در حال بارگذاری ...
  • کاهش ۳.۶ درصدی تخلفات سرعت در جاده های کشور طی پنج سال گذشته

    بررسی‌ها حاکی از روند شاخص شدت تصادفات در چهار ماه نخست سال ۹۹ صعودی بوده است و عوامل مختلفی از جمله کاهش تردد در کشور و در نتیجه افزایش تخلفات در آن تأثیر داشته‌اند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، از زمان اجرای پروژه نصب سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور در سال ۹۴ تاکنون ، تخلفات سرعت در جاده‌های کشور ۳.۶ درصد کاهش پیدا کرده است .

    علی‌اکبر آشوری مدیر مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به عملکرد دوربین‌های ثبت تخلف سرعت طی پنج سال گذشته اظهار داشت : تخلفات سرعت در کل محورهای کشور قبل از شروع پروژه نصب دوربین‌های ثبت تخلفات سرعت روند افزایشی داشت ، به طوری که این نوع تخلفات در سال ۹۳ نسبت به ۹۲ معادل ۲.۳ درصد افزایش داشته است .

    آشوری شاخص شدت تصادفات را «سه برابر تعداد کشته‌ها به علاوه تعداد مجروحین به نسبت حجم تردد بین استانی» در کشور عنوان کرد و گفت : بر اساس اطلاعات ثبت‌شده سازمان پزشکی قانونی کشور (کشته و مجروح به ازای حجم تردد) نشان می‌دهد که پس از راه‌اندازی سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور در نیمه دوم سال ۹۴ ، روند کلی این شاخص حدود ۲۸ درصد در پنج سال گذشته کاهش پیدا کرده است .

    به گفته رئیس مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل‌ونقل جاده‌ای ، بررسی‌ها حاکی از روند شاخص شدت تصادفات در چهار ماه نخست سال ۹۹ صعودی بوده است و عوامل مختلفی از جمله کاهش تردد در کشور و در نتیجه افزایش تخلفات در آن تأثیر داشته‌اند .

    وی با اشاره به بررسی شاخص شدت تصادفات در استان‌ها بیان داشت : بررسی این شاخص در ۱۰ استان که بهره‌برداری از سامانه‌ها در شرایط مطلوبی قرار دارد ، حاکی از کاهش دارد و فقط در استان یزد به دلیل عواملی به جز سرعت ، کاهش معناداری مشاهده نشده است . همچنین در سه استان که عملکرد دوربین‌ها در وضعیت مطلوبی نبوده تأثیر عدم عملکرد موثر دوربین‌ها بر افزایش شاخص شدت تصادفات مشاهده شده است . تخصیص به موقع کد به سامانه و صدور جرائم از سوی پلیس راهور به منظور اثرگذاری بهتر در دست پیگیری قرار دارد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، تردد بین استانی از ابتدای طرح تا چهاردهم فروردین ۴۲ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۱۲۶ وسیله نقلیه بوده که از کاهش دو درصدی نسبت به مدت ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در بازه زمانی ده روزه از اجرای طرح سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۳ ، میزان تعداد تردد مسافر در پایانه‌های مرزی کشور از ۴۶۵ هزار نفر ...

    |

             

    |

    پیش‌بینی‌های مرکز مدیریت راه‌های کشور از افزایش پنج درصدی سفرهای نوروزی در ایام تعطیلات پیش‌رو حکایت دارد و بر این اساس ضرورت آمادگی ۱۰۰ درصدی برای خدمات‌رسانی بهینه در سایه تلاش مضاعف همه نیروهای سازمان راهداری اهمیت دارد .

    |

    با وجود همه کمبودها ، اربعین امسال در حوزه خدمات‌رسانی و پاسخگویی به نیازهای مردم در جایگاه خود نمونه و کم‌نظیر بود .

    |

    نظرات کاربران