در حال بارگذاری ...
  • ثبات نرخ بلیط سفرهای هوایی تا اطلاع ثانوی

    در شرایط فعلی ، شرکت‌های هواپیمایی افزایش نرخی نخواهند داشت و چنانچه دولت بتواند تسهیلاتی را در اختیار این شرکت‌ها قرار دهد و هزینه آن‌ها را جبران کند ، نرخ‌ها به همین صورت باقی خواهند ماند ، در غیر این صورت ایرلاین ها مجبور به افزایش قیمت خواهند شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی خواستار تجدید نظر وزارت بهداشت در اجرای محدودیت ۶۰ درصدی استفاده از ظرفیت هواپیماهای داخلی شد و افزود : اکنون شرکت‌های هواپیمای خارجی که از ایران عبور می‌کنند شامل این طرح نمی‌شوند .

    مقصود اسعدی سامانی با اشاره به دستورالعمل وزارت بهداشت مبنی بر الزام شرکت‌های هواپیمایی جهت استفاده از ۶۰ درصد از ظرفیت هواپیماهای خود ، عنوان کرد : به رقم اینکه ایرلاین‌های ایرانی موظف به رعایت این دستورالعمل هستند ؛ اما نرخ بلیط‌ها تغییر نخواهد نکرد و بلیط‌ها همچنان با نرخ قبلی به فروش می‌رسند .

    وی با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی در دنیا ، محدودیتی برای پذیرش مسافر در هواپیماهای‌ خود ندارند ، افزود : هیچگونه استانداردی جهت کاهش ظرفیت هواپیما در دنیا وجود ندارد . تنها در کشور‌مان ، به دلیل پروتکلی که وزارت بهداشت تکلیف کرده است ، این محدودیت اجرا می‌شود . اکنون شرکت‌های هواپیمای خارجی که از ایران عبور می‌کنند شامل این طرح نمی‌شوند .

    دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی کشور گفت : در شرایط فعلی ، شرکت‌های هواپیمایی افزایش نرخی نخواهند داشت و چنانچه دولت بتواند تسهیلاتی را در اختیار این شرکت‌ها قرار دهد و هزینه آن‌ها را جبران کند ، نرخ‌ها به همین صورت باقی خواهند ماند ، در غیر این صورت ایرلاین ها مجبور به افزایش قیمت خواهند شد .

    وی با یادآوری از اینکه تاکنون هیچ شرکت هواپیمایی بلیط‌های کلاس اکونومی‌اش را بالاتر از نرخ تعیین شده اعلام نکرده است ، گفت : افزایش نرخ بلیط، صرفا در کلاس‌های بیزینس به دلیل خدماتی که ارایه می‌دهند رخ داده است . اما در کلاس‌هاس اکونومی ، شرکت‌های هواپیمایی موظف به ارایه بلیط در دامنه نرخ تعیین شده هستند .

    اسعدی سامانی بر ضرورت تغییر نرخ بلیط سفرهای هوایی تاکید کرد و گفت : با این نرخ تعیین شده ، شرکت‌های هواپیمایی فقط می‌توانند هزینه کارکنان خود را تامین کنند و در نتیجه امکان جایگزینی تجهیزات و امکانات خود را برای پایداری در این صنعت ندارند . از یکم آبان ، محدودیت ظرفیت ۶۰ درصدی هواپیماها اعمال خواهد شد . هم اکنون ایران تنها کشوری در دنیا است که می‌خواهد این محدودیت را اجرا کند .

    وی با انتقاد از رویکرد وزارت بهداشت در کاهش ظرفیت هواپیماهای کشور ، اظهار کرد : مطابق آمار از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مسافر هوایی در جهان ، تاکنون فقط ۴۴ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند . یعنی از هر ۲۷ میلیون مسافر هوایی، فقط یک نفر به کرونا مبتلا شده است . با توجه به این موضوع، شرکت‌های هواپیمایی کشور منتظر تجدید نظر وزارت بهداشت در زمینه محدودیت‌های هوایی هستند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در پی برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه انجمن شرکت های هواپیمایی در ۱۵ آبان ماه اعضای هیأت مدیره جدید انتخاب و براساس مصوبه ...

    |

    نظرات کاربران