در حال بارگذاری ...
  • تپش تند نبض صادرات در پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان

    به منظور استفاده هر چه بهتر از ظرفیت پایانه های مرزی استان این اداره کل اقدامات عمرانی مختلف نظیر عملیات توسعه محوطه پایانه مرزی میلک و توسعه سالن مسافری پایانه مرزی میرجاوه را مورد توجه قرار داده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از صادرات ۷۰۵ هزار و ۴۸۳ تن کالا توسط ۲۹ هزار و ۸۶۵ دستگاه کامیون در پایانه های مرزی میلک و میرجاوه در هفت ماهه نخست سال جاری با وجود شیوع ویروس کرونا خبر داد .

    ایوب کرد اظهار داشت : مجاورت این استان با منطقه ژئوپولیتیک خلیج فارس و آب های بین المللی ، همسایگی با کشورهای پاکستان و افغانستان ، همجواری با حوزه شبه قاره هند و همچنین امکانات بالقوه اقتصادی و ترانزیتی از جمله پایانه های مرزی موجب ایجاد موقعیت تجارت فرامرزی ممتاز برای استان شده است به طوری که با وجود شیوع ویروس کرونا شاهد رونق مرزها هستیم . ۴۲۷ هزار و ۷۸۲ تن از مجموع کالاهای صادراتی سیستان و بلوچستان در هفت ماهه سال جاری سهم پایانه مرزی میلک و ۲۷۷ هزار و ۷۰۱ تن نیز سهم پایانه مرزی میرجاوه است .

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان افزود : مواد غذایی ، سیمان ، مواد سوختی ، گاز مایع ، قیر و حلال شیمیایی عمده کالاهای صادر شده از طریق پایانه های مرزی میلک و میرجاوه در این مدت را تشکیل می دهند . همچنین ۱۲۵ هزار و ۸۰۴ نفر مسافر نیز در هفت ماهه سال جاری از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه تردد کردند .

    وی مجموع ترانزیت و واردات از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه در این مدت را به ترتیب۳۲۷ هزار ۶۰۸ تن و ۳۹ هزار و ۸۳۱ تن کالا عنوان کرد .

    مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان درپایان خاطر نشان کرد : به منظور استفاده هر چه بهتر از ظرفیت پایانه های مرزی استان این اداره کل اقدامات عمرانی مختلف نظیر عملیات توسعه محوطه پایانه مرزی میلک و توسعه سالن مسافری پایانه مرزی میرجاوه را مورد توجه قرار داده است .




    مطالب مرتبط

    پایانه مرزی میلک در محدوده شهرستان هیرمند و در جوار رودخانه مرزی و نزدیک شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز افغانستان قرار دارد .

    |

    پایانه مرزی میرجاوه مهم‌ترین گذرگاه مرزی بین ایران و پاکستان است که در ۱۲ کیلومتری شهرستان میرجاوه و مجاورت شهرک تفتان پاکستان قرار دارد و پایانه مرزی میلک از گذرگاه‌های مهم مرزی بین ایران و افغانستان است که در محدوده شهرستان هیرمند در مجاورت رودخانه مرزی و در نزدیکی مرکز ...

    |

    پایانه مرزی میرجاوه مهمترین گذرگاه مرزی بین ایران و پاکستان است که در ۱۲ کیلومتری شهرستان میرجاوه و مجاورت شهرک تفتان پاکستان و پایانه مرزی میلک از گذرگاه‌های مهم مرزی بین ایران و افغانستان است که در محدوده شهرستان هیرمند ایران در مجاورت رودخانه مرزی و در نزدیکی مرکز ولایت ...

    |

    روزانه به طور متوسط بیش از ۱۵۰ دستگاه کامیون از پایانه مرزی میلک تردد صورت می گیرد .

    |

    متوسط ورودی و خروجی از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه روزانه به طور متوسط ۵۱۰ دستگاه کامیون است .

    |

    نظرات کاربران