در حال بارگذاری ...

بهره برداری از تابلوی پیام متغیر (vms) در محور ارومیه - مهاباد

با توجه به وجود تابلوهای پیام متغیر در محورهای سطح استان امید است با استقبال بیش از پیش از طرف مسافرین و رانندگان عزیز و با اطلاع رسانی جامع تر شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای باشیم .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان غربی گفت : تابلوی پیام متغیر (vms) محور ارومیه - مهاباد (رشکان) در شرف آغاز راهداری زمستانی به بهره‌برداری رسید .

ارسلان شکری افزود : هوشمندسازی راه‌ها و تجهیز محورهای مواصلاتی به تجهیزات IT یکی از اهداف مهم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی بوده است . تابلو پیام متغیر یک وسیله کنترل ترافیکی است که به وسیله آن اطلاعاتی در مورد محدودیت های ترافیکی ، تصادف ترافیکی ، عملیات عمرانی و تعمیر و نگهداری ، شرایط سخت جوی ، وضعیت جاده‌ای ، وقایع و مناسبت های برنامه‌ریزی شده مورد استفاده قرار می‌گیرد .

وی بیان کرد : همچنین با عنایت به پر تصادف بودن محور ارومیه - مهاباد و فرارسیدن فصل زمستان و شرایط جوی خاص از جمله مه گرفتگی و کاهش دید افقی و بارش برف و باران در بعضی از روزها، اطلاع‌رسانی درخصوص وضعیت محور فوق جهت آگاهی مسافرین می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش تصادفات محور مذکور داشته باشد .

شکری در پایان سخنان خود تصریح کرد : با توجه به وجود تابلوهای پیام متغیر در محورهای سطح استان امید است با استقبال بیش از پیش از طرف مسافرین و رانندگان عزیز و با اطلاع رسانی جامع تر شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای باشیم .




مطالب مرتبط

در طول گردنه‌ها و محورهای برف‌گیر حدود ۱۰ دستگاه دوربین نظارتی فعال است که به‌صورت آنلاین از مرکز راهداری استان دوربین‌ها رصد و محورها پایش می‌شوند ؛ بدین‌ترتیب در صورت بروز مشکل می‌توان به‌ نزدیک‌ترین پایگاه محدوده برای ارائه خدمات‌ اطلاع‌رسانی می‌شود .

|

با توجه به بارش برف در ۸ شهرستان ، ۶۰ درصد راه های استان از بارش ها تاثیر پذیرفتند که با تلاش مشترک تیم های راهداری و پلیس راه استان در حال حاضر تردد در تمام محورهای استان به صورت روان برقرار است . از ۲۵۰ نفر نیروی راهدار و بیش از ۱۷۵ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری در سطح ...

|

۳۵۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری سبک و سنگین در ۴۷۸ پایگاه راهداری و ۲۴۸ گردنه استراتژیک کشور در راه‌های شریانی مستقر و مشغول فعالیت برفروبی هستند .

|

با توجه به بارش برف در ۸ شهرستان ، ۶۰ درصد راه های استان از بارش ها تاثیر پذیرفتند که با تلاش مشترک تیم های راهداری و پلیس راه استان تردد در تمام محورهای استان بصورت روان برقرار است . بیش از ۱۷۵ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری و بیش از ۲۵۰ نفر نیروی راهدار آماده خدمت رسانی به ...

|

با توجه به کاهش دما در سطح محورهای کوهستانی به کلیه رانندگانی که قصد تردد از محورهای کوهستانی را دارند توصیه می‌شود ضمن رعایت قوانین و مقرارت ، تجهیزات و امکانات ایمنی از جمله زنجیر چرخ را همراه داشته‌ باشند .

|

نظرات کاربران