاه رشت اقداماتی باقی مانده که برای تکمیل آنها نیازمند حمایت مسوولان ملی و استانی هستیم ، افزود : خوشبختانه فرودگاه رشت دارای مقاصد پروازی متنوع است و شرکت های هواپیمایی معتبری در این استان فعال هستند که امیدواریم با انجام روند توسعه فرودگاه شاهد افزایش پروازها باشیم .

    وی اصلاح وضعیت ظاهری پایانه قدیم فرودگاه رشت ، تملک اراضی و تلاش برای اجرای پروژه ها در راستای طرح جامع مصوب را از تکالیف مدیریت جدید مجموعه فرودگاه سردارجنگل رشت عنوان و اضافه کرد : پایانه فعلی این فرودگاه قابلیت افزایش ظرفیت و پذیرش همزمان دو پرواز را داراست که تحقق این موضوع طی کوتاه مدت در دستورکار قرار دارد .

    همچنین ارسلان زارع ، استاندار گیلان فرودگاه سردار جنگل رشت را یکی از فرودگاه های برتر کشور از نظر برخورداری از شاخص های مختلف و استانداردهای لازم ذکر و اظهار کرد : سال گذشته پروژه های مهمی در فرودگاه رشت به افتتاح رسید که انتظار می رود در ادامه روند توسعه ای با حمایت مسوولان ملی و همکاری مدیران استانی ، شاهد تطویل و توسعه باند و تحول در پایانه ها باشیم.

    وی با بیان اینکه تحولات انجام شده در فرودگاه رشت منجر به انجام پروازها در شرایط مختلف جوی با کمترین تأخیر شده ، گفت : با توجه به اقلیم آب و هوایی گیلان و گردشگرپذیر بودن این استان ، نیازمند توجه بیشتر به این مجموعه بویژه، اجرای شایسته طرح جامع فرودگاه رشت در آینده نزدیک هستیم .

    وی ضمن تاکید بر ضرورت تغییر وضعیت پایانه ها برای راه اندازی پروازهای خارجی افزود : ایجاد پایه (بیس) پروازی در فرودگاه سردارجنگل رشت برای انجام پرواز روزانه صبح و عصر در مسیر رشت - تهران با توجه به ظرفیت های موجود و انتظار به حق مردم، گام موثری در کاهش ترافیک و تسریع در انجام امور روزانه گیلانیان در پایتخت است که برای تحقق این امر تلاش های خوبی انجام شده است .

    در پایان این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های غلامرضا کریم آقایی در دوران تصدی مدیرکلی فرودگاه سردارجنگل رشت ، محسن میرحسینی به عنوان مدیرکل جدید فرودگاه معرفی شد .




    مطالب مرتبط

    سال گذشته به ترتیب فرودگاه بین المللی مهرآباد با ۱۲ میلیون و ۶۸۵ هزار مسافر در رتبه اول ، فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با ۷ میلیون و ۴۱۵ هزار مسافر در جایگاه دوم و فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز با ۲ میلیون و ۶۴۰ هزار مسافر در رتبه سوم از نظر تعداد مسافر قرار ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ به حضور سرپرست اداره کل مخابرات ، فناوری اطلاعات هوانوردی و امنیت فضای مجازی شرکت فرودگاه‌ها ؛ مرکز AFTN و دیتاسنتر ...

    |

    جلوگیری از نفوذ موانع در حریم بی‌خطری پرواز و لحاظ کردن ضوابط حریم پروازی بر طبق مقررات و کنترل موانع غیرمجاز در حریم فرودگاه جزء ضروریات است و عدم رعایت این دستورالعمل‌ها منجر به ایجاد مخاطرات برای پرواز‌ها می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه های استان سیستان و بلوچستان از اتمام پروژه بهسازی آشیانه ایستگاه آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیمای فرودگاه ...

    |

    در سند مذکور حق بهره برداری از آزادی پنجم و هفتم در حوزه حمل و نقل بار برای دو طرف ایرانی و عمانی مورد توافق قرار گرفت .

    |

    نظرات کاربران